• planerarbröllop

Hjälp mig, låter detta rimligt?

Min fotograf bor i norrland och långt ifrån oss. Hon tar följande för bensin, nattlogi, 3 tim fotografering och framkallning. Var tycker ni?

Nattlogi: 2x260= 520

Bensin:130mil x18= 2340 kr

3 timmar fotografering 270x3= 810

Framkallning 500kr

Jag får då 30 bilder med vit ram i stl 10x15
    3 bilder i stl 13x19 med vit ram
    1 bild i stl 30x40
    Plus en skiva med det kortet jag vill ha som tackkort i 10*15 format så vi kan skriva ut hur många kopior som helst.
    för 500 kr.

TOTALT: 3900:-

• Svar på tråden Hjälp mig, låter detta rimligt?
  • planerarbröllop
    Boomtown skrev 2009-07-10 18:30:47 följande:
    Oj var det 130 mil! Det lät ju lite mycket.
    Ja och hon tar 18 kr milen också. Dyrast är ju bensinpengarna.
  • gotlandsulrika

Vill hon åka så många mil och avsätta så mycket tid för så lite betalt så är det ett klipp för er, knappast inte för henne.

• camilla 32

Förstår verkligen inte hur en fotograf vill resa 130 mil för att fotografera ett bröllop?? Hon måste väl ha att göra på hemmaplan tycker man. Max 10 mil gäller för mig. Annars är det inte värt det. Man blir trött av att köra bil.
    Skulle tycka det var underligt att anlita en fotograf så långt bort, och undra lite varför hon inte har jobba på hemmaplan för.
    Hon tjänar inte ett öre på det där.
    Med tanke på att det är flera dagars jobb med fotande och körning. Sen några dagars redigering också.

• planerarbröllop

camilla 32 skrev 2009-07-10 21:58:20 följande:

Förstår verkligen inte hur en fotograf vill resa 130 mil för att fotografera ett bröllop?? Hon måste väl ha att göra på hemmaplan tycker man. Max 10 mil gäller för mig. Annars är det inte värt det. Man blir trött av att köra bil.Skulle tycka det var underligt att anlita en fotograf så långt bort, och undra lite varför hon inte har jobba på hemmaplan för.Hon tjänar inte ett öre på det där.Med tanke på att det är flera dagars jobb med fotande och körning. Sen några dagars redigering också.
    Hon är enbart hobyfotograf. Detta är en tjej som jag har pratat mycket med via en internet sida och vi har fått mycket bra kontakt. Sedan så har jag lovat att hon ska få ta några foton på min mage då jag är gravid. Jag tycker hon är jätte snäll som ställer upp och förhoppningsvis kanske hon har annat och göra här nere också. Hon kanske har några vänner och bekanta hon kan hälsa på.
  • planerarbröllop

Bensinen kostar även 18 kr/mil och det är ju inte vad en normal personbil drar/mil.

• camilla 32
    planerarbröllop skrev 2009-07-10 22:09:59 följande:
    camilla 32 skrev 2009-07-10 21:58:20 följande:
    Hon är enbart hobyfotograf. Detta är en tjej som jag har pratat mycket med via en internet sida och vi har fått mycket bra kontakt. Sedan så har jag lovat att hon ska få ta några foton på min mage då jag är gravid. Jag tycker hon är jätte snäll som ställer upp och förhoppningsvis kanske hon har annat och göra här nere också. Hon kanske har några vänner och bekanta hon kan hälsa på.
    Det är ju jättebra om hon ändå ska upp. Självklart ska du välja henne om allt känns bra, och hon själv vill det
  • planerarbröllop

camilla 32 skrev 2009-07-10 22:11:27 följande:

Det är ju jättebra om hon ändå ska upp. Självklart ska du välja henne om allt känns bra, och hon själv vill det
    Du tycker det? Jag undrar lite vad hon menar med "Plus en skiva med det kortet jag vill ha som tackkort i 10*15 format så vi kan skriva ut hur många kopior som helst."
    Kan du tyda det?
  • camilla 32
    planerarbröllop skrev 2009-07-10 22:13:28 följande:
    camilla 32 skrev 2009-07-10 22:11:27 följande:
    Du tycker det? Jag undrar lite vad hon menar med "Plus en skiva med det kortet jag vill ha som tackkort i 10*15 format så vi kan skriva ut hur många kopior som helst."Kan du tyda det?
    Hon menar nog att det kort du väljer att skicka ut som tack kort, att du får det på en cd skiva. Så du kan beställa hur många kopior du vill själv. Men om jag vore du så skulle jag vilja ha alla bilder på en skiva också. Jag brukar lämna ut alla mina bilder högupplösta på en dvd skiva. Så att kunden kan framkalla och göra förstoringar hur mycket man vill. Och dvd skiva är kul, för då kan man se bildern direkt på tv:n.
  • Popcorn
    planerarbröllop skrev 2009-07-10 22:13:28 följande:
    Du tycker det? Jag undrar lite vad hon menar med "Plus en skiva med det kortet jag vill ha som tackkort i 10*15 format så vi kan skriva ut hur många kopior som helst."Kan du tyda det?
    Det innebär att ni får en digital version av den bild ni vill ha som tackkort och så kan ni skriva ut eller beställa den bilden på fotolabb i de antal exemplar ni behöver. Resterande bilder får ni ju färdiga och klara i pappersformat men genom att göra så här med en bild begränsas ni inte till ett visst antal utan kan göra så många ni vill själva.
Svar på tråden Hjälp mig, låter detta rimligt?