• Seriously In Love

Vad har man råd med i en 25.000:- budget?

Vi vill såååå gärna ha en hejdundrande fest med live-musik och bjuda våra vänner och släktingar, ca 60 personer, på mat/kaffe/tårta. Men så har vi en budget på ca 25.000:-... hur får man ihop det? Är det helt orimligt?? Någon som har gjort liknande och har tips?

• Svar på tråden Vad har man råd med i en 25.000:- budget?
  • MilosMamma

gift er borgligt, bjud på enkel mat, fixa livespelning via kontakt, ha betalbar gör tårtan själv, billig lokal som rymmer mycket folk. allt går.
    Seriously In Love skrev 2009-07-28 16:35:25 följande:

Vi vill såååå gärna ha en hejdundrande fest med live-musik och bjuda våra vänner och släktingar, ca 60 personer, på mat/kaffe/tårta. Men så har vi en budget på ca 25.000:-... hur får man ihop det? Är det helt orimligt?? Någon som har gjort liknande och har tips?
  • Svanboet

Jag har egentligen ingen aning men jag tycker det låter som en liten budget men det beror ju på vad man prioriterar. Ingår ringar och kläder i den budgeten kan det bli svårt men det handlar ju i så fall om att göra så mycket som möjligt själva och be om hjälp av vänner och bekantas bekanta om de kan ställa upp.

Jag hade börjat med att fundera ut hur ni vill ha vigseln och festen, vad är viktigt och vad kan ni lika gärna vara utan. Hur ligger det till med klänning/kostym, spelar det roll vilken typ av lokal ni har festen i, lagar ni maten själv eller ha catering/serveringspersonal, hur vill du/ni ha det med blommor och fotograf, är det viktigt med ringarna?

Förresten så när jag läser din trådstart så funderar jag på om du menar att själva festen i sig inte får gå på mer än 25 eller om det är hela bröllopet?

• Cantaton

Vad har borgerligt med saken att göra? Det är gratis att gifta sig i kyrkan

MilosMamma skrev 2009-07-28 16:40:25 följande:
    gift er borgligt, bjud på enkel mat, fixa livespelning via kontakt, ha betalbar gör tårtan själv, billig lokal som rymmer mycket folk. allt går.Seriously In Love skrev 2009-07-28 16:35:25 följande:
  • December 2009

Vi har kyrkobröllop med allt där till, i sthlm dessutom för 25 000 iof får vi maten betald men i övrigt betalar vi allt

• MilosMamma

ja visst är det det, men man kan få en annan känsla att gifta sej ute nära lokalen möjligtvis i en enklare billigare klänning, mer festkläder än just det feta bröllopsklädseln, bara en tanke.

Cantaton skrev 2009-07-28 16:44:01 följande:
    Vad har borgerligt med saken att göra? Det är gratis att gifta sig i kyrkan
  • Cantaton

Mhm, du tänkte så. Jag tänker att det inte nödvändigtvis måste vara "feta bröllopsklädseln" bara för att man gifter sig i kyrkan, och lokalen kan likväl ligga intill kyrkan som långt bort

MilosMamma skrev 2009-07-28 16:45:33 följande:
    ja visst är det det, men man kan få en annan känsla att gifta sej ute nära lokalen möjligtvis i en enklare billigare klänning, mer festkläder än just det feta bröllopsklädseln, bara en tanke.
  • MilosMamma

jovisst men allt som oftast är smidigare är ju billigare.
    Men det är bara så jag tänker.
    för vi var inne på borgligt vid en fin playts här o då skulle vi hadrt andra, mer enkla kläder.

Cantaton skrev 2009-07-28 16:49:17 följande:
    Mhm, du tänkte så. Jag tänker att det inte nödvändigtvis måste vara "feta bröllopsklädseln" bara för att man gifter sig i kyrkan, och lokalen kan likväl ligga intill kyrkan som långt bort
  • Seriously In Love

Kyrkbröllop eller utomhus har vi inte bestämt, men borgerligt blir det nog inte. Kyrkan är ju som sagt gratis den med... Klänning har jag redan ordnat, har hittat en second hand! I budgeten ska allt utom resan ingå. Vi lagar gärna mat själva o fotografkontakter har vi i släkten. Men vad kostar det t ex att ha live-band och vad har ni som lagat mat själva betalat för maten o alkohol?

• Cantaton

Man kan ha kyrklig vigsel på annan plats än i kyrkan också

MilosMamma skrev 2009-07-28 16:50:54 följande:
    jovisst men allt som oftast är smidigare är ju billigare.Men det är bara så jag tänker.för vi var inne på borgligt vid en fin playts här o då skulle vi hadrt andra, mer enkla kläder.
  • MilosMamma

okej, lämnar den diskutionen nu och ber om ursäkt att jag tänkte helt fel och totalt insnöat. >Jag är ingen diskutions människa.

Cantaton skrev 2009-07-28 17:00:36 följande:
    Man kan ha kyrklig vigsel på annan plats än i kyrkan också
Svar på tråden Vad har man råd med i en 25.000:- budget?