Inlägg från: Fårävvör |Visa alla inlägg
  • Fårävvör

    2011-brudar nr.3

    Jag hoppar gärna in här! Vi bestämde igår på vår 4-årsdag att vi ska förlova oss nu i september och gifta oss våren 2011! Visst, teoretiskt är vi väl redan förlovade eftersom vi bestämt att vi ska gifta oss... Men vi ska nog räkna den dagen vi byter ringar som förlovningsdag ändå tror jag. Ska bli så roligt att kolla på ringar i helgen!

  • Fårävvör

    Igår hämtade vi våra förlovningsringar!!

    Har inte börjat planera för bröllopet än (mer än bestämt att det kommer bli någon gång under våren 2011 antagligen) tror jag vill njuta av förlovningen lite först!

    Är det vigselplats och festlokal som ni börjat kolla på när ni planerar? Men för att veta hur stor festlokal man behöver behöver man väl ha ett hum om hur många som ska bjudas? Någon som kan ge tips på i vilken ände man ska börja?

  • Fårävvör

    Shit det är svårt att hålla sig ifrån att börja planera, drömma och bestämma en massa! Men har lovat mig själv att inte fundera för mycket förrän vi förlovar oss om knappt två veckor...

    I och med att jag alltid börjar fundera på saker långt före min sambo gör det (jag gillar att planera, det gör inte han) så blir det lätt att jag "bestämt" i mitt huvud hur det ska se ut och vara innan han ens haft en chans att få fundera för sig själv...

    Så jag tänkte vara ordentlig den här gången och få honom att fundera tillsammans med mig istället under vår förlovningshelg! Nu ska jag bara försöka hålla det också, det blir ju inte bättre av att jag inte kan hålla mig ifrån BT...

  • Fårävvör

    Idag när vi ändå satt ett par timmar i bilen och åkte började vi spåna lite på bröllopet Efter lite räknande kom vi fram till ca 50-60 gäster (max 70) och att vi nog ska kika på ställen med övernattningsmöjlighet i första hand, iom att de flesta i släkten kommer få åka en bit för bröllopet... Det är så roligt att börja fundera!

    Nu är det bara 6 dagar tills jag äntligen får sätta på mig min förlovningsring!!! Längtar efter att slippa hemla..!

  • Fårävvör

    Va många vi börjar bli! Ingen mer i Uppsalatrakten?

    Funderade på att starta en "uppsalabrudar - 2011"-tråd innan, men visste inte om det är någon idé på ett bra tag än...

  • Fårävvör

    20110820: Vart vill ni åka? Jag är lite sugen på någonstans i Karibien men har inte kollat så mycket än...

    Här är det mest nedräkning till i helgen nu..! Bara tre dagar kvar

  • Fårävvör

    Vad tror ni om vitt, mörkrött och någon slags vårgrön/ljus bladgrön?

    Förresten, jag förstår inte varför många väljer färgtema så tidigt i planeringen? Är det för att det "behövs" eller för att det är roligt? förstå mig rätt, jag är bara nyfiken, jag har absolut inga åsikter om när man "ska" bestämma saker och ting... Finns det något jag inte tänkt på? Trodde att färgtemat mest hade med utsmyckning av lokalen mm...

  • Fårävvör

    Nu är jag förlovad!!! Igår åkte vi till Sigtuna och strosade och diskuterade bröllopsplaner innan vi checkade in på stadshotellet (som passande nog heter 1909... det var ju den 19/09 igår ) och bytte ringar till lite bubbel på rummet innan vi åt tre-rätters med usikt över Mälaren... På vägen hem idag passade vi på att åka förbi några potentiella festlokaler och kollade läget lite . Det blev en helt underbar helg!

    Så nu lutar det åt den 21/5 2011 i Uppsala, om vi får lokal på det datumet, men vi är ju ute i ganska god tid...

    Och förresten, tack för förklaringarna runt färgteman, nu hänger jag med lite bättre! Och det klart man vill drömma!!

  • Fårävvör

    Tack alla! Ringarna är förlovningsringarna i mitt galleri, Schalins 210-4 och 210-6. Kan ni se mitt galleri förresten? Foton "live" kommer så snart vi tagit några med kameran... Självklart glömde vi den i helgen så det fick bli några nödfoton med mobilkameran bara...

  • Fårävvör

    HeleneochDavid: Tack! Min ring (210-4) skulle egentligen bara vara 1,4 mm hög, men valde att göra den 1,7 istället för att kunna matcha den lite lättare med en vigelring med diamanter sen... Min sambos ring var 1,8 som "original" så dom ser nästan bara ännu mer lika ut nu .
    Jag är glad! Men det är knappt någon som kommenterat det på jobbet än, men det kommer väl!

    Gifta sig i Thailand låter hääärligt!

  • Fårävvör

    Vad roligt för er, mrsJR och nyårsdagen 2011! Jag vill också bestämma lokal och vigselplats!

  • Fårävvör

    Haha, låter härligt!! Hittade du någon du fastnade för?


    lillalyckan skrev 2009-09-23 06:53:18 följande:
    Åh va härligt det låter!!! Välkommen! På tal om att vara ute i god tid... Igår var jag och min kära och provade brudklänningar Råkade gå förbi en affär som hade 50% på La Sposa klänningar och vi kunde liksom inte låta bli Älsklingen satt i en soffa och fotade mig under tiden, då var han bra nöjd må ni tro
  • Fårävvör

    Jag var inte alls övertygad om att ha en vit klänning, men hade inte heller tänkt ut några andra färger. Men det visade sig att min sambo var fullständigt övertygad om att den skulle vara vit, att han drömde om att en dag få se mig i en vit brudklänning.. Så då får det väl bli en vit för hans skull! Men som den rödhåriga lilla blekfisen jag är så lär det inte bli en kritvit klänning

  • Fårävvör

    Suck jag tvingar mig själv till att inte planera just nu... Vi har köpt en nyproducerad lägenhet och ska i oktober bestämma vilka tillval vi ska ha, så just nu drömmer jag mer om kakel och tapeter än om brudklänningar! Men sen när vi bestämt tillvalen, då blir det lite bröllopsplanering igen!

    Förresten, min sambos föräldrar var här och hälsade på i helgen (i tron att de skulle fira min sambos födelsedag...) så har vi berättat för de första i släkten! Det blir lite meckigt när den närmsta släkten bor 30 mil bort och vi gärna vill berätta (i alal fall för de närmsta) i person och inte via telefon eller sms...

  • Fårävvör
    Sandrina skrev 2009-09-30 11:50:18 följande:
    Jag ska också gifta mig 2011, april/maj! Skönt att se att det är fler som är ute i god tid!!=)Hur långt har ni kommit med planeringen, jag har knappt börjat. Letar efter lokal och kyrka, men det känns hopplöst!
    Välkommen! Vi har inte kommit så långt med planeringen än. Har två datum i maj 2011 som vi funderar på (beror på hur det blir med lokal mm). Vi har spånat lite lätt på en gästlista så vi vet nog ungefär hur många vi blir, även om vi inte bestämt precis vilka vi ska bjuda än. Vigselringen vet jag hur jag vill ha den och min sambo ska bara ha förlovningsringen så där är det inga problem heller. Vi vet vilken festlokal vi helst skulle vilja ha, men har varken kollat pris eller kikat på den invändigt än... Det ska vi göra ganska snart, men ska få ihop en budget först! Vi ligger lite lågt med bröllopsplaneringen för tilfället men ska ta tag i det om någon månad eller så!
  • Fårävvör

    Hej tjejer! Igår outade jag förlovningen och bröllopsplanerna för min syster när jag hälsade på hos henne, så sen blev det bröllopssnack hela kvällen!! Men jag träffade mamma någon timme igår med och hon såg ju självklart ingenting... hon får en ny chans i helgen! Som plåster på såren köpte jag min allra första bröllopstidning idag att ha på tåget hem! Så nu frossar jag i klänningar, inbjudningskort och menyer..!

  • Fårävvör

    Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

    Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

    Blivandefrueriksson, 2010 31 dec, Nässjö

    Mrir, 2011

    wiii, 2011

    tobiasochlinda, 2011, Nya Guinea (troligtvis)

    Nyårsdagen2011, 1 januari 2011

    Ängla80 jan-feb 2011, Thailand

    MsRW, februari 2011

    Svanboet, februari 2011

    Orangegirl, februari 2011, Thailand

    ALLIMA, februari 2011, Luleå

    Smålandsbrutta, 9 april 2011

    Niini, 21 maj 2011

    Fårävvör, 28 maj (eller 21e...) 2011, Uppsala

    MrsJR, 28 maj 2011

    Bröllop maj 2011, maj 2011

    föralltidhans, maj/juni 2011

    Marlinire, 4 juni 2011, Växjö el. Luxemburg

    kapellösa, 4 juni 2011

    Fides spes caritas 11 juni 2011

    Puttekulan, 18 juni 2011

    Emyc, 18 juni 2011

    Energy, 9 juli 2011, Stockholm

    nineliza, 23 juli 2011

    Brud2011, 30 juli 2011

    nemosmamma, juli 2011, Umeå

    Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten

    Eran, juli 2011, Örebro

    i do i do i do, juli 2011

    EmmieK, juli 2011

    AnnMurr, juli 2011

    eapea, sommaren, 2011

    20110820, 20 augusti 2011, Eskilstuna

    Culete, 27 augusti 2011, Spanien

    halmstadbruden 2, augusti 2011

    Zia20090618, augusti 2011

    Paret Å, augusti, 2011

    Harmonii, augusti-september 2011, Göteborg

    Ettem, 10 september 2011, västkusten

    Mammab, oktober 2011, Västerås

    Fifun, 11 november 2011

    HelenochDavid, 11 november 2011, Koh Lanta, Thailand

    lillalyckan, 11 nov 2011, Stockholm

    svinto83, 11 november 2011

    Najkan, Januari-Feruari 2011, Östersund

Svar på tråden 2011-brudar nr.3