25/7 Here we go...
Kom igen allihop!
Vilka gifter sig denna dag...inte långt kvar nu
Kom igen allihop!
Vilka gifter sig denna dag...inte långt kvar nu
Jobbar sista veckan innan semestern och det är så lungt att man kan somna. Tur man har annat att pyssla med
Håller på med bordsplaceringen och gästpresentationen och tittar över vigselakten. HUR ska jag klara av att säga löftena utan att börja storgråta? Måste öva, öva och öva så att jag inte får en black-out tror jag!
Var på lokalen igår och stämde av det sista och det mesta börjar bli klart nu.
11 dagar kvar...
Jag har varit med min klänning för lite justering till sömmerskan idag, är sur purken besviken irro ja you name it...tycker inte klänningen passar på mig. Tuttarna ser ut som att de är storlek störst i världen och allmänt plufsig. Jo jag är rund sedan tidigare och det får jag ju acceptera men inte nu när man ska vara fin
Kändes bättre för nån vecka sen när jag provade den i min ensamhet med halsband m m....
Till råga på allt sa sömmerskan idag att hon tänkte föreslå att hon syr en helt ny klänning som sitter bättre förra ggr jag var dit...för endast 1000 kr!! Varför säger hon det idag?! Nu är det för sent, hon tar inte på sig nåt nu utan ska ha semester då sonen är och hälsar på med familjen....
Summa summarium = en dålig dag idag
Är det föresten någon i denna tråd som ska vigas/fotas på Ekotemplet? Vi ska nämligen det.
Usch då, min sömmerska ringde idag, men jag sköt upp provningen tills nästa måndag. Äter snuskshakes och hoppas ha blivit av med en 5 kg eller så tills dess( har alltid gått ner så mkt annars) Känner mig stor som ett hus och fet som en julegris!!
MEN jag är helt övertygad om att våra klänningar kommer sitta som en smäck på vår bröllopsdag och vi kommer vara vackra och känna oss vackra!
Skulle blivit rätt less på min sömmerska om hon sagt så, varför säga det när det är försent? Puckat!
Nu är det bestämt att på fredag ska vi träffa våran D.J för att gå igenom lite låtar och annat praktiskt hi hi!
Åh vad man längtar nu, samtidigt som man känner att nervositeten ligger o "gror" i en he he!
Ja nog börjar man bli lite nervös...men ska bli otroligt roligt. Idag var jag med svärmor till stan och handlade det sista till dukningen, ska bli kul att se när de dukar...vi behöver inte vara med utan det fixar svärmor...hon är en klippa på sånt.
Jag har en kortare slöja som jag är brydd på om jag ska ha hela kvällen, eller om man ska ta av den. Den når ner till skulderbladen
Ja jag vet inte riktigt jag heller hur jag gör med min slöja. Men jag tror att jag tar det som det kommer. Känner jag på kvällen att den är "i vägen" eller är "jobbig" så tar jag av mig den.
Bordsplaceringen klar, gästpresentationen klar och så har jag pratat m floristen ang. hårblommor. Vattenfast mascara inköpt och igår gjorde jag fotbad.
Smågrejer kvar att fixa med men det går framåt och det är skönt att kunna bocka av saker från alla mina listor.
Ang. slöja beror det ju på hur den sitter antar jag - om det bara är att ta av den? Är frisyren fin utan? Ska inte ha någon så det bekymret har jag inte
underkläder är avbockat!
Ny kostym til blivande maken är inhandlad
kvar att göra!
De förbannade j-la festprogrammen
och etiketter på vinflarrorna.
Sen är det nog klart tror jag! Ska riva av programmen i morron och på torsdag, vinflarrorna oxå. Sedan ska jag städa undan all som står framme på fredag för på måndag kommer städerskan och städar hela huset, gör rent fönster etc ska bli så himla skönt
Måndag har jag sista provningen på min klänning. Hoppas allt sitter som det ska. Sedan drar operation laga mat iggr! Torsdag är helt vikt åt matlagning, fredagen är oxå matlagning samt dukning i lokalen.