Jag har inte själv stått tärna men jag kan ju informera om vad jag hoppas min tärna kan hjälpa mig med...
Jag kommer inte sova med min blivnade natten innan och hoppas därfrö att min tärna ska komma till mig tidigt på morgonen så jag får någon att bubbla med. Sen bär det av till frisör och smink och fortsatt behöver jag hjälp att komma ihåg att få med alla saker och att fotografera och lugna nerverna
Sen behöver jag nog hjälp på med klänningen och om jag har släp så behöver hon nog hjälpa till och hålla koll på att det inte fastnar och annat i bildörrar eller liknande. Påminnelse om vatten och mat under dagen kan nog vara väldigt hjälpsamt för det är nog lätt att det glöms i allt annat. Sen kan jag inte tänka mig att jag behöver så mycket mer hjälp men vem vet, det tror jag löser sig under kvällen helt enkelt.
Vad gäller talet så hoppas jag på ungefär det som Maalina har skrivit. berätta vad hon betyder för dig, att du är ärad över att få vara hennes tärna och varför du ser gummen som hennes livskamrat och hur vacker deras kärlek är och syns. Välkomna gummen in i familjen/gänget. Rent formellt sett är han väl redan välkommen men jag tycler det är en fin gest att säga det. Talet kan vara roligt, personligt och rörande i ett men försök inte krysta fram ett skämt, det är inte underhållande.
Lycka till! och lugn så lugn det kommer gå utmärkt!