• workoutgirl

Vad är det för ros?

I mitt galleri har jag en bild på en brudbukett med lila rosor i. Någon som vet vad sorten heter?

• Svar på tråden Vad är det för ros?
  • AnneliePatrik

Kan det kanske vara cold water?

• passionsblomman

Skulle kunna vara Cool Water, men det är inte alls säkert. Det är jättesvårt att säga sortnamn helt utifrån bilder, då färgerna ofta inte överensstämmer med verkligheten. Den ser VÄLDIGT lila ut på bilden, och i en nyans jag inte riktigt känner igen.

Det kommer nya sorter hela tiden dessutom och alla grossister i alla länder har heller inte samma favoriter. Så det kan mycket väl finnas snarlika sorter men som har olika namn.

Ta med bilden till din florist och be henne om hjälp att reda ut vad hon kan få tag i genom sin leverantör.

• Xia

Hej,

Såg en snygg ros som enligt floristen var rätt ny och som påminner om den i ditt galleri. Den hette Memory Lane. Kanske något mindre kulörstark än de i ditt galleri, men åh vad fina de var!

• passionsblomman

DEN är jättefin, jag har den i mitt galleri om jag inte minns fel. Den är mycket ljusare i färgen, men verkligen vacker.

Xia skrev 2009-08-13 21:35:06 följande:
    Hej,Såg en snygg ros som enligt floristen var rätt ny och som påminner om den i ditt galleri. Den hette Memory Lane. Kanske något mindre kulörstark än de i ditt galleri, men åh vad fina de var!
  • MilosMamma

Det bästa när man hittat en specifik ros, det är att ALDRIG beställa efter namn, utan ha öppna linjer o säga, jag vill ha en liknane, en mörkare lila eller en ljusrosa (om det inte är en väldigt vanlig sort)

• fromheretoeternity
    passionsblomman skrev 2009-08-13 21:38:51 följande:
    DEN är jättefin, jag har den i mitt galleri om jag inte minns fel. Den är mycket ljusare i färgen, men verkligen vacker.
    Hahaha! Förlåt om jag är lite OT nu men jag måste bara säga att jag älskar ditt galleri passionsblomma. Det finns så många fina inspirationsbilder, både på blommor och brudgummar Hahahaha!!!
  • passionsblomman

Ja visst gör det!

fromheretoeternity skrev 2009-08-15 23:35:07 följande:
    Hahaha! Förlåt om jag är lite OT nu men jag måste bara säga att jag älskar ditt galleri passionsblomma. Det finns så många fina inspirationsbilder, både på blommor och brudgummar Hahahaha!!!
Svar på tråden Vad är det för ros?