Vigselring - vem betalar?
Har aldrig riktigt fattat vem som ska betala for vigselringen. Eftersom det bara ar bruden som far en ny ring (i alla fall gor vi sa), ar det brudgummen som betalar den, eller delar man pa kostnaden?
Har aldrig riktigt fattat vem som ska betala for vigselringen. Eftersom det bara ar bruden som far en ny ring (i alla fall gor vi sa), ar det brudgummen som betalar den, eller delar man pa kostnaden?
Många (de flesta?) har nog gemensam ekonomi, och då blir ringen som vilken del av bröllopsbudgeten som helst egentligen. Annars så vet jag inte, man får väl göra som man vill.
Vi har gemensam ekonomi här hemma, så ringen ingick i övriga budgeten.
Vi har gemensam ekonomi här hemma så ringen går självklart in i allt övrigt som kostar pengar.
Vore det en arabisk shejk som hade friat hade jag möjligen väntat mig att han skulle betala ringen.
I amerikanska filmer får oftast (alltid? ) bruden ringen av mannen. Tänk om alla män hade sådan stenkoll på tjejens fingerstorlek (för självklart passar ringen perfekt i filmen ).
Traditionellt är det brudgummen som köper ringen, men bruden är väl förstås med och provar ut den i förväg.
Vi har oxå gemensam ekonomi, så det var ju inga problem...
/ Ida
Gemensam ekonomi här med, så vi räknade med vigselringarna i budgeten. När vi firade ettårsjubileum fick jag en ring av maken som present, den gick också på vår gemensamma budget rent tekniskt, men den var ändå från honom.
Petra
Den valde vi tillsammans och betalade med våra gemensamma pengar.
Ett till par med gemensam ekonomi. Så ringen betalade vi tillsammans.
Gemensamt här också. Men det var han som halade upp plånboken, om nu det har någon betydelse?
Vi valde ringen tillsammans med det var min make som betalade den.