Vigselring - vem betalar?
Har aldrig riktigt fattat vem som ska betala for vigselringen. Eftersom det bara ar bruden som far en ny ring (i alla fall gor vi sa), ar det brudgummen som betalar den, eller delar man pa kostnaden?
Har aldrig riktigt fattat vem som ska betala for vigselringen. Eftersom det bara ar bruden som far en ny ring (i alla fall gor vi sa), ar det brudgummen som betalar den, eller delar man pa kostnaden?
Vi har inte gemensam ekonomi, våra ringar ingår inte i bröllopsbudgeten, vi valde min vigselring tillsammans och min fästman betalade. Skall kanske tilläggas att jag betalade hans förlovningsring och han min.
/Krillan
Samma här, ringen ingick i budgeten.
Vi kommer valja ringar tillsammans och betala tillsammans (gemensam ekonomi).
Han köpte förlovningsringarna själv (jag visste inte att han skulle fria) men sen har vi sett ut och budgeterat för vigselringen gemensamt. Vigselringen ingår i bröllopsbudgeten.
Vi har också gemensam ekonomi där ringen ingår. Däremot fick jag hämta ut den och betala för den eftersom m2b var på svensexa. Kändes nästan lite snopet fast det var nog inte betalningen utan snarare att jag var tvungen att göra det själv.
Min man valde min ring och jag fick inte se den förrän i kyrkan så han betalade den själv oxå. Likadant med förlovningsringen.
Min man betalade alla tre ringar, min förlovningsring och bägges vigselringar. Han tycker att det är mannens uppgift, detsamma med smekmånaden.
Jag finansierade vigselringen med att sälja ett gammalt ärvt smycke som jag visste att jag aldrig skulle komma att använda. I övrigt så har vi gemensam ekonomi så vems pengar som annars gått till ringen hade varit rätt ointressant! Min man var inte sådär jätteintresserad av valet av vigselring överhuvudtaget! Smycken ligger inte riktigt inom hans intresseområden
Jag valde ut ring och gick och kopte den sjalv, da jag var hemma i Sverige pa besok sjalv och han inte var med, men det betalades fran vart gemensamma konto.
Mrs, betalar du resten av bröllopet? *ler*
Jj?
Nej, jag betalade inte resten av bröllopet... :)
Vi fick 60 000 av min makes föräldrar och 25 000 av mina, och det räckte!
Vi delade på kostnaden för förlovningsringarna och min vigselring ingår i budgetten...
vigselringen ingår i den gemensamma bröllopsbudgeten, däremot är det min uppgift att spara ihop till den från min lön.