Inlägg från: mica82 |Visa alla inlägg
  • mica82

    September 2010 del2

    hej på er!
    jag ansluter mig gärna jag med!

    Vi ska gifta oss den 4:e september nästa år. har försökt boka kyrka men fick svar att jag får återkomma den 1:a oktober om jag ska boka sept 2010. Gospelkören som vi vill ska lyfta taket i kyrkan kunde inte ta emot bokningar så här tidigt. Lokalen vi planerat ha festen i ska vi titta på nästa vecka... så långt har vi kommit

  • mica82

    tack så mycket!
    Vi får hoppas att den 4:e sept 2010 bjuder på solsken!

    vi vill överraska alal med gospel för de är så himla häftigt. de kommer sitta i kyrkan med svarta kläder. sen när de ska sjunka tar de på sig sina sidenblå rockar och sjunger loss. 2000 kr kostar dem som vi har tagit kontakt med. vart bor ni? vi bor i gbg.


    Fenixx skrev 2009-08-18 13:33:21 följande:
    välkommen mica82! vi har samma datum. vad härligt med gospelkör, vad kostar sånt?
  • mica82

    fenixx
    kikade in på din sida. ni har verkligen kommit långt med er planeringen! kul med LOTR/medeltid tema!!

  • mica82

    fenixx
    åh va hftigta tt ha vigseln där!!! Ska ni ha själva middagen där med?
    Tobias friade till mig för mindre en än månad sen så vi har precis börjat planera. blir lite svettig nu när jags er hur långt ni har kommit, haha! särskilt när ingenting är spikat än!

  • mica82

    va skönt popcorn och dip!! vad är det för lokal ni ska ha då?

    Inte kul att vara sjuk...men skönt att du fått krafter tillbaks så du kan surfa lite på BT

    jag håller på o kollar runt lokaler nu. den lokal vi helst vill ha har tyvärr fått en hel kritik pga deras dåliga personal. vill kolla upp detta lite mer... hoppas hoppas dom har ändrat på sg! vill verkligen ha den lokalen!
    någon som vet vad det kostar att hyra en buss ca 20 min som tar 60 pers?

    en annan sak. vad kostar en fotograf som tar utebilder? vad är normalt? har inte börjat titta på sånt än.

  • mica82

    nu har jag köpt min bröllopsklänning!! Hade inte tänkt köpa den så här tidigt men jag hittade den på rean på dreambride. Fanns bara 1 kvar och det var min storlek. var tvungen att köpa den! hihi!

    har ni kollatköpt klänning än? Vad ska ni ha för tema?

  • mica82

    va roligt med egendesignad klänning! Spännande! Den måste du visa sen när den är klar! jag har en bild på klänningen i mitt galleri

    FruHögstadius
    Vilka jättefina färger ni kommer ha som tema! Trollskog... Grönt är min absoluta favoritfärg. Men av någon anledning som jag inte vet så känner jag inte för den färgen denna gången. kanske bara för att alla tror att vi kommer ha grönt som tema? Det kommer bli vitt, mörkrosa och silvergrått tror jag. Kommer iaf ha mörkrosa rosor i buketten och lite rosa i dukningen. Har inte bestämt mig helt än...

  • mica82

    Vi har bestämt oss för att åka på en ons-söndag resa. Vår son kommer vara 2.5 år då och vi vill inte lämna bort honom så många dagar. Alternativet var att åka till USA i 2 veckor med vår son men det är ändå en smekmånad så då bestämde vi en kort kärleksresa till Italien istället

  • mica82

    min kompis gifte sig samma helg förra året och då var det jättevackert ute! orange rött och gult!
    underbart väder idag! varit ute hela dagen.
    har fått tips om en jättebra frisör och sminkös i närheten där vi bor så det blir jättebra! Ska maila henne och fråga om priser.

    Nu är min fina förlovningsring på sin rätta plats. kan inte sluta titta på den. Fick den för en vecka sen men då var den en mm för bred så nu har dom fixat den. har redan bestämt vigselring oxå Förlovade ni oxå er när du/han friade?

  • mica82

    har du ngn länk till nya tråden fenixx??

    Vi har oxå samma datum kajsakakan!

    Kul att pyssal med inbjudningskorten! jag tänkte ta någon dag i början av 2010 med mina tärnor och syster för kortpyssel. har ni något tips på en bra sida med inspiration?

    Har ni någon koll på vad som är ett normalpris för en heldag med fotograf. en utav mammorna till barnen på min sons förskola är fotograf. 9500kr tar hon för en heldag inkl 300 retucherade bilder + 4 st förstoringar på 30*40.

  • mica82

    Nu är kyrkan bokad. Hade tänkt oss en annan kyrka med visgslarna där är som på löpande band så det blev en annan väldigt mysig och intim kyrka.

    kan inte bestämma mig då det gäller fotograf. Funderar fram o tbx om det är värt att lägga flera tusenlappar på att ha en fotograf hela dagen eller om det räcker med bröllopsfotogrfering + bilder i och utanför kyrkan...

  • mica82

    fenixx
    vilka underbara bilder fotografen som ni valt tar! jag blev helt såld! kan hon inte dela på sig tro?

  • mica82

    fenixx
    då kommer ni ha som oss. Vi har estämt oss för bröllopsfotografering på 2 st olika platser i gbg, fotofrafering inne i kyrkan o utanför. 5000 kr kostar detta. då får man ca 250 redigerade bilder på skiva.

    Får jag fråga vad ni får betala och vad som ingår

Svar på tråden September 2010 del2