• MammaMiaa

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Jag tror att den andra tråden stängs snart. Så vi kan fortsätta här

Där vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.

Välkommen {#lang_emotions_smile}

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3368790.html

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3
  • MammaMiaa

Jag vet inte riktigt vad där är i pajen. För vi gör ingen egen mat. Vi har kockar som fixar all mat till oss. Men sök på nätet så hittar du säkert recept på pajen. Den är ungefär som cheese cake.

• lönnsjö

SaraPayam skrev 2009-07-15 13:12:25 följande:
    Vi vet inte vad det blir, men champange va det i alla fall, men vet inte sorten Annars tycker jag att Asti cinzano är väldigt gott. Vet inte om det stavas så Men den är lite sötare, passar jättebra till jordgubbar.

Ja Asti är ju god. Jag har fryst in jordgubbar som vi ska lägga i glasen. Det får bli Asti, enkelt och bra. Har planerat så länge nu så man är lite trött i huvudet.

MammaMiaa: Ja vad är det för paj *nyfiken*

• MW 090829

Vi har menyn:

Löjromscheescake med kräft- och mangosalsa

Stekt dovhjortsadel med enrisrökt baconsky och potatisblanquette

Variation på äpple (creme brûlée, sorbet och granite)

Vill ha det nuuuu :oP

• brud09

smart, och enkel, idé att frysa jordgubbar och lägga i! Kanske knycker den

• SaraPayam
    MammaMiaa skrev 2009-07-15 13:28:40 följande:
    Jag vet inte riktigt vad där är i pajen. För vi gör ingen egen mat. Vi har kockar som fixar all mat till oss. Men sök på nätet så hittar du säkert recept på pajen. Den är ungefär som cheese cake.
    Aha, cheese cake, är ju alltid gott Jo vi gör ju inte heller maten själv, vilket känns skönt, hade nog blivit superstressad då...
  • SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-07-15 13:31:22 följande:

Ja Asti är ju god. Jag har fryst in jordgubbar som vi ska lägga i glasen. Det får bli Asti, enkelt och bra. Har planerat så länge nu så man är lite trött i huvudet.
    MammaMiaa: Ja vad är det för paj *nyfiken*
    Mums, det kommer bli supergott. Sen är det ju ett väldigt bra pris på Asti:n om jag inte missminner mig. Ååå vad sugen jag blev på det...kanske ska köpa med sig det till dagen innan, för då ska vi ha lite mys, med massage å middag
  • SaraPayam

MW 090829 skrev 2009-07-15 14:12:53 följande:

Vi har menyn:Löjromscheescake med kräft- och mangosalsaStekt dovhjortsadel med enrisrökt baconsky och potatisblanquetteVariation på äpple (creme brûlée, sorbet och granite)Vill ha det nuuuu :oP
    Mums
  • MW 090829

Vart ska ni alla åka på bröllopsresa (om ni ska)?

• SaraPayam

Vi åker 2 veckor till Egyten Ska bli helt underbart, själv?

• MammaMiaa

Vi kan inte åka på någon riktig bröllopsresa utan vi tar den senare. Vår stora tjej ska börja skolan. Så vi har inskolning på fritis med henne. Men vi ska åka till Vimmerby på måndagen efter vi har gift oss med barnen. Så ska  vi ska gå på ALV

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3