Inlägg från: linvinter |Visa alla inlägg
  • linvinter

    Göteborgsbrudar 2009- Del 6!!!

    Fick tag på en låda idag som jag kan ha alla mina "minnen" i! Riktigt nöjd. Den blev grön med vita prickar på.

  • linvinter

    Mysigt att det är en låda ni fått present i.
    Dock kände jag redan nu att jag behövde något att smala ihop allt i, var inget roligt med min plastkasse.


    Tx2 skrev 2009-07-24 10:20:01 följande:
    Då var jag tillbaka där det finns fungerande internet och mobiltäckning.linvinter: Min minneslåda är oxå grön med vita prickar på. En av paketen vi fick på bröllopet som framöver skall få innehålla minnessaker (tex alla fina kort vi fick) från bröllopet.teapot: kul med några svar. Tack för påminnelsen, borde snart tacka ja till bröllopet i oktober som vi skall på.sweetsun: grattis!J D: vart är det ni åker på bröllopsresa?
  • linvinter

    Får man lov att komma och kolla i kyrkan?


    Danielaa skrev 2009-07-27 21:21:49 följande:
    Baver: Festprogrammen e nästintill klara! Bara ett par detaljer kvar men dom e tryckta, vikta, häftade osv...! Massa småpyssel som e kvar, lite som ska handlas för festen osv.. å lite som ska dubbelcheckas, beställningar/bokningar som ska kollas att allt e klart å lite sånt! Så de känns som vi har de någorlunda under kontroll iaf, vilket jag inte trodde innan att jag skulle tycka. Ser fram emot att se dig/er i kyrkan! Kommer maken oxå? JD: hur går de för er? Imorrn ska jag till frissan å njuta en stund, nyklippt å slingad inför bröllopet måste jag ju vara!
  • linvinter

    Grattis!!
    Så kul att ni rekomenderar Eva för henne har vi också bokat!
    Vill gärna ha tips från NY när du kommer tillbaka! Grattis en gång till!

    J D skrev 2009-08-09 08:35:33 följande:


    Nu är vi äntligen gifta! Hade tyvärr en ngt jobbig dag eftersom jag åkte på ngn släng av vätskebristmagsjuka, det värsta var dock att min mamma fick en värre version av samma sak och var tvungen att gå efter middagen. Så himla sorgligt med tanke på hur hon hade väntat och hjälpt till så fantastiskt mkt.Vigslen var dock jättefin och gästerna hade kul och själv lyckades jag samla energi när dansen drig igång iaf .BTW för kommande Göteborgsbrudar, här kommer mina starkaste avrådan och rek:- Beställ INTE blommor från buketten i Nordstan, de är helt inkompetenta när det kommer till att ta instrutkioner och gör i slutändan som de vill ändå.- AKTA ER för Hisingens Hembeställning- deras serveringspersonal var det absolut värsta jag har stött på. Utöver att det var direkt inkompetenta när det kom till att läsa de instruktioner vi lagt ut (som de egentligen inte ville ha) så var de direkt otrevliga mot våra gäster (de sa bl a till vår toastmaster att han var den sämsta toastmaster de hade stött på...). Ska t o m skriva ett separat varningsinlägg om detta när jag kommer hem...Rek varmt Eva Quirbach som fotograf- hon var helt underbar, ska bli jättekul att se bilderna!Nu drar vi iväg till New York om ett par timmar . Hoppas att ni fick en jättebra dag Daniela!
  • linvinter

    Så fina ni var/är!


    Danielaa skrev 2009-08-11 23:07:00 följande:
    Nu finns ett par bilder i mitt galleri... Kommer mera så sanrt vi får fler. Dessa e som en kusin skickat..
  • linvinter

    Jag har börjat sy på förläningen av klänningen. Just nu sitter jag och nestar fast ett sidenband på tyll. Under min 3 timmars resa hem så sydde jag 105cm av de totala 590cm. Detta kommer ta galet lång tid!

  • linvinter
    hummle skrev 2009-08-27 12:11:03 följande:
    linvinter: hur går d m förlängningen?
    Det går långsamt. Kom nog ca 1 dm igår..
  • linvinter
    Teapot skrev 2009-08-31 19:25:35 följande:
    Linvinter, lycka till imorgon, kommer säkert gå bra. Är det ett malmöjobb du pratat om tidigare?
    Nej, detta var i Göteborg, jag får nog glömma Malmö just nu.
    På samma företag jag är på nu.. Det var väl inte för något särskild tjänst heller. Hade sökt en som de tillsatt med någon annan men de ville ändå gärna snacka med mig om in ansökan.
    Det kändes positivt, men sen får man ju se hur mycket snack det är.
  • linvinter

    Idag har jag beställt blommor och de skrev även upp att de max fick kosta 1000kr, men de trodde det skulle fungera bra eftersom jag bara skall ha brudslöja och de får banden av mig.

    På lördag skall jag åka in till stan och få handsiktsbehandling och kolla på kappan på Topshop som en bekant tipsade om.

    Klänningen går det lite segt med, då jag börjat läsa 2 kurser på distans/kvällstid och känner att jag måste fokusera på dem nu för att komma igång.

    Teapot: Så kul att ni är nöjda med maten. Det påminner mig om att jag borde kontakta vår restaurang för att boka in möte.

  • linvinter
    Carolina1979 skrev 2009-09-06 18:31:06 följande:
    ? Vi har idag varit och träffat vår fotograf, vi avbokade Peter och har istället Eva Quirbach nu - såå trevlig och gullig, verkar hur bra som helst - så det ska bli riktigt skoj!
    Så kul att du också skall ha Eva! Såg hennes bilder i våras när vi började kolla på fotograf och jag blev "kär". Har inte träffat henne än, utan vi skulle höras vid i oktober och prata närmre om bilderna och så... spännande
  • linvinter

    J D skrev 2009-09-14 13:25:18 följande:


    Hon är grym- mailade idag om att våra bilder är klara nu . Ska bara lyckas bli frisk så att jag orkar gå och titta på bilderna men av vad jag har sett från hennes portfolio så finns det inget att frukta där direkt och hela sessionen kändes också väldigt bekväm .
    Vad har ni bokat? Vi har bara tagit 1h fotografering innan. Sen skall min svägerska ta bilder under vigslen.
  • linvinter

    Skulle behöva lite smakråd..

    Jag har hela tiden tänkt mig en off white/gräddvit/ivory färgad ullkappa som går nedanför rumpan. Men jag har haft svårt att hitta (vet att det fortfarande är tidigt på säsongen) och har därför börjat fundera på en mörklila kappa istället (har t ex sätt någon på en affish från Benetton). Vi har färgtema gräddvitt/mörklila/guld, tror ni detta skulle funka eller känns det inte alls bröllop? Kommer antagligen ha den på mig på några av bilderna vi tar eftersom vi skall fotas ute och det är nog kallt.

    På ett sätt känns den lila mer användbar sen eftersom man inte behöver vara lika rädd om den då smuts inte syns lika lätt, dock kan man ju använda den andra med sen, fast till mer festliga och utvalda tillfällen. svårt....

  • linvinter

    J D skrev 2009-09-19 09:45:44 följande:


    Vi hade 2 timmars foto och fick en massa fina bilder . Hade också en kompis som är duktig amatörfotograf som fotade efteråt.

    Lägger ut ett par bilder nu men låter dem bara vara kvar en vecka så om ni vill se får ni vara lite snabba .
    Tyckte du att 2h behövdes eller hade det räckt med 1h?
  • linvinter
    Teapot skrev 2009-09-20 09:48:42 följande:
    JD, men vad ni var fina! Underbara bilder!!!Igår gjorde S och jag en riktig maratonresa till Tyskland över dagen. Så nu har vi allt som behövs till festen förutom bubbel, det inhandlas på hemmaplan
    Så kul! Börjar kännas på riktigt.
  • linvinter

    Vi har precis fått körschema och offert från restaurangen. Tittat genom det lite och har bara någon mindre fundering på tårtan annars verkade allt bra. Tänkte jag skulle in till stan snart och köpa papper till bordsplaceringen

  • linvinter

    Drömde om bröllopet för någon natt sen. Helt fel blev allt, blommorna hade vi glömt, fotografen kom inte och allt var upp och ner, det enda som var rätt var att vi blev gifta. Men jag antar det ändå är det viktigaste och allt annat runt om kring är bara litet i det stora hela.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 6!!!