Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Go to gate

Telis - det går väl att bila överallt .. nästan! Jag har kollat och det är 1 265 km mellan Kapstaden och Windhoek. Ungefär som att åka från Stockholm till Bremen, lite drygt. Fast här skulle det ju bli desto fler stopp (i Sydafrika + Namibia). Attans, jag hade lagt ned det där projektet men nu blev jag rejält nyfiken igen. Maken har sagt en ny världsdel medan jag faktiskt tänkt ... nästa år tar vi det lugnt och stannar i Europa. Nå ja, drömma och planera kan man ju alltid göra !

• Lapinette

Kollar nu vad det kostar att hyra bil om man hämtar den i Kapstaden och lämnar den i Namibia. Har läst mig till (tidigare) att det är billigare att hyra bil i Sydafrika ... och mellanlanda i Kapstaden skulle vi iallafall göra för att ta oss till Namibia. Lapinette spinner vidare ... fasen, jag skulle ju jobba!

• Lapinette

carola - restaurangtips Paris! Nu var det ett par år sedan jag var där så jag måste tänka efter.

• Lapinette

Jaaa.. och så ett stopp på det där hotellet som ska vara bäst i världen . Är fortfarande insöad på Sydafrika - Namibia.

Ny världsdel skulle i sådana fall bli Sydamerika. Australien känns allt för avlägset så den sparar vi till vår pension. Maken har alltid varit insnöad på att vandra inkaleden medan jag (de senaste åren) röstat för Argentina.

• Lapinette

Det sköna med Sydafrika är att man slipper bli jetlaggad *gääääsp*. Maken går och lägger sig före 21.00 och vaknar 04.00 medan jag tvingade mig själv att sitta uppe igår för jag absolut ville se SYTYCD. Var så trött att jag t o m grät när en dans var känslosam och vacker.

• Lapinette

Iiiiiiiiiii... har fått två samtal från Göteborg inom loppet av 20 minuter. Heeeeeeeelt galet! Först m2 som undrade förvirrat vilken tid jag ville komma ... har nog angett två tider vid två olika bokningar hos dem och nu precis ringde Kock & Vin och sa att de kan ordna ett bord kl 18.00 åt oss!!! Vi hinner inte äta 7 rätters då vi har bordet i 3 timmar men en 4 rätters ska vi hinna klämma i oss. Vi är ju annars vana vid att sitta tills de slänger ut oss ... eller som på Operakällaren där de slängde ned oss i vinkällaren när klockan var 01.00 .

För er som läser barntråden - LÄS INTE DETTA då detta är en upprepning på min eufori!

• Lapinette

E11a - er middag låter underbar! Har druckit en massa Chardonnay i Kalifornien men inget går upp till min älskade Chablis. Däremot tyckte jag deras Sauvignon Blanc var god. Samma problem var med deras Cabernet ... jag blev aldrig riktigt nöjd ... ja förutom på Montelena, www.montelena.com/. Ska tillägga att där var även deras berömda Chardonnay riktigt bra men som sagt hiskeliga priser!

Håller med om att Sverige är fantastiskt och visst bör och ska man upptäcka även detta vackra land men varje gång vi bokar något så hällregnar det . Sen resonerar vi som så att vi passar på att åka på långresor, vandra i berg och annat som kan vara krångligt att göra med barn så länge vi inte har några.

Ser fram emot din Namibiarapport!

• Lapinette

Piggelin - när jag nämnde att vi kunde gå ned till baren så undrade han hur mycket jag hade planerat att dricka . Vi åker imorgon, jobbar båda två idag. Jag tycker vi tar Sjöbaren!

• Lapinette

P.S. har kollat in menyn på Sjöbaren och det blir toppen. Maken vill äta era berömda skaldjur/fisk.

• Lapinette

Är det svårt att få bord där? Annars tycker jag 12.30 är en bra tid.

Svar på tråden Go to gate