• MarianneL

    Nutrilett-Diet

    Jag tänkte också börja på Nutrilett idag. Jag har 2 veckor på mig att gå ner ca 3kg. Hoppas det går.
    Hur länge har du hållit på?

  • MarianneL

    Bryr mig inte så mycket om jag går upp allt igen efteråt, jag vill bara vara säker på att klänningen sitter bra, så jag vill bara ha bort lite hull runt magen. För min del kunde jag lika gärna fasta i en vecka. Det handlar inte om en livsstil just nu bara att bli av med lite runt magen.
    Är 1.75 o vill gå från 76cm i midjan till 73. Vet inte hur många kilo det är? Har "ändrat livsstil" i ca en månad o gått ner ca 2 kilo från 69 till 67 kg, men det behövs en bit till.

  • MarianneL
    Senija85 skrev 2009-07-20 22:00:19 följande:
    Ja precis MarianneL jag har ingen arning det där med cm i midjan och runt låren Men jag kankse borde koncentrera mig på det istället för på kg. Det var ett tips min mamma gav mig. Jag behöver gå ner betydligt mer n vad du gör Jag har läst här på olika forums-inlägg att vissa har gått ner upp till 8kg på ren kur på 14dagar! Åååh, det skulle jag vilja jättegärna )
    Jo det är ju cm som gör skillnaden när man försöker klämma ner sig i klänningen hehe. Ja jag provade min klänning förra sommaren o då passade den perfekt, men sen dess blev jag sambo o sambo kilona kom fort kan man säga! Beställde klänningen i mars o tänkte att då har jag massor med tid att bli av med mullet igen, men det var inte så lätt att motivera sig som jag trodde när C-uppsatesen skulle göras klar o examensdagarna kom. Så Jag orkade först börja "banta" i början av juni. Så nu blir det krisbantning hehe.
  • MarianneL

    Ja du det där nutrilett smakar inte så gott. Jag dricker bara en eller två gånger om dagen. Sen äter jag ett måltid. Oftast frukost för då är jag hungrigast. Sen har jag gått 1 timmes promenad innan frukost igår o idag.
    Har gått ner ett halvt kilo sen söndags, men det betyder nog mera att min kropp håller på att tömmas för mat än något annat, så det är nu de jobbiga dagarna börjar tror jag. Och nu som man måste hålla ut. Ska försöka gå på ett träningspass på WorldClass imorgon. Får se om man har nån energi i kroppen då så man orkar med. Man känner att man är tröttare, så det enda man egentligen orkar med är promenader. Men det är ju viktigt att fortsätta röra på sig annars stannar matsmältningen. Och sen är de tju ingen ide att försöka bygga muskler för det är ju det som går först när man går på sån chock diet med så få kalorier. (Man ska visst äta mindre än 1000 kalorier om dagen med den)

  • MarianneL
    eli2009 skrev 2009-07-21 20:19:38 följande:
    ähh.,skippa frukost och lunch..så går ni ner 2 kg i veckan:P
    Haha, ja jag vet, känns som att det skulle va ungefär samma sak. Men man ska ju ha alla näringsämnena hehe, och det får man ju "bara" med nutrilett.

    Usch alltså jag har försökt gå/springa en timme varje morgon innan frukosten, och nu känner man att det är minimalt emd energi kvar i kroppen. Orkade knappt springa alls idag. Så jag försökte bara gå så fort som möjligt hela vägen. inte så bra, för jag ska på bodypump ikväll på WorldClass.

    Kanske ska tillåta mig själv att ta en banan innan det ås jag inte bara ligger som en grönsak efter 5 min. =)
  • MarianneL

    Nej kaffe tycker jag verkligen inte om så det skippar jag, hehe. Idag är det jättefint väder här så jag har legat ute i solen en timme i all fall. Man ser ju smalare ut när man fått lite färg.

    Ja chokladdrycken var ju i alla fall den godaste tycker jag av shakes'n från Nutrilett. Längtar lite till passet ikväll nu.

    eli2009 fattar inte att du orkar springa, jag blir helt slut. Man märker verkligen att kroppen har mindre energi i sig än den är van vid.

    Senija85 Ja jag har gått ner från 67 till 65.3 sen i söndags, men det är ju som sagt nog bara att man har mindre mat i kroppen. Får se om det fortsätter neråt.
    Jag vill bara ha bort på magen så att jag är säker på att klänningen passar bra.

  • MarianneL

    Oj tjena!
    Ja jag har gått 1 timme varje morgon innan frukosten nu i en vecka.
    Igår åt jag vanlig mat och ganska mycket av det, för ajg tänkte att en dag i veckan måst ejag väl få i alla fall. Men oj vad det syntes på vågen sen. Gick upp 0.7kg. Så det var nog inte så mycket mer än en tom magsäck som gav resultatet på vågen innan.
    Men idag när jag vägde mig så var jag nede på 65.4 så det är bara att kämpa på.

    Goda nyheter dock, för jag provade klänningen och den passade!!! SÅÅ skönt, så nu känner man inte att man MÅSTE gå ned, det är mer att det är bra att få lite mer tonade armar o lite mindre slapp mage som jag jobbar på nu. Så det är bara att fortsätta =)


    LindaMattis skrev 2009-07-25 00:03:04 följande:
    jag började cykla på min motions cykel 30 min varannan dag och så slutade jag dricka läsk o äta socker över huvudtaget. Jag gick ner 5 kg på 5 veckor
Svar på tråden Nutrilett-Diet