• hoppaloppa

Hjälp! Sista minuten tips för en nervös tärna!

Nu börjar det bli nervöst! Ska stå tärna om bara en dag! Ojojoj!

Ni som varit tärnor eller haft tärnor eller ska vara tärnor, har ni några tips att dela med er till mig?

Kanske lite taltips också?

Hade varit evigt tacksam!

• Svar på tråden Hjälp! Sista minuten tips för en nervös tärna!
  • För  kärlekens  skull

www.talskrivarna.com/kategori.php

kolla in denna sida.... färdig skrivna tal som du får direkt till din mail.... kostar liten peng men det kan det vara värt.

tänk på att ha med ngt att äta och drick den dagen.... sedan är det bra om du har med en kamera så att bilder kring förberedelser oxå blir tagna....

• hoppaloppa

sidan har jag tittat på men känner inte för att "kapa" ett färdigskrivet, vill att det ska vara från mig... =)

mat är fixat och kamera också...

fler tips?

• Maalina

Jag var tärna för två veckor sedan och det var fantastiskt roligt och ärofyllt!

Tips... Hmm.. Att hålla koll på att bruden får med sig alla sina småsaker från varje plats... Strumpor, smink, hårspray och mat får inte glömmas kvar hos frisören. Ej heller brudbuketten (detta hände en kompis till mig). Ett annat tips är att försöka få bruden att äta och dricka lite in emellan för att undvika att må illa eller svimma av! Sedan gäller det väl mest att hålla sig närheten av bruden för att hjälpa till med allt som kan dyka upp. Uppdraget som brudtärna handlar ju egentligen bara om att hjälpa bruden att få en så bra dag som möjligt... Och vad som hjälper och underlättar för bruden kan ju bara hon tala om ;)

Jag började mitt tal med att tacka för att hon valt mig till sin tärna och att jag blev oerhört stolt och glad när hon frågade mig. Sedan pratade jag om hur mycket hennes vänskap betyder för mig varvat med lite personliga minnen från vår barndom och ungdom. Sedan talade jag om varför jag tyckte att brudparet var rätt för varandra och efter det la jag in lite om vad jag önskar för dom inför framtiden. Sedan skålade vi!

Lycka till och glöm inte att ha roligt! ;)

// Malin

• Svanboet

Jag har inte själv stått tärna men jag kan ju informera om vad jag hoppas min tärna kan hjälpa mig med...

Jag kommer inte sova med min blivnade natten innan och hoppas därfrö att min tärna ska komma till mig tidigt på morgonen så jag får någon att bubbla med. Sen bär det av till frisör och smink och fortsatt behöver jag hjälp att komma ihåg att få med alla saker och att fotografera och lugna nerverna Sen behöver jag nog hjälp på med klänningen och om jag har släp så behöver hon nog hjälpa till och hålla koll på att det inte fastnar och annat i bildörrar eller liknande. Påminnelse om vatten och mat under dagen kan nog vara väldigt hjälpsamt för det är nog lätt att det glöms i allt annat. Sen kan jag inte tänka mig att jag behöver så mycket mer hjälp men vem vet, det tror jag löser sig under kvällen helt enkelt.

Vad gäller talet så hoppas jag på ungefär det som Maalina har skrivit. berätta vad hon betyder för dig, att du är ärad över att få vara hennes tärna och varför du ser gummen som hennes livskamrat och hur vacker deras kärlek är och syns. Välkomna gummen in i familjen/gänget. Rent formellt sett är han väl redan välkommen men jag tycler det är en fin gest att säga det. Talet kan vara roligt, personligt och rörande i ett men försök inte krysta fram ett skämt, det är inte underhållande.

Lycka till! och lugn så lugn det kommer gå utmärkt!

Svar på tråden Hjälp! Sista minuten tips för en nervös tärna!