Vilse
Som vissa andra här är jag lite vilse när det gäller förlovning och frieri.
Jag hade tänkt fria till min sambo (dooh :)). Blir först förloving och giftemål inom 1 år. Jag vet ställe och plats men det är ringarna som är problemet.
Jag vet storlek på hennes ring och hur många ringar hon vill ha (3 st enligt ).
Eftersom vi kommer att resa bort så skulle jag vilja fria fast ha en ring med mig.
Grejen är lite ska jag köpa en förlovningsring som man sen byter ut när man gifter sig?
Ska det vara en sten i förlovningsringen? eller är det vigsel ringen? kan förlovningsringen vara bredare än vigselringen?
jag tyckte denna ring var fin www.titanringar.com/struktur_down_under.htm lite dum fråga men ska det vara hennes namn på min ring eller hennes namn på hennes ring? eller bådas namn på båda ringarna?
Mitt drömscenario är att jag väljer förlovnignsring sen när vi väl ska gifta oss går och väljer vigselring tillsammans är det en dum ide? jag hade hoppats att ringarna kommer att passa ihop..men är inte emot att det blir andra ringar sedan.
som sagt jag vet hennes storlek, att hon inte gillar guldfärgade ringar, att hon är aktiv, så det ska vara "vita" ringar som är slittåliga. och jag vill inte att de ska se biliga ut. att det syns att det är förlovningsringar...
Hur bred kan ringarna vara om det skall vara 3stycken?
hade tänkt en 6mm, en smalare 3mm, och en smal igen?
Nån som kan hjälpa eller har några ideer?
En kille som är helt lost i ring världen...