Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Go to gate

Hej och trevlig semester till er alla (som jag hoppas ni har)

jag har landat i Stockholm denna andra semestervecka. Första veckan gick åt till husfix hemma. Måla, laga, bona och andra skojiga saker... Nu har vi varit i Finland ett par dagar. Tala om exotiskt. VI har varit på en otrligt vacker holme i skärgården. Våra bekanta har byggt ett fantastiskt sommarhus- han är en hyfsat cool finsk arkitekt så det var ett sevärt. Ingen el men öppet spis, bastu och alldeles tyst.

Nu väntar ett par dagar i Stockholm med vänninorna. Shopping, Stieg larsson- promenad och skärgårdstur. Ikväll har jag bokat bord på Kungsholm men nu fick jag tips om uteserveringen på Gondolen. Eller är det några av er storstadsbor som har några bra tips?

• Ab fab

Tack Pigge. Då får vi gå på känsla lite grann

• Ab fab

Hej
    tre veckors semester försvann snabbt. En vecka spenderades hemma med husifx, ostronplockning och allmänna ta det lugntdagar. Ett par dagar i Finland. Fantastisk skärgård, ett hus som väckte känslor av avund (jag ville ta med ALLT hem...). Bastu vid vattnet, fiske, grillning och långa pratkvällar med vin. Finlandsbåt hem till Stockholm (nix.. färjor är inte min tekopp)
    Det blev ett par dagar i Stockholm med vänninorna. På torsdagen kom vi alla till stan. En tur till Stureplan- drink på Spymlan, smycketitt på Frey Willie innan det blev middag på Kungsholmen. God mat och vacker utsikt. På fredagen åkte vi skärgårdsbåt ut till Vaxholm- solen sken och jag fick röd näsa... På kvällen var vi på parkteater i Galärparken. Mysigt med picnic och mycket folk men inte favoritpjäs... Djurgårdsfärjan till Slussen och sen satt vi på Hiltons bar och njöt av utiskten. Lördagen blev det shoppign på Söder. På eftermiddagen blev det stadsvandring i Stieg Larssons spår. 90 minuter i Milleniumvärlden som vi avslutade med öl på Mosebacke. På kvällen skulle vi egentligen gått på Riche men vi orkade inte åka hem för att byta om så det blev Koh panang (???) på Skånegatan.

På söndagen åkte jag till sommarstället utanför Nyköping. En dag åkte vi till Wreta gästigiver. Så mysigt ställe- en drom av 1700-tal.

Nu har jag haft en helg hemma- husfix, regn och rusk. Men idag åker vi till Grekland. Nu skall vi segla en vecka utanför Parga

• Ab fab

Tillbaka till regniga Göteborg efter en fantastisk seglingsvecka i Grekland. Vi flög till Preveza och har sglat mellan Itikha, Meganisi, Kefalonia o lite småöar. Underbart. 300 meters djup o sen bada efter båten i klart och varmt vatten. Inga delfiner men annars perfekt. Nu är jag tillbaka till kontoret och Göteborg är regningt... Nu väntar Madonnahelg- strut-BH på

• Ab fab

jag kollade väderleksrapporten.. den såg lovande ut. det är åtminstone rätt varmt

• Ab fab

Våra vänner har en andelsbåt som har hemmahamn i Lefkas. En 32 fot Comfort från 80-talet så vi var garanterat minst i alla hamnar... Det kryllade av stora yachter, enorma katamaraner och segelbåtar dår vår kunde rymmas dubbel upp i....

Vi var fyra vuxna o två barn så lite trångt var det men det funkade faktiskt över förväntan

Vi mönstrade på i Nidri på Lefkas och gick söder över- Itahka, Kefalonia, Kastos och Meganisi var några öar vi seglade till. Varmt och skönt, underbart vatten men inte mycket vind. Det var kav lugnt på förmiddagarna. Mellan fyra o sjukunde det blåsa upp till 8 o då var det ju lite fart. Men motor går bra och att bada mitt i havet är underbart

• Ab fab

nej va synd att de hade fullt. Vad har ni för alternativ när det gäller restauranger här?

• Ab fab

så synd- konstigt också när det är två konserthelger på raken.Då borde de ju få kunder tycker jag
    Swedish taste
    Hos Pelle
    Thörnströms
    Basement

• Ab fab

fattar inte att de har stängt. Hur kan det funka???

Gothia är bra- inte varit där själv (mer än för drinkar o räkmackor) men mina gourmetvänner här från BT gillar det mycket

• Ab fab

Ja M2 är så mysigt. Gillar! Tror att Piggelin var inne på dem med

Svar på tråden Go to gate