Tantvarning 5
Sen måste jag ta reda på hur många finska barn resp ryska barn som anmält sig till modersmålsstöd. För om inte annat kanske man kan trycka på diskrimineringsfrågan.
Sen måste jag ta reda på hur många finska barn resp ryska barn som anmält sig till modersmålsstöd. För om inte annat kanske man kan trycka på diskrimineringsfrågan.
Sådärja, nu har man varit en duktig tant och betalat räkningarna.
Men f-n så mycket det var! Kontokortsräkningen från semestern i Moskva gick inte av för hackor den !
Jag blev så deppad av den och så gluttade jag in här och såg allt snack om godis och kladdkaka... Så jag tröståt *tittar skamset under lugg* Två bitar kärleksmums och en skål med choklad- och vaniljglass.
Maken ville att vi skulle börja räkna points igen i måndags. VV är hittills det enda som funkat för honom.
Jag var pigg på att säga JA, för jag har plussat 5 kilo under semestern. JA, jag VET att det inte gör nåt på mig, men jag känner mig jävligt OBEKVÄM med dessa extrakilon och HATAR när kläderna stramar åt och det är en fluffig, vit deg som hänger över byxlinningen (precis som Didi beskrev det). I hate it!!!
Kan jag få vara som jag alltid varit, tack, utan spydiga kommentarer om att "Nämen OOOOoo du som är så smal" och "på dig skadar det inte" och "i din ålder ska man inte vara för smal". Nä jag vet. Men jag vill inte tillbaka till mina 48 kilo som jag hade när jag var ung. Men jag vill helst vara som jag varit de senaste fem åren. Jag har INTE tänkt gå upp i storlek och byta ut hela min garderob, för det har jag fan inte råd med.
Nåväl. Vi började i måndags och hittills kan man väl säga att det gått käpprätt åt helvete: MÅndagkväll avslutatdes med en het diskussion mellan maken och mig huruvida korruptionen är större i Ryssland, sett till ländernas storlek och befolkning, än i Sverige som krävde 2 glas rödvin, choklad och annat godis samt lite glass. Maken avslutade med 3 burkar mellanöl...
Tisdag, ja då var vi på rysk afton och åt plättar och soljanka, jag knäckte en pilsner. Iofs så spydde jag när jag kom hem...
Idag har en omtänksam (?) kollega bjudit mig på äppelkaka med vaniljsås, och så kvällens tröstätarryck.
Men visst, för tusan jag hänger med i viktminskningsgruppen
Tror förutsättningarna är strålande, hehehe.
Börjar vi imorrn??
Nu ska jag gå och borsta tänderna efter allt slisk (Didis, se vad duktig jag är, men allvarligt äter du ALDRIG sött eller??) och så ska jag lägga mig i sängen och bläddra i dagens reklam och försöka få adrenalinet i kroppen (har inte kommit över det där med modersmålsstödet ännu) att stilla sig, slöglo på Tv och sen sova. Hör att maken precis börjat se en rysk action på sin Tv, och jag har lingonvecka, så det blir inte roligare än så här ikväll kan jag konstatera.
Nä nu ger jag mig för ikväll, Godnatt kära vänner ni som är vakna; Tinker, Feministen, Fjosok, Heloise.