• bea4

Hjälp! Hur gör man en bra uppsättning själv?

Hej,jag behöver hjälp! Ska gifta mig i skärgården och har inte tillgång till frisör. Tanken är att jag ska locka håret och sedan fästa det med nålar bak på huvudet. Vill att det ska se lite oredigt ut men så klart fint. Hur får man en sådan frisyr att sitta och se fin ut? Har ljust halvlångt hår med en aning fall.
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hjälp! Hur gör man en bra uppsättning själv?
  • bea4

Vill gärna ha tips på andra fina men enkla frisyrer jag skulle kunna klara

• NooNNoo

Hej! låter som om vi har samma fråga!
    JAg ska locka håret. Har tänkt at ha en tiara också.
    Ska försök provlocka håret snart. Så får man se hur det ser ut.

• Tea80

Jag var tärna påett bröllop och hade inte pengar eller tid att fixa frillan hos frissan, så jag lockade...elelr satte "permanent"spolar i tiiiiidigt på morgonen...o fönade på så det verkligen torkade....sen drog jag lite slingor bak och fäste med nålar...la lite hår över så man gömde nålarna och spraaaaaaayade....blev bra ochhöll hela dagen o nattens dans!!Med några nålar en del spray och tålamod så fixa du det säkert...får öva lite hemma först så du inte står där i panik på bröllops dan!!Lycka till!

• bea4

Tack! Ja det låter som jag har tänkt mig. Bra ide att prova innan
    Det skulle vara typiskt mig att göra det första gången på bröllops dagen.

Hur fäste du håret du la över? Vilken typ av nålar hade du? Finns ju vanliga hårnålar men även de där clipsen. Känns som att clipsen syns mer men kanske sitter bättre.

• Aleta

Det finns massor med videoklipp på youtube om hur man gör.

• Tea80
    bea4 skrev 2009-07-25 10:45:00 följande:
    Tack! Ja det låter som jag har tänkt mig. Bra ide att prova innan Det skulle vara typiskt mig att göra det första gången på bröllops dagen. Hur fäste du håret du la över? Vilken typ av nålar hade du? Finns ju vanliga hårnålar men även de där clipsen. Känns som att clipsen syns mer men kanske sitter bättre.
    Hade vanliga hårnålar...tog bara några slingor/lockar o la över nålarna o sprayade...hoppas du fattar vad jag menar...har tyvärr ingen bild o visa heller.
  • lilyrose

Jag ska ocksa gora mitt har sjalv, lockigt for textur och sen stor knut i nacken. Ova flera ganger innan brollopsdagen sa du vet exakt hur du ska gora, hur lang tid det tar (viktigt!) osv. Tag bilder pa frisyren ur olika vinklar sa kan du jamfora mellan gangerna - tricket ar ju att fa till samma frisyr som nar man ovade.

Med vanliga harnalar och bra produkter (mycket spray) kan du sakert fixa en bra frisyr.

Lycka till!

Svar på tråden Hjälp! Hur gör man en bra uppsättning själv?