• 090208

Alicante, Valencia eller Malaga???

Ska till Spanien i host med min bastis. Vilken ort ar bast/finast/varmast??

Flygbiljetterna ar mer eller mindre samma pris, sa dar kvittar det. (skont!)

(Ar inte Malaga lite trash..?)

• Svar på tråden Alicante, Valencia eller Malaga???
  • Fjosok

Málaga, Costa del Sol är alltid att rekommendera

Har bott är själv...

• TesshjärtaFred

Jag var i Valencia i september förra året med min bästis. Det var skitbra där. Vi sightseeingade, badade (22:a sep!) och festade. Och åt galet mycket tapas varje dag. Så, Valencia kan jag varmt rekommendera.

• FelizLane

tror att det är ungefär samma sak. Har tillbringat mycket tid i båda valencia och alicante :)

• Miss Biii

Min åsikt är att spanska solkusten (Malaga o Alicante) inte är nått o ha!! Grymt ocharmigt m så mkt utlänningar överallt... mkt svenskar! Nja... men Valencia ska vara superfint, mkt kultur o god mat. Har vänner som är därifrån. Skit i solkusten o satsa på Valencia är mitt råd

• 090208

Och Valencia ligger vid kusten..? Det är ju mest stranden vi vill åt...

• Divina73

Valencia...garanterat. Pratar ni spanska? Isåfall kan ni ta er en bit utanför Valencia. När exakt skulle ni åka?

• Miss Biii

japp, ligger vid kusten!

090208 skrev 2009-08-08 12:35:49 följande:
    Och Valencia ligger vid kusten..? Det är ju mest stranden vi vill åt...
  • Daaling

Valencia! Jättemysigt, fina stränder, mycket att se, god mat och bra barer/klubbar!

• 090208

Vet inte var min bastis varit nanstans, vi ar fortfarande nyforalskade... Hon bad mig att kolla upp flyg och sant, sen namnde hon Alicante. Men nu funderar jag ju pa Valencia, sanadar party-places med en massa galna turister ar jag inte ett dugg intresserad av!!!

Vet inte om Y pratar spanska. Tror det...

Om jag minns ratt sa gar det inte sa manga flyg dit, bara 1 om dan fast vi flyger fran London. Vi har varken pengar eller semesterdagar kvar, sa vi tankte aka pa kvallen sa vi kan jobba samma dag... Darfor vi maste hitta ett sent flyg...

Anyway, vilka bra vandrarhem rekommenderas?

Och TACK for hjalpen gullisar!

• 090208

Hej igen!

Vi har bestamt oss for Alicante. Y har redan varit i Valencia... Och vi har hittat flyg tor for ca 600 kr/person. Looove RyanAir!!

Men behover hjalp med bra billiga vandrarhem, pleeease!!

• Fjosok

Sök på hostal och inte hotell :)

• 090208

Jag vet, har sett några bra hemsidor med billiga hostels. B&B hade annars varit idealiskt. Men ville bara kolla om någon hade nåt tips.

• Fjosok

Det hade jag haft, om du valt rätt kust :-P

• Smulan S

Om man vill ha en riktig budgetresa så kan du googla efter "albergue juvenil", en sorts vandrarhem med varierande standard i hela spanien. Jag har själv besökt ett av dessa för många år sedan, just i malaga, där det var mycket fräsht och möjlighet till att hyra rum med egen duch etc.

Lycka till!

• 090208

Tack! Nu blev jag glad. Ska absolut kolla upp det.

Svar på tråden Alicante, Valencia eller Malaga???