• Hassel

Tackkort på CD eller DVD

Jag funderar på att göra tackkorten som CD eller DVD med bilder och ev lite film från vår bröllopsdag. Är det någon som har gjort något sånt tidigare och som kan ge mig lite tips. Det skulle vara fint om det gick att få en bröllopsbild tryckt på skivan, vet ni något om det?

• Svar på tråden Tackkort på CD eller DVD
  • December 2009
    Hassel skrev 2009-07-25 11:28:58 följande:
    Jag funderar på att göra tackkorten som CD eller DVD med bilder och ev lite film från vår bröllopsdag. Är det någon som har gjort något sånt tidigare och som kan ge mig lite tips. Det skulle vara fint om det gick att få en bröllopsbild tryckt på skivan, vet ni något om det?
    Googla tryckta skivor så får du fram flera bolag som gör Då får du tomma skivor mer er på själva skivan.
  • Suss o Jonas

Program för att trycka bild på skivan finna att köpa men kommer itne ihåg vad den heter just nu.

Tyckte det var en härlig idé som jag nog kommer låna

Det man måste tänka på är att ha koll på att alla har dator med rätt program för att kunna öppna och titta på bilderna.

Tex mina blivande svärföräldrar har inte ens dator så där får vi nog fixa pappers tackkort

• mittid

Vi kommer att skicka det "vanliga" tackkortet med bild och så, men också en DVD-skiva med bilder från bröllop och fest...

DVD skivan passar ju utmärkt att använda i DVD-spelaren/TV-skärmen, vilket ju de flesta har idag, även den äldre generationen. Dator behövs ju inte!

• Fru fluff

Vi skickade vår inbjudan som en CD-skiva. Själva inbjudan var i kuvertet och sen hade vi en CD med några fina låtar på som var tryckt med en bild på oss. Jag tyckte det blev både snyggt och personligt. Vi beställde från www.oeba.se

• Essovich

Vilken jättebra idé!! jag gjorde ett bildspel i Nero till ett brudpar. Kanske ett tips att använda det programmet för bild och ljud:)
    ¨/JEssica Bemerholt

• Hassel

Tack för tipsen! Jag ska kolla runt lite efter detta.

• Lakritsbåten

Bra med tips, så har jag tänkt att vi ska göra.

• Hassel

Vad tror ni om att göra en DVD med riktigt fodral och skiva som tackkort. Är det överambitiöst eller roligt? Kollar någon på en sån???

• mingming

Va idag på en bröllopsmässa i Karlstad där jag träffade på vigselvideo.se som kan göra tackkort små som visitkort med dvd innehåll på några minuter (de vackraste och roligaste klippen från bröllopet), kommer bara inte ihåg vad formatet kallades men verkade klart intressant!

Svar på tråden Tackkort på CD eller DVD