• AlaM

    Egna bröllopshemsidor?

    Är det någon som har egna bröllopshemsidor? Alltså sidor som inte ligger på BT eller liknande?

    Funderar lite på vad man skulle kunna ha med på en sådan sida. Vi tänkte ha rent praktiskt någon länk till vägbeskrivning, boende, önskelista. Men vad ska det stå på förstasidan till exempel? Finns det några fler personliga länksidor man kan ha med?

  • Svar på tråden Egna bröllopshemsidor?
  • julibrud2010

    Jag har en bröllopsblogg där jag tänkte lägga en flik senare med olika info så som vägbeskrivningar, telefonnummer till värdinnan och toastmaster osv. Har en blogg där jag kan lösenordsskydda vissa inlägg, tänkte göra fliken med telefonnummer och sådan skyddat.. Så dessa personer inte blir nerringda av okända ;)

    julibrollop.wordpress.com

  • Aeternum

    Nej, det är inte våran. ÄR en tjej här på BT som har den, Eriks fru (?) tror jag hon heter. Så har inen aning om hur de gjort den Men ungefär så vill jag att våran ska se ut


    LyckligTjej skrev 2009-08-18 19:04:40 följande:
     

    Vilken fin sida ni har, vart/hur har ni gjort den?
  • evst

    Jag tycker wordpress är bra, enkel o lätt om man inte kan nåt om webbpublicering, men kan anpassas helt o hållet efter egen stil och med egna bilder som dekorelement om man kan lite mer. Det är ett bloggverktyg med med hjälp av sidor på bloggen så blir den ju även till en hemsida.

    Jag har gjort ett par olika bröllopshemsidor med det verktyget, varav vi kommer använda den ena. Vill inte lägga ut adressen här då den endast skall spridas till de som är bjudna, för mig känns det bäst...

    Jag är nog mer för en enkel o avskalad stil, vill inte ha en massa bilder, detaljer, prydnader, ramar mm. Dessutom är jag allergisk mot ej korrekturlästa webbtexter....

    Mitt råd är att lägga ner mer tid på korrekturläsningen av själva texten än på att fixa med dekorelement och bilder... Skriv texten i word och slå på stavnings- och grammatikkontroll!

  • Martinaa
    evst skrev 2009-08-21 14:35:55 följande:
    Dessutom är jag allergisk mot ej korrekturlästa webbtexter.... Mitt råd är att lägga ner mer tid på korrekturläsningen av själva texten än på att fixa med dekorelement och bilder... Skriv texten i word och slå på stavnings- och grammatikkontroll!
    Jaaaa, en språkpolis till! Jag får eksem av särskrivningar
  • evst

    Ja, för att inte tala om när man skriver en text och gör radbrytning utan att även göra nytt stycke....


    Martinaa skrev 2009-08-21 20:28:50 följande:
    Jaaaa, en språkpolis till! Jag får eksem av särskrivningar
  • Nordiskbrud

    Den här har vi www.mywedding.com/louiseomikael/

    Väldigt enkel och lätt att jobba med men fortfarande lite under konstruktion (fast det mesta är klart). Den ska dock vara klar tills inbjudningarna går ut i oktober eftersom vi ska ha med länken där

  • asfaltsblomman

    Vi har använt oss av weddingannouncer, lätt att använda och så gillar jag att man kan göra sina flikar klara i god tid och välja själv när man vill visa dem. Det kanske man kan göra på andra ställen också, men jag gillar den och har fått bra respons hittills. Kolla gärna in vår sida om ni vill. Kommentarer, både + óch - uppskattas

    www.aldringerlam.weddingannouncer.com

  • Martinaa
    asfaltsblomman skrev 2009-08-21 22:23:29 följande:
    Vi har använt oss av weddingannouncer, lätt att använda och så gillar jag att man kan göra sina flikar klara i god tid och välja själv när man vill visa dem. Det kanske man kan göra på andra ställen också, men jag gillar den och har fått bra respons hittills. Kolla gärna in vår sida om ni vill. Kommentarer, både + óch - uppskattaswww.aldringerlam.weddingannouncer.com
    Vet inte om det bara är här, men förstasidan ser lite lustig ut. Själva sidan, den ljusbeiga rutan med texten välkommen osv, är för bred. Det vill säga att den sticker ut några centimeter till höger, utanför bannern. Övriga sidor går kant i kant med bannern. Vet inte om du förstår vad jag menar, lite knepigt att förklara.

    Under fliken kontakt så står brudgummen som m2b, vilket jag tycker är lite underligt. Varför inte brudgum då du står som brud? Inte alla som vet vad m2b betyder heller.

    Annars mycket fin och informationsrik sida! *tumme upp*
Svar på tråden Egna bröllopshemsidor?