• elin84s

Vill ha vackert bröllop runt Göteborg- Kungsbacka!

Hej! Jag försöker desperat hitta ett vackert ställe där man kan gifta sig borgligt och ha sin fest på samma ställe. Har en budget på 80 000 som ska räcka till allt (ej bröllopsresa) med ca 70 gäster. HJÄLP! Finns det någon som kan rekommendera något??

• Svar på tråden Vill ha vackert bröllop runt Göteborg- Kungsbacka!
  • Millanita

Håller med harthurs, Onsala herrgård är jätte romantiskt. Ska ha festen där näst år då vi gifter oss. Där kan man ha vigseln ute på bryggan, sååå vackert
    Kolla www.onsalaherrgard.se/

• Maalina

Onsala Herrgård ser underbart vackert ut! Får man lov att fråga Millanita hur mycket det kostar per kuvert och vad som ingår? Kan inte hitta det på sidan någonstans..

• maj2010

Jag lägger till Ordenshusen på listan. Ligger centralt i Göteborg och har en fin liten trädgård där man kan ha vigseln. Trerätters med vinpaket för 750 kr/kuvert. Har bara hört gott om dem!

www.ordenshusen.se

• Millanita
    Maalina skrev 2009-08-03 10:58:06 följande:
    Onsala Herrgård ser underbart vackert ut! Får man lov att fråga Millanita hur mycket det kostar per kuvert och vad som ingår? Kan inte hitta det på sidan någonstans..
    Ja självklart, det kostar 945:-/kuvert då ingår förrätt, varmrätt, efterätt, kaffe, choklad pralin (till kaffet, hyrning av lokal, dukning, servering, personal, städning, blommor och ljus på borden. Det är ett bra pris och dom har sån bra service att man kan ringa sin kontakt person när som helst om man undrar elr behöver hjälp med ngt och dom debiterar inget extra Så vi tycker det är värt alla pengar! Sen tillkommer vin och öl och avec om man vill ha det, men be om en offert så skickar dom pris som pdf! Lycka till
  • molnis

Vi ska också ha borgerligt och kommer vara på Stora Holms säteri. Det finns ett litet trädgårdshus som man kan ha vigseln i. Vilket vi gilla då vi inte ville ha vigsel inne i festlokalen. Fastnade direkt för stället! (Men ingår inget utan mat osv får man fixa på annat håll). Har också haft Tjolaholm i tankarna då jag är uppväxt i kba men detta kändes även mer vi. Men vet en som har vigseln på tjolaholm och sedan festen någon annanstans... Finns ju många alternativ=)

• Maalina

Nej, det var faktiskt ett helt okej pris! Ser helt fantastiskt vackert ut! Och bryggan ger fina fotomöjligheter för fotografen ;)

Millanita skrev 2009-08-04 09:15:22 följande:
    Ja självklart, det kostar 945:-/kuvert då ingår förrätt, varmrätt, efterätt, kaffe, choklad pralin (till kaffet, hyrning av lokal, dukning, servering, personal, städning, blommor och ljus på borden. Det är ett bra pris och dom har sån bra service att man kan ringa sin kontakt person när som helst om man undrar elr behöver hjälp med ngt och dom debiterar inget extra Så vi tycker det är värt alla pengar! Sen tillkommer vin och öl och avec om man vill ha det, men be om en offert så skickar dom pris som pdf! Lycka till
  • Vargflickan

JAg kommer att gifta mig på Fjärås Bräcka. Utomhus vigsel. HA festen på Fjärås Bygdegård med egen Catering.

• Fröken Skruttis

Vi ska våran mottagning på Långedrags Värdshus...kanonläge! Kan nog faktiskt inte bli bättre! Vi betalar ca 1000/pers. Men då ingår ALLT! Trerätters,kaffe,städning,personal,porslin,dom har scen,en halv flaska vin /pers,dessert osv. Det enda vi står för själva är tårtan. Dom ordnar tom blomdekorationerna på borden..ska bara tala om vad jag ska ha för tema och blommor så matchar dom det!..:)

• Millanita

Fröken Skruttis skrev 2009-08-06 17:07:44 följande:

Vi ska våran mottagning på Långedrags Värdshus...kanonläge! Kan nog faktiskt inte bli bättre! Vi betalar ca 1000/pers. Men då ingår ALLT! Trerätters,kaffe,städning,personal,porslin,dom har scen,en halv flaska vin /pers,dessert osv. Det enda vi står för själva är tårtan. Dom ordnar tom blomdekorationerna på borden..ska bara tala om vad jag ska ha för tema och blommor så matchar dom det!..:)
    Det är ju sååå bekvämt. Det är samma som på Onsala herrgård, det enda som inte ingår jämförelse mot Långedrag är vinet. Men har man möjligehterna så är det helt klart värt att anlita ngt som dessa för att som brud och brudpar slippa stressen med ordna och fix på bröllopsdagen. När ska ni gifta er?
  • Fröken Skruttis

Vi slår till den 21 Augusti 2010..:)

Millanita skrev 2009-08-07 07:51:50 följande:
    Fröken Skruttis skrev 2009-08-06 17:07:44 följande:
    Det är ju sååå bekvämt. Det är samma som på Onsala herrgård, det enda som inte ingår jämförelse mot Långedrag är vinet. Men har man möjligehterna så är det helt klart värt att anlita ngt som dessa för att som brud och brudpar slippa stressen med ordna och fix på bröllopsdagen. När ska ni gifta er?
  • Morfrumatte

Vi kollade på Onsala Herrgård eftersom mina föräldrar bor på gångavstånd, men valde bort det pga:

- hög kuvertavgift med tanke på vad man får i jämnförelse med tex Tjolöholms Slott
    - salen där middagen hålls är ganska långsmalt med pelare på ena sidan vilket innebar att vi inte fick plats med våra 82 gäster.

Men åk dit själva och reka lite. Det är otroligt vackert där vid havet!

• wiken

Kolla in www.utsoktmat.se De har en underbar lokal på stora mosskullen i gbg skärgård. Man kan gifta sig på ön precis vid vattnet! Super bra mat och trevlig personal!!

Önskar att man kunde spola tillbaka tiden, lycka till!

Svar på tråden Vill ha vackert bröllop runt Göteborg- Kungsbacka!