• SecretOne

Rolig/annorlunda bordsplaceringskort

Vi skulle vilja ha ett roligare bordsplaceringskort, det som man skriver namnet på så att man vet vart man ska sitta. Gärna kombinerat med en liten liten sak som man kan ta med sig hem eller pyssla med på kvällen. Har funderat på någon liten papperask med något i (chokladbit?) men det måste finnas roligare idéer där ute? Vårt tema går i guld - silver - vinrött.

Tacksam för alla tips o idéer om hur ni har gjort eller vad ni har sett på bröllop ni har varit på!

• Svar på tråden Rolig/annorlunda bordsplaceringskort
  • ElinK

Vi har gästens namn broderat på tygservetter. Antar att de flesta kommer glömma kvar den på kvällen, men jag får väl tvätta och ge tillbaka dom, men jag tänker inte stryka =) Vi ska även ha våra namn och datum.

• T0612

Vi ska göra små stolar och skriva namnen på ryggen och sätta en pralin på sittdelen på stolen.. finns beskrivning på marthastewart.com

• JennyE82

Dessa tips är precis vad vi behöver, hade tänkt haft en tavla att sätta upp på någon vägg med gästernas namn. Men sen på bordet ska det istället för gästens namn vara en bild på gästen.
    Alternativt att vi gör tvärtom... Men skulle även haft någon "present" till gästerna så där kanske en pralin passar bra?!

• Trubbel

Om du vill ha bilder så finns det ett kanonprogram som vi använt oss av. Kolla in denna sida www.photofunia.com/

Hur lätt som helst att använda och helt gratis. Har gjort olika för alla våra 60 gäster och herregud vad vi har skrattat. Har bland annat satt in min morbror i marilyn monroes kropp ;)

• grönklänningmedsvartspets

shit det var bland det coolaste jag sett!O att det var helt gratis är ju helt fantastiskt! tack så mycket, älskar detta forumet man får så mycket bra tips!

• Karma81

Vilket bra tips! Ja tackar med ;O)

• vintage

Vi ska skriva namnen på stenar, har tagit en del naturmaterial i dekorationen, blir jättefint:)

• Karma81

ett tips är att göra dess foto o sedan framkalla dem. Sedan kan man köpa billiga ramar på Ikea, tror de kostar 39 för 4 st. Perfekt att sätta framför tallriken. Och sedan kan ju gästen ta med det hem!

• SecretOne

Photofunia måste jag kolla in! Tveksamt om vi har bilder på alla gäster bara. Kom gärna in med fler tips!

• KatjaB
    ElinK skrev 2009-07-31 16:41:15 följande:
    Vi har gästens namn broderat på tygservetter. Antar att de flesta kommer glömma kvar den på kvällen, men jag får väl tvätta och ge tillbaka dom, men jag tänker inte stryka =) Vi ska även ha våra namn och datum.
    åh vad fint.. måste helt klart överväga att lära mig brodera
  • Trubbel

Ja vi har framkallat dessa, en av kopiorna kommer vi sätta på en stor skiva så att alla kan se varandras. Kul oxå att ha kvar för att sättas in i album. Sedan kommer varje gäst få en vid bordet. Men vi har inte köpt ramar till, istället har jag framkallat dom med en vit ram runt och skrivit namnet på. Blev lite billigare så...

• ElinK

Hu nej brodera inte själv! Det finns ju industri brodyrmaskiner!

KatjaB skrev 2009-08-02 22:57:59 följande:
    åh vad fint.. måste helt klart överväga att lära mig brodera
  • SecretOne

Photofunia.com var ju hur rolig som helst!!
    Har idag suttit o planerat med min gamla kompis som är florist och hon föreslog en jättebra grej.

Vi rullar tygservetterna så att de blir en lång rulle, sätter ett fint band omkring där namnlappen sitter fäst i. I rullen sticker vi in en röd ros. Ska testa det och se hur det ser ut men jag tror det blir kanon!

Svar på tråden Rolig/annorlunda bordsplaceringskort