Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Go to gate

Charter är helt ok om man inte orkar boka reguljärt och sen sitta och surfa runt på hotell. Och till vissa destinationer är det så mycket enklare med charter (direktflyg, busstransfer etc). Sen behöver man ju inte hänga på det stora hotellet ... eller ens boka det och köpa all-inclusive. De få gånger jag och maken har åkt charter så har vi åkt med bolaget dit, bott på ett mindre hotell och sen tillbringat veckan helt på eget bevåg.

Piggelin - Lissabon absolut, passa på!!!

• Lapinette

Inser att semestern kommer att se heeeelt annorlunda ut den dagen man har barn.

• Lapinette

Absolut ... kallar dig snobb!!! Kastar inte alls sten i glashus ... ha, ha!

• Lapinette

Telis - vänta ska du få se ... när du får fara omkring och jaga barn som har myror i brallan !

• Lapinette

Trist att bli fast i Köpenhamn Ab fab.

• Lapinette

Adamia - grattis! Vad härligt att familjen ska bli större och vi får hoppas ni får en "snäll variant" som gillar att resa .

Florens tillhör även en av mina favoriter men hur var Rom och Venedig? Jag har inte varit någon av dessa städer trots mina otaliga resor till Italien.

• Lapinette

Tack Adamia för guidningen i Rom! Sitter framför datorn och äter en lasagne ... så passande . Måste bara åka både till Rom och Venedig en dag ... vet bara inte vilken.

• Lapinette

Piggelin - sorry Crozes-Hermitage var det! Precis som allt vin så beror det ju lite på vilken producent det är men normalt är dessa viner goda, kraftig smak, lite tunga och med lite mer alkoholhalt (kanske har jag fel där?). De producerar inte långt ifrån de otroligt kända, dyra och tunga Chateauneuf du pape som jag har druckit desto mer ... fast nu var det allt för länge sen. Ska nog leta upp en i vinkylen till en mustig gryta nu i vinter. Läste någonstans att Crozes-Hermitaget inte ska lagras så länge utan dricks med fördel 1-5 år gammalt.

• Lapinette

Ab fab - tycker er helg låter väldigt planderad för att vara oplanerad ! Ny ring, är det av någon speciell anledning? Själv har jag mormors vigselring + en diamant som vi köpte i Sydafrika som ligger och "skräpar". Ska göra något av dem har jag nu sagt i en så där 2 års tid.

Vår helg börjar som vanligt med spinning ikväll. Normalt sett brukar vi sen besöka någon av restaurangern som ligger mellan SATS och vårt hem men ikväll är jag lite sugen på att prova på ett chilenskt vin som jag fick rekommenderat i förra veckan. Till det blir det helstekt fläskfilé med rostade grönsaker.

Imorgon ska vi på vinprovning med bror + sambo. Han är med i en vinklubb som skickar ut lite olika sorters vin varje månad och det är dem som ordnar något för sina kunder. Har ingen aning om vad det är som ska provas men att prova lite nya viner är alltid intressant . Sen har brorsans sambo efterfrågat moules frites så vi ska ned på en belgisk pub efteråt.

• Lapinette

Jag har gjort ett recept med fläskfilé, äpplen och calvados. Kommer dock inte ihåg exakt hur och vad vi tyckte om det. Som sagt, minnet är kort.

Familjevapen låter skoj! Hur ser vapnet ut? Själv gillar jag diamanter .

• Lapinette

Någon speciell färg på safiren? Ska erkänna att jag är superdålig på stenar ... förutom diamanter som jag åtminstone lärde mig lite om när vi var i SA.

• Lapinette

Ab fab - pärlor är vackert! Har ett jättefint pärlhalsband med japanska pärlor som jag fick när jag besökte min släkt. Den åker endast på vid bröllop (mitt eller andras spelar ingen roll ).

Såg att safirer även kunde vara röda.

• Lapinette

Om man inte ska vara helt OT för en gångs skulle (det är ju bröllopstorget vi är på). Så hade vi som tema till vårt bröllop pärlor, rosa och limegrönt. Jag hade pärlor runt nacken, i öronen, i buketten och i håret och inbjudan + vigsel + bordplacering var på pärlemopapper med rosa band. Så tjejigt så!!!

• Lapinette

Kul med något som man kan ha använding av efteråt.

Förresten vet inte om du har sett men jag har bilder från vårt bröllop i mitt bildgalleri.

• Lapinette

Tack! Hade glömt bort att jag faktiskt hade bilder här men nu när vi pratade om pärlor så kom jag på det.

• Lapinette

Låter som en bra början på helgen fab!

Här jobbar både jag och maken hemifrån idag så vi har varit ute på lunch tillsammans. Även i Stockholm skiner solen efter en regnig natt. Efter vår lunch som vi åt hos Nark noi (thai) gick vi och köpte färsk krabba och räkor (säkert från Götet). Vandrade vidare till vår brödbutik som bakar surdegsbröd som är helt sagolikt. Köpte det med aprikoser, valnötter, russsin och slank sedan in hos ostbutiken för att köpa en comté som ska passa bra till krabban. Väl hemma igen så valde vi att lägga en Pol Roger Blanc de Blanc 1999 på kylning. Inväntar nu kvällen!

Reseplanerna är lagda på is. Vet inte varför men har faktiskt ägnat mig åt andra saker de senaste veckorna (oootroligt men sant) än att drömma mig bort. Vi åker till Berlin på torsdag men den resan är så oplanerad den kan bli. Ska bara svepas med och följa den övriga gruppen. Händer inte ofta men ibland är det faktiskt riktigt skönt.

• Lapinette

Just på fredagar så äter vi oftast ute efter vår träning eller så ska det vara något "lättlagat". Krabba klassas absolut in på den kategorin.

• Lapinette

Fab - har du varit i Rom förut och vad hade du och mamma tänkt att se när ni är där? Jag har varit i Italien MASSOR med gånger men fortfarande inte i Rom. Vet inte varför men har hela tiden hamnat i någon annan storstad.

• Lapinette

E11a - nu gör du mig ressugen igen! Jag som slappat nu under hösten och tyckt att det känns ok att inte ge sig ut på äventyr. Ska absolut spara ned detta för framtida bruk.

• Lapinette

Åhhh lite Berlininspiration. Vi åker på torsdag!

Svar på tråden Go to gate