• Plastix

    Fler som är rädda för att svininfluensan kommer ödelägga agustibröllop?

    Har börjat fundera på, tänk om många av gästerna blir sjuka? 50% eller mer? Alla? Vi Själva.. Vi har redan bokat och betalt svit, ikcke ombokningsbart..

  • Svar på tråden Fler som är rädda för att svininfluensan kommer ödelägga agustibröllop?
  • Hjartafró

    Vi gifter oss i början av oktober och jag oroar mig en del för influensan. Vi har funderat på bröllopsförsäkring, men har inte bestämt oss än.

  • EhjärtarE

    Vi gifter oss om en vecka och M2b systers man var sjuk i veckan, som tur var visade det sig tillslut att det inte var svininfluensan och hela familjen har idag flugit hit som planerat! (De bor 120 mil bort) Det var skönt! Dessutom har han lovat att ta kort på vigseln och låna ut en filmkamera, så ett tag trodde vi att vi varken skulle ha bilder eller film från bröllopet. Men nu löste sig ju allt, innan dess var jag definitivt orolig!

  • Nanne84

    Min jobbarkompis var på semester och hennes resekompis insjuknade i svininfluensan ett par dagar efter hemkomst, till saken hör den att min jobbarkompis blev sedan förkyld och fick ont i halsen, men då hade hon redan varit på jobbet och då började jag tänka på just detta inför bröllopet som förstås inte är förrän i september, men som sagt man kan inte göra så mycket åt det isåfall. Försäkring har jag funderat på, för det hjälper inte att gå och oroa sig. min jobbarkompis är förövrigt frisk nu och var förmodligen inte smittad

  • Lakritsbåten

    Nu kan vi ju alla glädja oss åt att de allra flesta inte ens märker att de får influensan. Det är en otroligt liten andel som blir riktigt, allvarligt sjuka.

  • December 2009

    ja tänk om alla skulle få svininfluensa och dö Hej hopp så sket sig det bröllopet!

    Shit.. ORKA bry sig! Media förstorar, föräldrar tro barnen ska dö, eller att deras föräldrar ska dö. Gnäller om hålla barnen hemma.. ORKA!

  • Chrisse och Jonas

    Det är inte lönt att oroa sig.. ingen på vårt bröllop hade svininfluensan, men endå lyckades vi ha en sjuk toastmaster, en tärna som blev brännskadad i ansiktet efter en ansiktsbehandling och en marskalk som hade opererat ut en stor knuta ur halsen tre dagar innan bröllopet. Såklart var inget av detta något vi hade planerat för eller visste att det skulle hända men sånt händer och de kom alla endå och vi hade trevligt.

  • ElMac

    för oss var det ingen som var sjuk i influensan (090807) hoppas det går bra för er andra med :)

  • wiii

    Fast dom vet ju inte ens säkert att vaccinet funkar, Dom har inte hunnit testa det på människor än...


    Moirie skrev 2009-07-24 11:07:19 följande:
    Får väl hoppas att alla vaccinerat sig när det gäller, precis som det rekommenderas för svininfluensen. Kanske kommer det vara ovanligt många friska jämfört med vanliga influensor?
  • JustMeAndMyLove

    Jag vägrar vaccinera mig... Det är stor risk att man får fler men än man kan få av svininfluensan i säg. Oddsen för att man kommer insjukna och dö tror jag är rätt liten i Sverige.


    wiii skrev 2009-08-11 23:43:15 följande:
    Fast dom vet ju inte ens säkert att vaccinet funkar, Dom har inte hunnit testa det på människor än...
  • annak82

    Jag har mer börjat tänka på Magsjuka som har börjat härja i mina föräldrars hemtrakter och de kommer hit idag. Shit!

    Inte kul att ligga och spy på sin bröllopsdag, men det är inte lönt att oroa sig. Skall kolla lite huskurer...haha! Vad är det man säger, hur många vitpepparkorn skall man svälja?

  • JustMeAndMyLove

    Fem har jag hört och för mig fungerade det! Må vara placebo men vad gör det om man slipper må illa ;)

    Ett tips är att köpa sånna där anti-illalående-tabletter (vackert ord va?) som gravida får när de mår väldigt illa. De har hjälpt mig genom ett par magsjukor!


    annak82 skrev 2009-08-12 10:08:00 följande:
    Jag har mer börjat tänka på Magsjuka som har börjat härja i mina föräldrars hemtrakter och de kommer hit idag. Shit!Inte kul att ligga och spy på sin bröllopsdag, men det är inte lönt att oroa sig. Skall kolla lite huskurer...haha! Vad är det man säger, hur många vitpepparkorn skall man svälja?
Svar på tråden Fler som är rädda för att svininfluensan kommer ödelägga agustibröllop?