• Senija85

    HJÄLP!

    Hej!

    Snälla kan någon ge tips på hur jag ska gå ner i vikt?
    Jag är 1.72 lång och vägen 80kg.
    Nu är det så här att jag vill gå ner så mycket som möjligt på 3 veckor!
    Jag vet att det är kort tid, men detta är någonting jag verkligen vill!

    Hoppas ni kan ge mig massa bra tips

    Tack!

  • Svar på tråden HJÄLP!
  • Melis

    Då ska du ha något som gör att du går ner fort men det behöver inte betyda att kilon inte kommer tillbaka...prova Nutrilett intensivekur... det ska man bara dricka i två veckor (längre tid är inte rekommenderad av läkare) eller att du tar det i tre veckor men varierar på du ersätter två måltider med det istället för alla...

  • Senija85

    Tack för tipser Melis. Jo, jag vet kilorna kommer säkert komma tillbax, men det ska jag inte tillåta. Jag vill bara gå ner nu innan jag åker till Bosnien, ska vara brudtärna den 8/8. Så jag hoppas att jag kan gå ner så mycket som möjligt

  • Svanboet

    Handlar det om en tillfällig viktminskning... ja jag vet inte riktigt vad jag ska säga... Melis har ju rätt - pulverdieter brukar vara väldigt effektiva för att raka av några eller många kilon på kort tid MEN jag vill höja ett varningens finger. Jag tror inte på att det är ett "bra sätt" oavsett anledningen till varför man vill gå ner. Vad är det som är så himla viktigt att du vill tappa så mycket som möjligt på bara 3 veckor?

    Själv är jag viktväktare och att följa deras program har hjälpt mig bli av med många kilon men det är väldigt individuellt hur mycket man kan tappa. Har du inte för avsikt att förändra hur du lever idag och därmed "hålla kilona borta" ser jag ingen anledning att följa något direkt program heller, varken VVs eller nått annat.

    Vanligaste rekommendationen borde vara:
    *Motion regelbundet - minst 30 minuter på medelintensiv nivå dagligen
    *Kontrollera portionsstorlekarna - ät tills du är "inte hungrig" istället för propp-mätt
    *Undvik socker och animaliskt fett (mättade fettsyror), d.v.s tänk på råvarornas kvalitet
    *Skippa godis, läsk, kakor och andra gottis-produkter
    *Hoppa inte över måltider utan se till att hålla förbränningsmotorn igång hela dagen genom att mata den med bränsle!

    Kan du göra detta i 3 veckor ska du se att du måt mycket bättre sen, oavsett om du tappar vikt eller inte.

  • Miss Biii

    Några tips som kan fungera... då de fungerar för mig

    Efter att du nu gått ner dem kilona på kort tid så rekommenderar jag SMÅ förändringar i vardagen som blir oerhört effektivt. Gå promenader (om du nu inte tränar så mkt idag alltså) och sluta äta onyttigt (o självklart inte sötsaker, friterat osv). Ät kyckling, lax tillsammans m mycket grönsaker och helst potatis. Ät långsamt så du inte äter för mkt. Viktigt att äta lite och ofta (2-3 tim mellanrum) så ämnesomsättningen håller igång.

    Lycka till! :)

  • Taaanja

    Jag hade kört stenhårt på att byta ut 2 måltider med pulver. Men ät något mål om dagen, tror inte det här med ren kur är bra.
    Drick mycket svart kaffe, det hjälpte mig.

  • Senija85

    Tack så mycket för alla bra tips Ska nog sätta igång direkt efter jobbet

  • shakynose

    Det är en galet dålig idé att försöka rasa i vikt! Finns massor av dyra pulver som kan åstadkomma det, allt från vitaminberikat sojamjöl till amfetamin. Inget av dem är särskilt bra för din stackars kropp dock.

    Jag skulle hellre rekommendera dig att ta en löprunda varje morgon och skippa allt vad godis och sötsaker heter i tre veckor.

Svar på tråden HJÄLP!