• Aureli­a
    Äldre 27 Jul 17:46
    3396 visningar
    14 svar
    14
    3396

    är det konstigt att man blir ledsen?

    ... när ens sambo totalt struntar i att vi bestämt att gå tillsammans på min kompis 30-årsfest för att ett par kompisar från England spontant sms:ar att de kommer till Sverige just den helgen och undrar om de kan ses någonting? Festen är på lördagen och de är här hela helgen, så de hinner ändå ses på söndagen.

    ... när ens sambo sticker ifrån middag med min familj direkt efter efterrätten eftersom han är trött, medan jag firat jul med hans familj och köpt presenter till brorsbarn etc.?

  • Svar på tråden är det konstigt att man blir ledsen?
  • love me foreve­r
    Äldre 28 Jul 15:22
    #1

    Vad säger din sambo när du undrar om inte han kan träffa sina engelska polare på fredag eller söndag? Kanske lördag dag? Men INTE lördag kväll?

    Tycker han att det är jobbigt att vara med din familj eller var det engångsföreteelse?

  • shakyn­ose
    Äldre 28 Jul 15:38
    #2

    Inte konstigt att du blir besviken om du sett fram emot att gå på festen tillsammans, men det är inte så konstigt att han prioriterar att träffa sin egna vänner heller.

  • vituli­na
    Äldre 28 Jul 21:58
    #3

    Nej det är inte konstigt, MEN TILLÅT DET INTE! Ifrågasätt din man så han märker vad som är viktigt för DIG. Det finns inget rätt eller fel. Han kanske helt enkelt inte fattar. Jag tycker inte heller att dina krav är konstiga. Se nu bara till att förmedla de till honom!

  • På rosa moln
    Äldre 28 Jul 22:39
    #4

    Du är definitivt inte konstig, om han verkligen älskar dig så borde han tycka att det är viktigare att göra dig glad än att träffa sina vänner just den kvällen

  • shakyn­ose
    Äldre 28 Jul 22:43
    #5

    På rosa moln skrev 2009-07-28 22:39:10 följande:


    Du är definitivt inte konstig, om han verkligen älskar dig så borde han tycka att det är viktigare att göra dig glad än att träffa sina vänner just den kvällen
    Menar du allvar?!
  • Aureli­a
    Äldre 29 Jul 12:30
    #6

    Spännande med lite olika åsikter.
    Vi har pratat en del och det är svårt... blir lätt en fråga om prestige och vem som har rätt eller fel, samtidigt som det ju egentligen inte är det det handlar om. Det handlar om att båda ska må bra i ett förhållande. Jag vill att han håller vad han lovar, och att han tar mina känslor på allvar - även om han inte själv skulle bli sårad om jag var trött o inte orkade stanna så länge hos hans familj på nån enstaka middag så betydde det mkt för mig.

  • Humlan­66
    Äldre 29 Jul 12:33
    #7
    Aurelia skrev 2009-07-29 12:30:26 följande:
    Spännande med lite olika åsikter.Vi har pratat en del och det är svårt... blir lätt en fråga om prestige och vem som har rätt eller fel, samtidigt som det ju egentligen inte är det det handlar om. Det handlar om att båda ska må bra i ett förhållande. Jag vill att han håller vad han lovar, och att han tar mina känslor på allvar - även om han inte själv skulle bli sårad om jag var trött o inte orkade stanna så länge hos hans familj på nån enstaka middag så betydde det mkt för mig.
    Självklart , och har ni tackat ja till att komma på festen så han sätta prio på det och träffa sina vännen en annan tidpunkt
    det är det här med att ge och ta

    Lycka till och ha det så trevligt på festen
  • LB5
    Äldre 29 Jul 12:38
    #8

    Du kan inte vara allvarlig? Jag skulle bli jätteledsen om min sambo sa att jag inte älskade honom för att jag vill vara med mina kompisar... det var bland det konstigaste jag har hört.

    Jag tror att det ofta är så i förhållanden mellan män och kvinnor att kvinnor ofta målar upp stora förväntningar i huvudet utan att kommunicera det tydligt till sin partner, och sedan blir man jättebesviken fast han inte har någon aning om vilka förväntningar man själv har.

    TS, jag förstår att du är besviken, det kan vara bra att berätta det för din sambo, men kompisar från England träffar man ju inte så ofta heller... se om ni kan kompromissa.

    På rosa moln skrev 2009-07-28 22:39:10 följande:


    Du är definitivt inte konstig, om han verkligen älskar dig så borde han tycka att det är viktigare att göra dig glad än att träffa sina vänner just den kvällen
  • shakyn­ose
    Äldre 29 Jul 12:49
    #9
    LB5 skrev 2009-07-29 12:38:36 följande:
    Du kan inte vara allvarlig? Jag skulle bli jätteledsen om min sambo sa att jag inte älskade honom för att jag vill vara med mina kompisar... det var bland det konstigaste jag har hört.Jag tror att det ofta är så i förhållanden mellan män och kvinnor att kvinnor ofta målar upp stora förväntningar i huvudet utan att kommunicera det tydligt till sin partner, och sedan blir man jättebesviken fast han inte har någon aning om vilka förväntningar man själv har. TS, jag förstår att du är besviken, det kan vara bra att berätta det för din sambo, men kompisar från England träffar man ju inte så ofta heller... se om ni kan kompromissa.På rosa moln skrev 2009-07-28 22:39:10 följande:
    Jag håller verkligen med dig!
  • Bambi7­6
    Äldre 29 Jul 12:54
    #10

    Du kan inte mena allvar...
    Så du tycker att om han vill träffa sina vänner så älskar han inte TS?
    Till TS: prata med din sambo om detta och se om ni inte kan komma på en bra lösning som känns bra för er båda.
    Jag förstår att du blir besviken men jag förstår samtidigt din sambo som vill träffa sina vänner som kommer från England..
    På rosa moln skrev 2009-07-28 22:39:10 följande:


    Du är definitivt inte konstig, om han verkligen älskar dig så borde han tycka att det är viktigare att göra dig glad än att träffa sina vänner just den kvällen
  • shakyn­ose
    Äldre 29 Jul 15:52
    #11
    Aurelia skrev 2009-07-29 12:30:26 följande:
    Spännande med lite olika åsikter.Vi har pratat en del och det är svårt... blir lätt en fråga om prestige och vem som har rätt eller fel, samtidigt som det ju egentligen inte är det det handlar om. Det handlar om att båda ska må bra i ett förhållande. Jag vill att han håller vad han lovar, och att han tar mina känslor på allvar - även om han inte själv skulle bli sårad om jag var trött o inte orkade stanna så länge hos hans familj på nån enstaka middag så betydde det mkt för mig.
    Jag förstår som sagt att du blir besviken, det skulle jag också bli till en början. Men det är ändå viktigt att komma ihåg att det inte är någons fel att det inte blir som du ville. Hans vänner kommer på besök från ett annat land och då smäller inte din kompis födelsedag så högt längre, det är inte alls konstigt!
    Visst kan man göra planer, men det tycker inte jag är detsamma som att "lova" något. Ibland får man helt enkelt acceptera att man inte kan vara högsta prio 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan. Det blir ju aptråkigt i längden om man aldrig kan göra något spontant på egen hand eller med vänner utan att det ska innebära en massa tjafs med ens partner! Jag skulle iaf inte klara det, men alla är ju olika.

    Angående middag hos familjen, så tycker jag att du får förklara för honom att det innebär lite mer än att bara komma och äta. Om det förväntas att ni stannar och umgås, så får du förklara att det är så ni gör i er familj och han förväntas göra detsamma om han kommer på middag. Julfirande och klappar hör dock inte till den diskussionen! Det är min åsikt att man bör skilja på äpplen och päron i vuxna samtal.
  • LaElle
    Äldre 29 Jul 17:52
    #12

    På rosa moln skrev 2009-07-28 22:39:10 följande:


    Du är definitivt inte konstig, om han verkligen älskar dig så borde han tycka att det är viktigare att göra dig glad än att träffa sina vänner just den kvällen
    Och isf kan man ju tycka att om TS verkligen älskar sin sambo så skulle hon tycka att det var viktigare att göra honom glad genom att låta honom träffa sina vänner... och inte hennes vänner just den kvällen...?

    Till TS. Kan absolut förstå att du blir besviken. Det blir man väl alltid (oftast iaf) när saker man planerat inte blir av eller iaf inte blir som tänkt...
    Men bara för att det inte blir som tänkt behöver det inte per automatik bli dåligt.
    Jag hoppas ni får en trevlig lördagskväll, tillsammans eller var för sig!
  • anno08
    Äldre 30 Jul 12:15
    #13

    kanske är inte det här en engångshändelse utan det brukar dyka upp saker som gör att han ändrar sig i sista minuten..?

    jag hade det så med mitt ex o jag kunde aldrig riktigt känna mig trygg med honom.. att lita på ens partner handlar ju även om att lita på att han är med på famlijemiddagar o vänners födelsedagar etc.. sen behöver man ju fösrtås inte bli nitisk heller men jag tycker det låter som om du inte är säker på att han ska finnas där för dig, eller?

    lycka till ifall!

  • Aureli­a
    Äldre 30 Jul 15:23
    #14

    Ja, anno 08,
    det är precis det som det handlar om - att jag vill vara säker på att han ska finnas där för mig, vare sig det gäller en fest vi bestämt att gå på eller att sitta med mig på akuten o trösta mig om jag blir sjuk.

Svar på tråden är det konstigt att man blir ledsen?