• roodeberg

    Blev jag utan möhippa tro?

    Sambon kidnappades under hemlighetsmakeri (till och med hemligt för mig, fick inte nån info) i helgen. Därför trodde jag att också även jag skulle bli nappad då. Nix.
    Men jag råkade, och det var högst oskyldigt, se att sambon fick ett mejl med rubriken ?möhippetjejer? (vi satt bredvid varandra i soffan och glodde på TV och datorn och TVn var i synfältet. Det var inte min mening alls att jag skulle glutta. Detta var ett tag sedan. Dessutom har han fått sms av min tärna, och det var samma sak där, råkade se det när han vände upp mobilen mot mig (utan att tänka på det). Han brukar nog inte annars få sms av henne.
    Men bröllopet är på lördag och jag jobbar min sista dag idag (onsdag), därefter semester. Sedan har jag två jääätteinbokade dagar som jag verkligen hoppas att jag får tillbringa som jag planerat = att göra det allra sista. Som ni vet så är det ändå lite saker man ska stå i dagarna före.
    Trodde nog att det skulle bli en fredag, lördag eller kanske söndag. Men tror ni att de verkligen tänker röva bort mig dagen innan bröllopet?! Ja, man ska vara tacksam (och det är jag) för de underbara tjejer som ens bemödar sig att ordna en hippa, men om det blir torsdag eller fredag ? är det inte lite tanklöst (jag kanske inte menar ett så hårt ord som tanklöst men jag finner inget annat, så de som tar illa vid sig vid mitt ordval ? snälla, skriv inte ett pm om det här i forumet. I get it)?
    Blev jag utan, eller tror ni att det ligger i planeringen torsdag fredag?

  • Svar på tråden Blev jag utan möhippa tro?
  • Top secret bride

    Kan ju vara så att de planerar en liten "lättare" hippa på fredag kväll, eller hur?
    Eller så haffar de dig efteråt när du är avslappnad och inte har en massa bestyr att tänka på?
    Kan ju också vara så att det har varit supersvårt att hitta ett datum som passar för en hippa (sommar och semestrar) och då kan det ju bli så att man blir utan hippa. Hur mycket de än försökt att få ihop det. Din man kanske dessutom har avrått dem från de sista dagarna som var fullbokade för er skull?

  • roodeberg

    Det märkliga är att alla har vetat om att vi skulle gifta oss seadn mitten av januari. Och nog skulle man väl kunna få till en dag av 200 att välja bland?

    Men du har rätt. Det kan vara så att där kommer något på fredag.

  • Pärlan2009

    Jag skulle nog tro att det blir på fredag. De har säkert tänkt fixa dig en alldeles underbart mysig kväll där du kan få slappna av och njuta. Kanske massage eller ngt sånt!

    Lova att du berättar sen!

  • Maalina

    Jag håller med dig, roodeberg! Jag hade blivit ganska irriterad om jag fick en möhippa någon av de sista dagarna innan bröllopet.

    Jag anordnade just en möhippa åt min kusin som gifte sig förra lördagen. Grejen är att hon bor i Ålesund i Norge och jag bor i Göteborg (90 mil emellan) så vi hade inte möjlighet att genomföra möhippan förrän lördagen innan bröllopet (en vecka innan, exakt). Jag hade dåligt samvete för att det blev så tätt inpå bröllopet eftersom jag förstår att det är mycket som ska ordnas inför ett bröllop och då var ändå vår möhippa en vecka innan bröllopet...

    Jag läste på en bröllopssida där det stod att det var mot allt vett och etikett att ha möhippan närmare bröllopet än en vecka...

    Hoppas du får ett fint bröllop! Lycka till!

    // Malin

  • Svanboet

    Jag tror inte du ska ge upp hoppet för vem vet... kanske de har ordnat så att någon annan kommer och viker servetter och hämtar och fixar och donar så du får följa med på hippan. Eller som någon annan sagt här innan så kanske det blir en mysig kväll istället för ett stort ståhej.

  • roodeberg

    Hej alla rara själar!!

    Ett makalöst fantastiskt bröllop som gick helt felfritt från start till småtimmarna!

    Men ingen möhippa. Och så blir man sådär patetiskt självömkande (ni vet säkert vad jag menar) när man konstaterar att man inte har någon vän som väljer att uppvakta en ett par timmar eller tre innan själva bröllopet för att visa en att de gillar mig.

    Just nu är jag jättebesviken på mina vänner. Jag kan inte ta ut det på någon eftersom det inte är någon enskild persons fel eller ansvar att det inte blev av. Det ligger väl i allas intresse att en hippa skapas. Jag är jätteledsen men oavsett hur ledsen jag är och hur otroligt sårad jag är, så gör det ingen skillnad - hippan kommer ju inte bli av för det.

    Kram på er alla.

  • Nicossambo

    Vad roligt att dagen och kvällen lev perfekt.

    Men jag försår att du är besviken det hade jag också varit jag tycker däremot att det är brudtärnans uppgift att ta tag i det och ha sammarbete med dina kompisar. Undrar bara har det inte kommit på tal när ni disskuterat bröllop om möhippan.

  • roodeberg

    vi talade aldrig om möhippa när vi pratade om bröllop och jag frågade henne om hon kunde tänka sig att vara tärna. För det känns alldeles för uppenbart och påtvingat. Som att bara klargöra att man förväntar sig uppvaktning. Känns lite fel för mig iallafall. Men jag trodde nog att det skulle bli av då hennes sambo är god god vän till min (numera) man. Han ordnade svensexan tillsammans med resten av "det" grabbgänget. Och eftersom de är så fixande och donande och pyssliga så trodde jag nog att hon ändå (eftersom det är samma gäng men allas fruar/flickvänner som jag känner) med största säkerhet skulle göra detsamma för mig, såsom hennes sambo gjorde för min man. Det gör inte det hela sjävklart och ett måste från hennes sida, absolut inte. Men jag trodde nog att någon av mina andra vänner skulle stråla samman men NÅGON annan av mina vänner för att planera något. Allt som behövs är väl egentligen två personer? ALLA vänner måste ju inte kunna samtidigt? Man skulle ju kunna spika ett datum och de som kan, kan. Det viktigaste är väl att det blir av. Men inte någon, inte en enda hade tid. *vältrar mig i självömkan, jag vet *

  • KatjaB

    Vad härtligt att er dag blev helt fantastisk och precis som ni ville ha det. Men jag förstår att du blev besviken, vill själv gärna vli ihågkommen av kompisarna med hippa. Så upptagna kan de väl ändå inte vara att de inte kan enas om en enda dag som alla kan?
    En möhippa som jag var med och planerade är faktiskt den roligaste jag varit på. Vi sågs en gång i veckan i en månads tid på ett fik och planerade vad vi skulle göra och vem som skulle kolla upp vad. När väl hippan var över kunde jag sakna att träffas o planera sådär ihop, var faktiskt jättekul.

    Du kanske kan säga nåt om att du blev lite besviken. Kanske tar de till sig och ordnar något i efterhand.

Svar på tråden Blev jag utan möhippa tro?