• totte38

Fråga till er som redan har gift er...

...i vilken ordning gick vigselgudstjänsten?
    Vet inte om jag fått ordningen rätt i vilgselhäftet och kan skriva ut dem.

Visst brukar man bara sjunga två verser på psalmerna? Även om dessa är väldigt korta?

Tacksam för svar...

Alt. om ni har kvar ert häfte som stämde med ordningen och skulle kunna tänka er att skicka det till mig?

• Svar på tråden Fråga till er som redan har gift er...
  • 20090725

vad har du för mailadres, så kan jag maila vårat, vi har inte gift oss än, men prästen har godkänt det½

• Hemlig2009

Ni måste ju prata med prästen innan ni skriver ut alla. Vår präst hade både synpunkter och frågor om vårt. Det blev precis som vi hade tänkt men det är alltid bra att man verkligen gått igenom det så att det blir bra. Vigseln är ju väldigt viktig.

• totte38

Jo hade också tänkt kolla av med prästen innan men det blir typ dagen innan bröllopet så blir lite tajt att skriva ut dem då. Fick ordningen av en kvinna på församlingskontoret så den borde ju vara ok men blev ändå osäker när man sak lägga in solosången och sånt!

MIn mail: totte38@hotmail.com

• lecaroline

Jag gick igenom vårt program med vår präst på telefon innan jag tryckte ut det!!

• älskarlivet

Det finns inget att man bara sjunger 2 verser på psalmerna, det beror på vilken psalm det är.
    Vi hade 3 psalmer, en med två verser, en med tre och en med fyra..

• mittid

Vi träffade vår präst veckan före vigseln och då hade vi en ungefärlig bild av vad som var viktigt för oss, sen skapade vi innehållet i vigselprogrammet tillsammans med henne och så klart med de musikstycken som vi önskade. Hon pratade också med oss ur perspektivet att hom vill lära känna oss en smula för att sedan i sitt vigseltal till oss få en pesonlig koppling.... vilket hon lyckades fullständigt med.... Det var jättefint och mycket personligt och engagerat... Kändes helt rätt!!!

• 20090725

oj, såg nu att mitt ingägg inte blev något!

det skulle stå;

tyvärr har vi ingen solosång så det kanske inte hjälper så mycket!

men har inte prästen någon mailadress? vi har haft mail kontakt med vår präst ang vigselprogrammet, å det har skickats fram å tillbaka flera gången innan båda blev nöjda!

Svar på tråden Fråga till er som redan har gift er...