• magnusojessica

Bröllopsförsäkring

Vi diskuterar om man ska teckna en bröllopsförsäkring, men undrar hur många som gjort det och om någon fått den utbetald när det värsta inträffar att man måste ställa in bröllopet.

Hur har ni gjort? Någon som fått försäkringspengarna utbetalda och isåfall var det några problem med det?

Magnus & Jessica

• Svar på tråden Bröllopsförsäkring
  • magnusojessica

Finns det ingen som tecknat eller fått utnyttja försäkringen?

• magnusojessica

Det verkar inre vara några som tecknar en sån försäkring...kanske är onödigt?

• Panzerfaust

Vet inte riktigt vad det är om jag ska vara ärlig, en försäkring ifall vi måste ställa in? Då har jag isf gått och dött och kommer inte ha någon glädje av pengarna...

• magnusojessica

Jag tänkte mest om någon skulle bli allvarligt sjuk eller något sånt som gör att det är omöjligt att ha bröllopet den dagen som är planerad...men man kanske inte behöver en sån försäkring.

• soffi73

Vi har tecknat en bröllopsförsäkring, fast nu gifter vi oss i Englad iof sa vi har tagit den där. I England tecknat i princip alla en bröllopsförsäkring men har förstatt att det kanske inte är sa vanligt i Sverige? Vi ansag iaf att det var nog rätt bra att ha en...uti fall att sa att säga...

• magnusojessica

Försäkringsbolaget vill bara suga pengar ur oss med andra ord

• Frulle

japp!

magnusojessica skrev 2009-07-16 12:38:31 följande:
    Försäkringsbolaget vill bara suga pengar ur oss med andra ord
  • HelenaO

Hejsan
    Jag och min blivande man har tecknat en bröllopsförsäkring.
    Den största anledningen till detta är att en av våra mkt nära anhöriga är svårt cancersjuk och vi vet helt enkelt inte om personen kommer finns bland oss vid vårt bröllop. Skulle personen gå bort dagarna innan kommer vi inte kunna genomföra vårt bröllop. Vi ser det alltså inte som ett sätt för försäkringsbolagen att dra in ännu mer pengar... utan snarare som en liten trygghet och hjälp mitt i allt det jobbiga. Vi är säkert inte ensamma om att befinna oss i en sådan här situation.

• magnusojessica

Jag förstår att ni tecknat en försäkring när man sitter i den situationen.Vi får hoppas att eran svårt sjuka anhörig hinner vara med på erat bröllop.
    Vi har fortfarande inte tecknat försäkringen men man får sig en tankeställare när man hör vad du berättar.
    Vet du hur långt innan bröllopet man senast måste teckna försäkringen?

Svar på tråden Bröllopsförsäkring