• Tx2

Göteborgsbrudar 2009- Del 6!!!

I år gifter vi oss! Wehhiii!

MARS
    7: hummle, Örgryte gamla k:a

MAJ
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: Baver, st Birgittaskapell + Bryggan under Bron
    16: Sweetsun ,Bohus Fästning + Nödinge Bygdegård(finnbastun )
    16: Myrmor aka Artist, Villa Herne, Vänersborg
    23: Skille

AUGUSTI
    8: Daniela och Mikael, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    8: J D och D J, Hindås kyrka + Hindås stationshus

OKTOBER
    10: Carolina och Jonas, Lindome Kyrka + Lindome K:a Församlingshem

DECEMBER
    linvinter
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3485975.html

Gamla trådar (om någon vill ha en nostalgi-tripp):
    Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd 2: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd 3: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html
    Tråd 4: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224370.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3370141-71.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 6!!!
  • linvinter
    hummle skrev 2009-08-27 12:11:03 följande:
    linvinter: hur går d m förlängningen?
    Det går långsamt. Kom nog ca 1 dm igår..
  • Carolina1979

Danielaa: Vilken präst vigde er?
    De ringde imorse från Lindome Församling och prästen ville träffas för samtal osv... jösses, nu känns det ju VÄLDIGT verkligt helt plötsligt!!

Skille: Skoj med en flicka

J D: Hoppas vi får ta del av några bilder, vore kul att se!

• J D
    Carolina1979 skrev 2009-08-28 09:36:55 följande:
    Danielaa: Vilken präst vigde er?De ringde imorse från Lindome Församling och prästen ville träffas för samtal osv... jösses, nu känns det ju VÄLDIGT verkligt helt plötsligt!!Skille: Skoj med en flicka J D: Hoppas vi får ta del av några bilder, vore kul att se!
    Japp, jag kan nog lägga upp några bilder under en kort stund om ni vill se (vill helst vara hyfsat anonym här)- så fort jag fått några från fotografen då .
  • Jag och frugan

Hej Hej alla härliga göteborgare!

Här är en göteborgska till som ska gifta sig 2009, närmare bestämt den 31.e december.
    Jag och flickan min ska gifta oss i Värmland dock där vi båda kommer ifrån.
    Tiden går så fort och jag har inte ens fixat en klänning än, dags att börja bli orolig?

• Teapot

linvinter, du kämpar på med klänningen förstår jag, starkt jobbat

Tizia, på menyn står vaniljgravad kalvfilé med het mangosalsa till förrätt, följt av hjortfilé med genevergräddsås (S har ju holländska anor) och hasselbackspotatis (någon grönsak var det väl också), till dessert blir det ost. Och så tårtan då

Myrmor, fy vad trist att ni blivit krassliga. Själv åker jag på det ena efter det andra nu när skolan är igång och man trängs i samma byggnad som alla dessa elever. Så spännande att det snart är dags för tvåan!! Mysigt!

baver, hoppas bröllopshelgen var till belåtelse! Är det sista skolåret för dig nu?

hummle, så det är jobb som hägrar nu alltså! Hur går det med körkortet? Fastnar teorin?

JD, NY och Tokyo låter verkligen häftigt! Ska bli kul att höra mer om, vi håller ju själva på att spåna på vart vi skall ta oss

Jag och frugan, beror väl på vad det är för klänning man är ute efter men vissa kan ju ha rätt lång leveranstid, flera månader.

Och här ligger skatteverkets trevliga blanketter i ett vitt färdigfrankerat kuvert och väntar. Imorgon ska de på posten och då är det exakt fyra månader kvar! Tjoho!!

• Teapot

Tx2, visst gjorde du dina naglar på Gilda? Bra, dåligt? Vilken behandling är att rekommendera!?

• linvinter

Skall på intervju imorn...åhh har ångest...

• Tx2

linvinter: håller tummarna imorgon för dig. Och kämpa på med klänningen.

Teapot: Inför bröllopet fixade jag mina egna naglar då jag knäckte en samma vecka. Har varit på Gilda och varit nöjd men vet att Tizia inte var nöjd med sina. Är ju så olika då det är elever.
    Mmm, menyn lät smarremums! Fått iväg hindersprövningen idag?

Jag och frugan: Säger som tekannan, beror på vad det är för klänning du är ute efter. Men prova kan man alltid göra.

Carolina: Inte lång tid kvar nu!

J D: Låter som att ni har haft det toppenbra på resan.

Hummle: blir det till att fira sex månaders-dagen?

Baver: Kom du i bröllopsstämning i helgen?

Myrmmor: Hoppas att ni är piggare.

• Teapot

Tx2, funderade på att testa Gilda men ska väl göra det nu snart ifall jag vill göra det igen till bröllopet. Har aldrig manikurerat mig förr dock så blir lite rådvill

Ja nu är hindersprövningen på posten!

Linvinter, lycka till imorgon, kommer säkert gå bra. Är det ett malmöjobb du pratat om tidigare?

• linvinter
    Teapot skrev 2009-08-31 19:25:35 följande:
    Linvinter, lycka till imorgon, kommer säkert gå bra. Är det ett malmöjobb du pratat om tidigare?
    Nej, detta var i Göteborg, jag får nog glömma Malmö just nu.
    På samma företag jag är på nu.. Det var väl inte för något särskild tjänst heller. Hade sökt en som de tillsatt med någon annan men de ville ändå gärna snacka med mig om in ansökan.
    Det kändes positivt, men sen får man ju se hur mycket snack det är.
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 6!!!