• MiaMariaT

Resa till Mauritius

Nu har vi kanske bestämt oss för resa. Det lutar åt Mauritius. Om allt går som det ska blir det två veckor i november. Nu till saken, jag har inte någon riktig koll på ön. Någon som varit där? Tips? Råd? Hur är prisnivån? "Lönar" det sig med all inclusive tillägget?

Som ni hör så skulle jag behöva lite hjälp och idéer ang. Mauritius!

Ha det gott!

// Mia

• Svar på tråden Resa till Mauritius
  • puppis

Hej!

Vi åker dit på bröllopsresa i slutet av oktober, två veckor. Maten ska vara mycket bra och standarden på hotellen är hög. Jag tror att prisnivån är ganska okej, kanske tvåhundra pp för en middag eller så. Vin är dyrt och öl är billigt. Vi har bokat All inclusive och vi verkar spara cirka 7.000:- på att ha knåpat ihop resan själva.Vårt flyg gick på 18.600:- och boendet går på cirka 35.000:-. Då bor vi fyr-stjärnigt med havsutsikt och badkar. Vi ska bo i närheten av Grand Bay där det finns mycket restauranger och barer osv.

Vattensporter är stort där och man kan få se delfiner på vissa ställen. Det finns en nationalpark i Norr, med ovanliga fåglar och växter.

Många av de "bättre" klädesmärken har sin tillverkning här, tex Ralf Laurent, Polo Sport och Hugo Boss. Så pikéer och liknande ska vara mycket prisvärt.

Shopping verkar finnas lite överallt, jag har inte lyckats klura ut exakt var.

Många olyckor på vägarna, så man rekommenderas INTE att hyra bil själv, utan gärna anlita hotell-chaufförerna. Jag tror att en heldag med bil och chaufför ska kosta cirka 750:-

Fisk och skaldjur är förstås mat att äta där!

Lycka till!

Svar på tråden Resa till Mauritius