• RonnysNina

Ni som har/ska gå in i kyrkan med er pappa....

Har han haft/ska ha nån knappnålsblomma?
    Är lite i valet och kvalet hur vi ska göra där så det skulle underlätta att få höra hur andra har gjort.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 19:08
    Hehe, knappHÅLSblomma heter det...

• Svar på tråden Ni som har/ska gå in i kyrkan med er pappa....
  • Pinupp

Jag gifter mig i maj nästa år och min pappa ska överlämna mig till min underbara blivande man. Han ska ha en enkel blomma ,likaså bestmannen.
    Tycker att det är en smaksak. Det finns ju inte så mycket "måsten" när det gäller bröllop nuför tiden. Skönt!

• pandis81

nä det är ju det som är så otroligt skönt.
    Men hur tänkte du just i frågan om han skulle ha blomma eller ej,???
    att han känns lite mer med i följet eftersom han faktiskt går in med dig. Eller om han har det bara för att det är fint ???
    eller om han inte skulle ha blomma.??

Pinupp skrev 2009-08-10 15:46:56 följande:
    Jag gifter mig i maj nästa år och min pappa ska överlämna mig till min underbara blivande man. Han ska ha en enkel blomma ,likaså bestmannen. Tycker att det är en smaksak. Det finns ju inte så mycket "måsten" när det gäller bröllop nuför tiden. Skönt!
  • Fotbollsfru

Eftersom han ingår i följet har vi valt att även han ska ha blomma, precis som brudgum och marskalk.

• RonnysNina

Pandis:

Tänkte att han kanske inte ska ha det eftersom han inte kommer stå med resten av brudföljet vid altaret.

Tänkte att han kanske ska ha det eftersom han ändå ska gå med mig in.

Typ så...

Har iaf bestämt mig för att helt enkelt fråga om han vill ha en eller inte.

• pandis81

ja men det är lite så jag har tänkt också, men jag ska med fråga sen när det är dags att beställa alla andra blommor.

• Tess80

Min pappa och min bonuspappa (jag blev överlämnad av båda två) hade ingen knapphålsblomma. Det liksom bara blev så, ingen hade tänkt på detta. Men det blev väldigt bra ändå hi hi!

• Pinupp

Jag tänker nog lika som ni ovan. Tycker att de som e i bröllopsföljet ska märka ut sig lite... De ska synas att de är speciellt utvalda :) men som sagt det är en smaksak. Ingen ska känna sig tvungen att göra något bara för att andra tycker så. Det är ditt bröllop och det är bara Du som ska ta besluten. Lycka till alla.

• Pinupp

Tess80- Va fint att både din pappa och bonuspappa överlämnade dig! Sånt värmer mitt hjärta:)

• Tess80

Tack he he! Ja det var verkligen fint! Jag började nästan att gråta redan i altargången när vi gick ner för den, just för att det var så fint och sådan underbar känsla!

Tror även att någon bild på detta finns i mitt bildgalleri

Pinupp skrev 2009-08-11 10:24:01 följande:
    Tess80- Va fint att både din pappa och bonuspappa överlämnade dig! Sånt värmer mitt hjärta:)
  • Pidis

Vi köpte det till Marskalkerna, brudnäbben, pappa, svärfar och toastmastern. Jätte fint.
    Min man hade champange färgad kostym så han märkte ut sig i alla fall. De andra hade svarta eller mörka kostymer.
    Jäte fint

• NEK

När jag gifte mig gick min pappa altargången med mig. Min mans och bestmannens knappblommor gick i vitt & grönt eftersom det var vårt tema (så även min brudbukett) min pappas blomma var helvit för att markera att han överlämnade hans vita blomma. haha.. oj, det där lät som om jag var oskuld =O/

• RonnysNina

Beslutet är fattat.
    Pappa ville han en blomma så då får han såklart en.

• pandis81

det är klart att han ska ha en blomma om han vill..

RonnysNina skrev 2009-08-11 19:14:08 följande:
    Beslutet är fattat.Pappa ville han en blomma så då får han såklart en.
Svar på tråden Ni som har/ska gå in i kyrkan med er pappa....