• ElinDa­niel
    Äldre 1 Aug 20:53
    7608 visningar
    58 svar
    58
    7608

    Jönköpingsbrudar 2009/2010!

    Har kollat runt på olika trådar och letat efter andra blivande/nyblivna brudar från Jönköping eller i närheten. Finns det några här? :)

    Kan konstatera att det har funnits forum för detta. Men att jag nu inte hittar en öppen sådan... Så jag gör ett försök här! Hör gärna av er, kan va kul o prata med någon likasinnad i närheten! ;)

  • Svar på tråden Jönköpingsbrudar 2009/2010!
  • brides­illy
    Äldre 20 Sep 12:44
    #41

    har vart på både kristina brud och fest, mani, speciella stunder i nässjö och tycker väl att den sistnämnda butiken har trevligast personal.

    annars är kristinas mycket bra också, stort utbud, köpte både slöja och tiara där.

    mani hade en ganska så otrevliga och inte alls hjälpsam kvinna som jobbade där så dit gick jag aldrig mer.

  • brides­illy
    Äldre 20 Sep 12:44
    #42

    en ganska otrevliG inte otrevligA

  • ElinDa­niel
    Äldre 21 Sep 08:22
    #43

    Jag ringde till mani och pratade lite. Men jag kom på unde samtalets gång att jag inte ens beövde gå dit... :P Dels för att hon inte verkade hjälpsam och dels för att deras verion av stora storlekar inte motsvarade min.. De har alltså bara klänningar upp till, vad va det nu, 48 kanske...

  • Paljet­ten
    Äldre 21 Sep 08:37
    #44

    Jag köpte min klänning på MaNi, jag känner inte alls igen mig på beskrivningen att de var otrevliga där..

  • ElinDa­niel
    Äldre 23 Sep 13:32
    #45

    Men så va du kanske den målgrupp de riktade sig till ;) Hehe, små, smala brudar ;)

  • brides­illy
    Äldre 23 Sep 18:38
    #46

    När jag var på mani tittade personen surt upp från en tidning och sa att man minsann var tvungen att boka tid om man skulle vara där. Jaha sa ja men jag ville mest bara se vad ni hade, inte handla idag. Då blev hon ännu surare och ignorerade mig och min man tills vi gick. Dock gick vi rätt snabbt för otrevliga människor handlar jag inte av.

  • Paljet­ten
    Äldre 24 Sep 08:18
    #47

    Ja så kanske det är...haha! = )
    Jag hade iofs ringt innan och bokat tid för jag hade läst på hemsidan att man var tvungen att göra det för att få titta på brudsortimentet. Gör man i "fel" ordning kanske de blir otrevliga??


    ElinDaniel skrev 2009-09-23 13:32:54 följande:
    Men så va du kanske den målgrupp de riktade sig till ;) Hehe, små, smala brudar ;)
  • brides­illy
    Äldre 24 Sep 09:15
    #48

    men man måste väl få komma in och titta sig omkring, jag klampande inte in på brudavdelningen, ville mest se vad dom hade till herrar och det hängde utanför avdelningen som man inte får ha skor på. Nä lite serviceminded får man nog lov att man om man vill ha några kunder. vet flera som tycker att personalen där är otrevlig

  • Alexan­dra87
    Äldre 24 Sep 11:32
    #49

    Här är en till Jönköping brud som gifter sej på nyårsafton.
    Köpte min klänning på MaNi. Fick jätte trevligt bemötande av dom.

  • Paljet­ten
    Äldre 24 Sep 14:24
    #50
    Alexandra87 skrev 2009-09-24 11:32:21 följande:
    Här är en till Jönköping brud som gifter sej på nyårsafton.Köpte min klänning på MaNi. Fick jätte trevligt bemötande av dom.
    Hej va kul, lyckos dig som har allt framför dig!

    Då är jag inte deras enda kund då.. = )Vi kanske har lyckats hitta de trevliga som jobbar där...eller så är vi smala?? = )
  • ElinDa­niel
    Äldre 25 Sep 19:34
    #51

    Haha, tror att det kan bero på att det jobbar fler tjeje där också, kanske... Men min klänning är hos sömmerskan nu så... :) Tur att det finns klänningar i alla storlekar o för alla former ;)

  • Alexan­dra87
    Äldre 25 Sep 21:20
    #52
    Paljetten skrev 2009-09-24 14:24:31 följande:
    Hej va kul, lyckos dig som har allt framför dig! Då är jag inte deras enda kund då.. = )Vi kanske har lyckats hitta de trevliga som jobbar där...eller så är vi smala?? = )
    Ja..jag vet inte. :) När jag va där va dom jätte trevliga och hjälpsamma!
    Ska dit nu i december och sy upp den och så. Hoppas dom är trevliga då med ;)
  • ElinDa­niel
    Äldre 26 Sep 10:31
    #53

    Sitter här i pyamas o njuter av tystnaden... Gräsänka denna helgen. :)

    Va gör ni??

  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 27 Sep 16:30
    #54

    Här är en blivande brud som gifter sig Nyårsafton 2010.

  • brides­illy
    Äldre 28 Sep 13:38
    #55

    Är det lätt eller svårt att få tag på allt som behövs, kyrka, frissa, lokal, mat med mera till nyårsafton?


    Blivandefrueriksson skrev 2009-09-27 16:30:32 följande:
    Här är en blivande brud som gifter sig Nyårsafton 2010.
  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 28 Sep 18:16
    #56

    INte en aning men men akkt brukar va öppet påsjälva nyårsafton men stängt nyårsdagen så det är jag inte orolig för, dock lite lokalen då den kanske redan är uthyrd.

  • Äldre 10 Mar 15:08
    #57

    Hej!
    Funderar starkt på Domsands båtklubb!
    Men deras hemsida är inte så bra.
    Hur var det där? Priser osv.... Skulle vilja se lite bilder därifrån.

    Maria

  • Äldre 10 Mar 15:29
    #58

    Denna tråd är 6år gammal och ingen i den är längre med i BT
    användarnamnen är svarta och oklickbara


    Live free, ride free
Svar på tråden Jönköpingsbrudar 2009/2010!