• charmed84

Måste man ha tärna och toastmaster.

Mina barn ska vara brudnäbbar. Och vårat värdpar Hjälper oss med allt. Då menar jag verkligen allt. Känner att det är svårt att välja tärna och toastmaster. Men är det ett måste eller kan man skippa det om man inte vill.

• Svar på tråden Måste man ha tärna och toastmaster.
  • Ex animo

Det är verkligen inte ett måste!!!! Vi var oxå osäkra så vi talade med vår präst som sa att det numera är vanligare utan än med.

Gällande tal å så....så kan ni kanske be era värdpar att hålla i det?? Detta är ju inget ni ska behöva hålla i själva- NI SKA BARA NJUTA!!!!;)

• charmed84

men vårat värdpar fixar gärna det med tal, möhippa och svensexor också. bra att få lite stöd innan man bestämmer sig. Kanske ska fråga prästen om han tankar runt det hela ex animo gjort.

• källerudd

Vi ska inte ha något brudfölje och inget värdpar, vi har Toastmaster/toastmadame istället...Så man gör precis som man vill!!

• charmed84

härligt då behöver jag inte oroa mig

• Wanjan

En kompis till mig skippade toastmaster, tärna och bestman. Hennes problem vr vem som skulle hålla bucketen så hon gjorde en egen variant där blomaffären sydde in bucketten i klänningen, då fick hon handen fri så hennes lilla dotter kunde hålla den på vägen in och ut. Jag tyckte det var supersmart originelt och snyggt!!!

• charmed84

källerudd vem har ni valt som toastmaster/toastmadame
    Och vad har ni gett de för uppgifter

• källerudd
    charmed84 skrev 2009-08-06 19:57:23 följande:
    källerudd vem har ni valt som toastmaster/toastmadameOch vad har ni gett de för uppgifter
    Vi har valt en barndomskompis till mig och en föredetta arbetskamrat. Båda väldigt spralliga och inte rädda för att hålla i saker och prata inför folk, ska tillägga att vi inte frågat dem än..men det är vår önskan...

Uppgifter tänkte jag att man får prata med dem om sen när vi frågar dem..Så att vi alla är överrens om vad som händer och sker...Själv har jag aldrig varit på ett bröllop och vet inte riktigt vad de bör/ska göra...men den ena tjejen har varit på en massa och har nog ganska bra koll...Det måste ju vara hanterbart för deras del oxå..Men en önskan är att de knåpar ihop innehållet i festhäftet.
Svar på tråden Måste man ha tärna och toastmaster.