• baybee80

Dyrt att få bröllop filmat

Hur många av er har bokat ngn som ska filma/redigera ert bröllop? jag hade tänkt att vi skulle ha det, men oj vad dyrt det är! runt 10 000 kr tycker vi känns lite väl... Min blivande blev helt tyst när jag sa priset =) Någon som har något bra alternativ? Givetvis ska vi ta mkt kort och kommer ha engångskameror på borden etc etc, men en film hade ju varit kul!

• Svar på tråden Dyrt att få bröllop filmat
  • Svanboet

Finns det ingen i er umgängeskrets som har möjlighet att filma snuttar så slipper ni använda proffsen heal tiden...

Det finns många olika priuppgifter på vad en "heldag" kostar med fotograf och filmare så kanske kan du kolla runt lite och hitta ett bättre pris. Helt klart vore det mycket roligare med film än med enbart stillbilder.

• baybee80

bor ju i Småland....men de kanske vill resa för en mindre summa? =)

• Fotbollsfru

Kolla med ett mediagymnasium. Jag pluggade Television och ibland fick vi uppgifter att vi skulle filma vissa saker. Det kan vara ett examensprojekt för eleven. Inte alls ovanligt. Fråga dock läraren vem som är flitigast

• KatjaB

kan ni inte ha någon i bekantskapskretsen som filmar?
    Ni kan ju göra upp innan vad som är viktigt för er att få med, sen kan ni ju redigera det själva till en bröllopsvideo om ni vill.
    Vi tänkte ha nån som filmar lite innan när vi gör i ordning oss hos frisör mm, och så vid vigseln, nu är vi ju utomhus men "utgången" och så lite vid minglet efteråt, nåt vid middagen, tårtan, och såklart brudvalsen.

• SaraPayam

Vi bor med i Småland, å vi gifte oss i Vara. Vi är jättenöjda med den filmare som vi hade, å han tog ett väldigt bra pris. Så om du vill veta mer så kan du ju alltid inboxa mig, så får du lite mer info.

Svar på tråden Dyrt att få bröllop filmat