• Flugan81

För alla som gifter sig 29/8!!

Vet inte om det redan finns en "tråd",,, men tänkte iaf öppna upp här för oss som ska lämna singellivet (för gott hoppas jag!!) om mindre än 2 mån..

Skriv gärna av er tankar, funderingar, dela med er och få tips på vägen! =)

Själv var det meningen att vi skulle åka till Venedig med våra respektive familjer o viga oss i Gondoler. Fick veta för ca 2v sen att det skulle bli massa strul och tjafs... så här sitter jag... planerar ett litet bröllop MINDRE än 2mån innan utsatt datum...

Har tom endast lyckats PREL-boka en präst.. haha

Det bästa (ironi) är att jag och min fästman bor och jobbar på 2 olika håll så vi ses endast på helgerna... lycka till med smidig planering!

• Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!
  • Poca

Nu kommer jag med fler frågor om hur ni andra gör med allt:) Välkomsttal, hur gör ni? Jag kan inte alls förstå vem som ska hålla det...

• Flugan81

090829 brud skrev 2009-07-15 07:35:53 följande:

Kolla med resturangen så att de tycker att det är OK att låta folk välja sjäv.De brukar vilja ha lite framförhållning när ni är ett så stort sällskap, och tänk sen på att alla kan inte bestämma sig.om du vill att folk ska kunna välja sin mat så minimera antalet rätter, typ en fisk och en kött.annars tycker jag att det är rätt skönt att få maten serverad och slippa välja.vad har du för alternativ?
    nejnej... gästerna ska inte få välja.. blev nog missförstånd där! VI va där för att gå igenom menyn och kollade även lite olika bordsplaceringar... det var DET som ev skulle få vara upp till gästerna! att själva välja vart dom vill sitta och med vilka! =)
  • Flugan81
    Poca skrev 2009-07-16 15:15:00 följande:
    Nu kommer jag med fler frågor om hur ni andra gör med allt:) Välkomsttal, hur gör ni? Jag kan inte alls förstå vem som ska hålla det...
    Vi har tänkt fråga en nära vän att vara vår toast-master så han kommer få ett program med sånt som ska hända under kvällen.. sen får han fria händer att vara värd för kvällen. När det gäller välkomst-tal... vet faktiskt inte om det finnas regler o lagar.. men jag tycker ni borde låta den som snår er absolut närmast hålla ett välkomsttal... vi kommer nog överlåta det till vår toast-master! =)
  • 090829 brud

Jag tycker själv det är roligt med bordsplacering, träffa nya människor osv.
    För dem som är lite blyga så ser vi till att de har någon som det känner antingen mitt emot, eller snett mitt emot.

Flugan81 skrev 2009-07-16 22:14:40 följande:
    090829 brud skrev 2009-07-15 07:35:53 följande:
    nejnej... gästerna ska inte få välja.. blev nog missförstånd där! VI va där för att gå igenom menyn och kollade även lite olika bordsplaceringar... det var DET som ev skulle få vara upp till gästerna! att själva välja vart dom vill sitta och med vilka! =)
  • 090829 brud

vi kommer att låta våra två toastmasters hålla välkomst tal.
    de skall även hålla någon typ av tågordning under kvällen.
    vi har valt två personer till detta, och de har vana av att vara toasmasters/toastmadame.

• spindeln

Vi gfter oss också den 29 augusti, och jag börjar bli rejält NERVÖS!
    Vi var och pratade med prästen i förra veckan, och det kändes jättebra! Verkligen trevlig präst (som min sambo jobbat med för över 10 år sedan).
    Men saken är den att prästen bor långt ifrån kyrkan där vi gifter oss, så vi kommer inte att kunna öva en enda gång...

Annars är allt fixat. Ringarna kommer det 10/8 så då ska vi hämta dom. Enda som är kvar är maten som ska beställas, men det görs ju inte förrän längre fram.

Hur känner ni andra er?

• spindeln

KLART:
    *klänning
    *mannens kläder
    *ring (på väg)
    *lokal
    *präst
    *blommor
    *fotograf

INTE KLART:
    *maten (beställs senare)
    *musiken till vigseln! Kan inte bestämma oss...

några fler stora grejer jag glömt?

• 090829 brud

Vi kommer ej heller hinna öva innan vigseln, då våran präst har semester fram till bröllopet och sen gifter vi oss inte i en kyrka.
    Men det löser sig, alla kan ju gå

spindeln skrev 2009-07-17 08:50:47 följande:
    Vi gfter oss också den 29 augusti, och jag börjar bli rejält NERVÖS!Vi var och pratade med prästen i förra veckan, och det kändes jättebra! Verkligen trevlig präst (som min sambo jobbat med för över 10 år sedan).Men saken är den att prästen bor långt ifrån kyrkan där vi gifter oss, så vi kommer inte att kunna öva en enda gång...Annars är allt fixat. Ringarna kommer det 10/8 så då ska vi hämta dom. Enda som är kvar är maten som ska beställas, men det görs ju inte förrän längre fram. Hur känner ni andra er?
  • Guldie

Gifter oss oxå 29/8!

Det som var tänkt ett minimalt bröllop med endast våra barn 21,19 o 9 år + äldsta sonens flickvän/sambo som vittnen har nu blivit något större:)

Efter 19 år ihop så har sambon överraskat med att "styra o ställa" och just nu har jag bara koll på klänning o bukett OCH ringen men jag VET att fin middag för 20 pers är bokat o klart. Bröllopstårtan helt efter MIN smak (blåbär,smultron o hallon pannacotta med chokladöverdrag är beställd!www.dessertkonsult.se/dessertkonsult/icons/produkter/stora/tarta_olivia_01.jpg

Helt underbart att bli överraskad så här av någon man bott ihop med i nästan 19 år - Är nästan i chock! Men så friade han första gången 1994...och andra gången påskafton 2009 så han kanske har väntat;)

På natten efter bröllopet åker vi till Grekland!

Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!