Livets viktiga och oviktiga frågor
Sept: kul att höra ifrån dig. Du kan nog ha haft ÄL ändå även om cykeln var 23 dgr. Det är väl lutealfasen som (nästan) alltid är lika lång, sedan kan den andra fasen variera.
Tinga: ja det har avstannat. Har haft lite ilningar i brösten (tycker de har växt lite oxå) och lite dragningar i livmoderligamenten, så eg är jag inte så orolig. Blev ju såklart chockad över att stirra ner i en blodig byxa bara sådär.
Igår ringde MVC tillbaka till mig och jag pratade med en gullig BM och jag förstod ännu mer av hennes frågor att det här inte var ngn "farlig" blödning. Tydligen har de en riktlinje att om man blöder igenom 2 bindor på en timme ska man åka int akut till gyn. Dessutom har jag varken haft ont el feber. Men hon tyckte ändå att om jag var orolig kunde jag vända mig till gynakuten för att få ett ul (de gör tydligen inga tidiga ul på mitt MVC). Och jag vetifasen om jag har lust att sitta på gynakuten flera timmar. Känns också som att de kommer att skicka hem mig utan ul när jag förklarar hur lite jag har blött och att jag inte ens haft ont. KUB-ul har jag dagen innan min resa så mardrömmen är förstås att man då ser att fostret har dött, det är väl mest det. Både psykiskt och fysiskt (tänk om jag börjar störtblöda på Gran Canaria?). Men eg tror jag ju att allt är normalt. Så jag är väldigt kluven vad jag ska göra. Tror jag ska försöka ringa gynakuten och få lite råd - el nåt.