Det är klart det är ok att störa sig på skrikiga barn - själv stör jag mig inte bara på skrikiga barn utan på många skitjobbiga pensionärer, en del förståndshandikappade och just nu på grannen som lägger om sin uppfart och därför kör med bullrande maskiner.
Frågan är hur jag ska låta det påverka min dag - störa mig på det eller bara låta det bero och låta mina medmänniksor leva sina liv.
Kankse är det det jag inte förstår - hur folk kan reta sig på andra så till den milda grad att de anser "sin" dag bli förstörd istället för att se att inbjudna vänner och släktingar faktiskt vill fira med er! Trots allt är det ju ingen särskilt speciell dag för alla andra, de klär upp sig och åker långt bara för er skull.
MV85 skrev 2009-08-10 22:49:16 följande:
1. Jag förstår inte varför det inte kan vara okej att vissa stör sig på skrikande barn. Jag gör det - oavsett om det är på en finare middag eller i mataffären, i hissen eller på gatan.2. Jag KAN INTE välja mina vänner efter vem som ev. kommer vilja ha barn 10år senare. Jag har inte heller någon möjlighet att välja huruvida mina syskon ska få barn eller ej, eller mina kusiner, eller mostrar... osv.3. Det ÄR okej att som brudpar vilja ha helt barnfritt! Det är också precis lika okej att på en inbjudan tacka nej om det inte passar en.4. Det är INTE okej att klanka ner på någon annan för dennes val i livet eller vid specifika tillfällen - även om man inte håller med dem i deras åsikt och val.