Hur är det nu då, kan tärnan ha svart klänning ?
Eller är det bara american style?
Eller är det bara american style?
Varför skulle hon inte kunna ha svart?
det är ju det jag undrar, något säger mig att hon inte kan ha det fast jag vet inte vart jag har fått det ifrån.
Kanske det finns nån etikettsregel som säger att det är totalförbjudet för tärnan att bära svart, men regler är ju till för att brytas :D
Så sålänge inte bruden, brudgummen eller tärnan har nåt emot att bära svart så är det väl inget problem :)
Kör på svart om ni vill, jag har sett tärnor i svart med röda bälten, jättesnyggt.
Mina tärnor ska ha svarta klänningar med div. silvriga "personliga" detaljer.
Enligt Ribbing: helt klart nej.
Enligt normalt fashion sense: självklart!
Vårat brudfölje är svartklätt- oavsett könstillhörighet på personen och alltså finns där även kvinnor som bär svart.
Jag håller helt o hållet med....svarta klänningar har tärnorna nytta av sen!!
Absolut!
Men enligt färgkod så innebär väl
svart - sorg
rött - att man haft sex med brudgummen =)
Men det är nog inte så många som följer sånt.
Mina tärnor ska vara svarta!
Med turkost band i midjan, jättesnyggt och enligt vårt
färgtema =)
Men om svart är sorg hur är det då med brudgummens kläder? De är ju ofta svart kostym..?
Men ååh! Vi tar det första igen!
Fast förr fick man inte bära rött i kyrkan, min morfar blev tex hemskickad från sin komfirmationsläsning för att han hade röd slips.
Kanske har något med de att göra? jag vet inte...
Ah hur eller hur det är ju inget man bryr sig om direkt. Fast det är nog i såfall en inbankad sägen hihi
När jag skulle vara tärna på ett bröllop så påpekade de tillomed det i bröllopsbutiken där vi hyrde klänningarna (jag hade vinröd) har då inte jufsat runt med brudgummen:)
Intressant och veta vart de kommer ifrån egentligen hmmmm nån som vet?
Varför inte ha svart klänning men ett siden band i midjan i samma nyans som brudbuketten ?
Smart!!!! tack vilket bra tips.
Vi är nämnligen under lite budget press så tanken på svart klänning, kom då jag vet att min tärna har säkert många snygga klänningar. Så bjuder jag på hår o make och sådär....
Min tärna ska ha en skitsnygg svart klänning från H&M
Den är helläcker. Budgetalternativ
Mina tärnor hade svarta klänningar med grå detaljer.
Min täna ska oxå ha svart klänning, med grönt band i midjan =)
mina hade svarta, men rosa band, å näbbarna hade vita med lite svarta blommor på