Jag KAN inte välja tärnor - hjälp mig!!
Jag behöver er hjälp att välja tärnor, låter skumt kanske men jag vet inte hur jag ska göra..
Har en väldigt nära syster som känns självklar som tärna.
Sedan har jag en 20 år äldre syster, jag var tärna på hennes bröllop för 10 år sen men tror inte hon förväntar sig att vara det på mitt (vi ses inte så ofta). Hon har två barn, kille 8 år och tjej 6 år. Hon har sagt rakt ut att lilla tjejen är väldigt exalterad över att vara tärna.. vilket jag inte vill men känner mig lite skyldig till? era åsikter här tack..?
Sedan har jag två vänner som är nära men på olika sätt, tyvärr går de två inte jättebra ihop. Den ena pratar hela tiden om bröllopet och tycker det ska bli jättekul, den andra reagerade väldigt märkligt när jag berättade (suckade och sa; jaha..okej) men frågade sedan om hon fick vara tärna då, och har inte överhuvudtaget nämnt det sedan dess (ett halvår sedan).
Problemen sammanfattade:
Vi ska ha ett litet skärgårdsbröllop och det känns överdrivet flådigt att ha 3 vuxna tärnor + en barn tärna..
Kan inte välja den ena kompisen utan att välja den andra (även om den ena är mer entusiastisk).
Vill inte ha barn i följet egentligen! Men jag var ju tärna på min storasysters bröllop..
Känner att jag måste bestämma mig snart eftersom folk frågar, hoppas det finns nån där ute som kan komma med lite kloka ord!!