• Im yours

    Tantvarning 5

    Hej på er vänner!

    Sonja, och Diz vad glad jag är för er skull. Braiga vänner, och uppmuntran är guld värt ♥ ♥

    Och Sonja, det sägs att min dotter är en kopia av mig Ca. 25 år yngre bara, Ja, vår underbara lilla Smilla, är verkligen en gåva från himlen. Längtar efter henne varje ♥ dag, ska skicka upp en massa tuffsöta höstkläder till henne idag.

    Vad jättetrevlig ebay-försäljare som jag köpte hennes vintageklänning av är. De har mailat, o ska skriva gift på packetet så jag slipper övriga utgifter. Jag köpte även ett par ursöta skor till Smilla, 235 kr för alltihop. Jättebilligt!!!

    Så jag nu vågar jag beställa mer saker , m som fjällbruden sa så får man se upp med priser ( shippingkostnader etc)

    Idag ska jag väga in mig hos VV, nästa vecka ska jag börja med olika roliga gruppaktiviter på universitetets gym. Det ser jag fram emot

    Frulle: Grattis till lägenhetsköpet, skönt att det löste sig för din pappa.

    Soldemor: Jag förståe verkligen varför folk vill anlita dig som präst i olika sammanhang. Du är så rar. Hjälp vilken söt kissekatt!!!!

    Till alla: Ha en trevlig helg!!!

  • Im yours

    Hej, hoppas alla haft en bra helg.

    Själv har jag haft det oki, alltså min vänstra fot har börjat krångla igen, och det gör så jäkla ont Den har varit bra rätt länge ......... men tydligen inte forever.

    I fredags åkte jag, o sonen ner på stan för att käka kinamat. Robin som är en klok ung man åkte hem i tid. Jag å andra sidan rände runt, och köpte ännu mer kläder till Smilla. Såklart, efter nån timme börjaf foten värka. Ni vet då man tvingas andas ut, varje gång den nuddar marken.

    Hmmmm, väl hemma upptäcks att en av mina kassar inte hängt m på hemresan. Jobbigt ........ ringer runt, o får rådet att höra av mig nästa dag, lördag. I samma stund föreslår Robin ett biobesök, Stig Larssons nya.

    Jag som knappt kan gå, säger, Vi går och ser filmen imorg mitt på dagen ist eftersom jag på nått sätt bör försöka hitta den borttappade H&M kassen. Robin ställer upp på att leta han oxå.

    Eftersom jag knappt sovit pga ..... smärtor. Tar jag beslutet att åka in själv, sonen får i uppdrag att dyka upp utanför bion 14.16. Japp, jag vet. Katastrof, katastrof, katastrof!!!!

    Under filmens gång tar jag av mig skorna, hade ju lyckats få ett skavsår OCKSÅ. Satt tyst, och stilla under hela filmen, 2 tim.9 min. När vi kom ut på Örebros härliga nya kullerstens belagda gator lyckades jag halta. Med båda benen samtidigt, jag hyperventilerade, och stödde mig på sonen.

    Vi tog oss hem!

    Usch vilket långt inlägg om min fot, man kan ju hoppas att det uppskattas. Måste nämligen till min KBT- terapeut idag.

    Vad kan ni andra ha haft för er i helgen?? Kramar till alla.

    Föresten, jag fick tillbaka min kasse, o ett jättepaket är på väg till norrland

  • Im yours

    Hej hopp! Tack för all omtanke ang fotontet. Grejen är att jag har stukat den foten otaliga ggr, men då svullnaden lagt sig har det kännts oki igen. Men så i vinter modegalen som jag är, köpte jag ett par Fluffy- skor. Så jädrans sköna, jag traskade omkring i dem ända tills slasket gjorde det omöjligt att ha mocka på fötterna.

    Så man kan säga att foten krånglat sen i mars, har varit till doktorn, och på röntgen. Men det visade på förslitningar, o skulle liksom tränas bort I somras då jag semestrade uppe i Ö-vik fick jag ungf den här typen av smärta. Stickande, brännande, bultande etc. Bestämde då att gå till vårdcentralen igen. Men likt ett under gick värken över bara sådär.

    Men som sagt nu är smärtorna tillbaka, så är det inte oki på månd ringer jag vården igen. Det sägs att det inte går att göra något åt förslitningsskador. Man kan träna via sjukgymnatik, och så smärtstillande förstås. Vi får se vad som händer, nu låter jag foten vila så mycket det går.

    Solde; Skönt att prickarna är väck, o ofarliga. Har oxå tagit bort en stor leverfläck som växte utåt. Den satt precis där bh-banden går så risken var stor att den skulle rivas upp. Blä, jag fick se den ......... värsta långa rötterna

    Sonja: En jättestor bragdmedalj av guld ska du ha. Det tillhör föräldrarollen att alltid ställa upp på sina barn, tillika att vara envis, o motsrävig då beslutsfattare gör livet surt för oss. På dem bara, handväskan duger till mycket!!

    Fjällbruttan; Vad mysigt med en bebis. Min grabb väntar tillökning i feruari, så Smilla får snart ett syskon Ska bli superhärligt, ännu fler människor att älska.

    Heloise: Bragdmedalj till dig oxå, tufft att plugga på så hög nivå och jobba samtidigt.

    Jag har precis sett Tootsie m Dustin Hoffman, den är ju skithärlig. Vi ska ju se ett x antal "bra" filmer i utbildningen. Så det är till att damma av en del rullar. Nu står Billie Eliott på tur ......

    Kramar till alla!

  • Im yours

    Fjällbruden; Tänker på din syster m familj!! Förstår att det känns tungt att inte kunna vara hos dem. Kramar/ Liz

  • Im yours

    Välkommen hem Blomman!! Nu ska du ägna de närmaste veckorna åt att bara vara, och må bra. Härligt för grabben, att kunna cykla omkring i samhället. Kramar i massor.

    Fjällbruttan; Sickna små, små bebisar. Förstår att din syster är lite omskakad just nu, allt gick ju himla fort. Men det ordnar sig. Skickar massor av kramar, o tänker på dem.

    Cantaton; Önskar dig en bra viktminskningsresa!

    Nu är tant Liz trött, o haltar tillbax te sängen. Ha det bra allihop!

  • Im yours

    Vad skönt att lilla kissekatten är tillbaka.

    Detta gäller inte fd män, ärkeasen. Som enbart ställer till otyg. Är det inte märkligt att de orkar hålla på m skrik, o gap i evigheter. Usch och fy, laddar med handväskan. Har precis bloggat om "män som hatar kvinnor"

    Vad gäller filmidéer, så ska jag skriva manus till min alldeles egna, Familjefilm: Smilla och Herr Tiger. Har ju funderat så hjärnan skrynklat ihop, men nu är kortet lagt. Det blir en snäll film, med några tokiga busar

    Då vi började utbildn sa en tjej att verkligheten ofta överträffar dikten, o i mångt och mycket stämmer det. Igår blev det klart med slottsmingel, under det stora filmkonventet som ska hållas här i Örebro nästa vecka. Det kommer massor av filmfolk, superkända, kända etc. Jag och en kursare ska nog bege oss dit. Någon måste sätta fart på festen

    På lördag ska tant Liz åka till Ullared. Ska bli riktigt kul att återse det stället.

    Kram på er, nu är det läggdax.



  • Im yours

    Thinker; Kramar om dig, och ta hand er!! Skönt att din svärmors smärtor är över.

  • Im yours

    Hej på er vänner!

    Min blogg ligger här:

    www.metrobloggen.se/lizbloggar.

    Thinker; Jag antar att du menar Lisbeth Salander i Stig Larsson- böckerna. Den tjejen lekar man inte med Ett tips, läs hellre böckerna. Filmerna är oki, m man tappar ca 50% av handlingen. Jag var på premiär av den 2.a filmatiseringen i helgen som var.

    Så du har varit dansare, inte undra på att du ser så gracil ut ♥

    Fjällbruttan; Ullared, det ultimata shoppingresemålet. Var ett tag sedan jag var där, så det blir kul. Haha, har t.o.m skrivit ut en karta över varuhuset.......... Blir säkerligen många Smilla- kläder.

    Nu ska jag börja skriva på mitt treatment, 10 sidor m den viktigaste handlingen i min film.

    Byebye för nu!

  • Im yours

    Hi girls!

    Sonja; Ha det så bra, o njuuuuuuut av födelsedagspresenten.

    Mulle; Ibland måste man ryta till min vän. Finns alltid folk som roffar åt sig hela handen om inte ser upp. Styrkekramar.

    Fjällbruttan; Stackare, illamående och havandeskaps hormonsving. Du är en fantastisk människa o vän. Låt skorna trava upp sig till en pyramid Tvätt etc får faktiskt vänta, du behöver mys, massage i massor. Massor av kramar till din syrra, hon måste oxå bli omhuldad.

    Cantaton; Du är så duktig tjejen!! Hejja på!

    Blomman; Kul att ha dig tillbaka. Det är så häftigt att få sätta pränt på sånt man har i huvudet. Nu behöver jag bara ett tornrum Har du hunnit vara i ditt ännu?

    Jag hade gått ner 1,6 kg, är viktväktare sen förra fredan. Imorgonbitte 7.00 står jag förmodligen och väntar på att dörrarna till Gekås i Ullared slår upp

    Ha det så bra allihopa!

    Byebye/ Liz

  • Im yours

    Hallå kära vänner!

    Tänkte berätta om min dag i shoppingmeckat Ullared, o liksom kontra in med en del jag såg in real life. Häng med ....

    Alltså, bussen rullar in på varuhusets parkering runt 06.30. Jag känner mig redo, o har makeupat mig i skydd av den tidiga timmens mörker Dessutom har jag intagit en regäl näringsrik medhavd frukost. Då jag går ur bussen säger jag till chaffören: Det är nu det börjar. Slinker ner en 5-krona, och får en egen varuvagn. Då jag färdas framåt möter jag folk som redan har packat med varor i sina varuvagnar.

    Efter att verkligen gått i andras fotspår hamnar jag i en kö som bara är 75 m lång. Jag börjar småprata med bakom,o framåtvarande människor, (kvinnor). Man vill ju få en inblick i mysteriet shoppinghuliganer Somliga pratar m mig,o vi skrattar frisk åt hela situationen. Andra ser ut att vara helt inne i sig själv, spanar ivrigt framåt, o laddar järnet. Kön bakom oss är nu ca. 300 meter lång, o folk strömmar till hela tiden.

    På pricken 7.00, går tåget, rassel, rassel. Det liksom hårdcore gnisslar då alla beger sig mot mål. Väl inne i Mecka blir jag stående i funderationer en stund, det är mycket info att ta in. Folk har skitlånga handskrivna inköpslistor i handen, o fixar effektivt sina kundvagnar m små blåa varukorgar. Så kallad pimp up your van.

    Jag å min sida vecklar ut min utskrivna karta över varuhuset, o krumbuktar mig framåt höger, framåt vänster o framåt rakt fram. Lovar mig själv att backning är förbjudet! Kollar tröjot åt sonen, Smillakläder, o kikar in på damavdelningen. Ganska lugnt ännu ..... behöver gå på toa, har ju kartan. Så fiffigt. Jag kör slalom dit, noterar att nu är det MYCKET folk i varuhuset. Då jag kommer in i ett av toabåsen ser jag en egendomlig människa i spegeln. Alltså jag har mascara även under ögonen, o den blåa ögonskuggan ...... tja den både finns,o inte finns. Lägg märke till att jag i denna minut är något fashionista-ego-skadad.

    Tjapp, tjapp återvänder till platsen för shoppingmaraton, kollar in, lägger i vagnen. Vandrar, slingrar mig i nått jag tror är framåt. Plockar bort några nyss ilagda kläder,o undrar hur fanken jag tänkte för någon sekund sedan. Då jag fann dem, slet åt mig dem, o la (slängde) ner dem i varukorgen. Hjärnsläpp, el rent utav en ny klädstil

    Jag kollar min klocka, 9.00 och skrattar lite åt tanken att jag denna tidiga timme shoppat i två hela timmar! Hahahaha.....
    Vi har fått "order" om att köpa gula mega jättestora ikealiknande påsbagar. Jag frågar en annan kund om var de finns o beger mig till motsatta sidan av GEKÅS enorma shopping kvadratmetrar. På vägen dit frågar någon var den barnoverallen fanns, ja den som alltså fortfarande ligger i min vagn. Någon annan vill ha råd ang storlekar. Jag svarar artigt, medan jag våldsvarvar mitt eget shoppingvagns- fordon som vid ett parallelslalom-lopp. Hittar till platsen för de berömda påsbagarna, bara en kvar, ibland har man tur!!!!!!! Jippie!

    På vägen till en av femtiotalet kassor grabbar jag en flaska Ullareds eget framtagna kolsyrevatten. I´st that amezing! Shoppar chokladask till sonen, gardiner, och lite til Kommer välbehållen, slutkörd m på ett fullkomligt strålande humör ut ur varuhuet. Noterar hur TYST det är där ute. Andas in - blåser ut, och bara är tant Liz. Jag bestämmer mig för att äta, köper en sorts nachotallrik av småflirtande yngre män i en korvmojjebarack. Sitter ute och äter, noterar så många långa/korta, smala/tjocka, snygga/fula shoppingsugna människor. Halleluja fred till folket.

    Då vi alla sitter i bussen, blivit kontrollräknade och är på väg hem. Tar jag på mig min medhavda fleecejacka, min medhavde fleecefilt, lägger fram min medhavda kudde. Tar av mig skorna från mina söndervärkta fötter inklusive ben. Stoppar i mig antala 2 ryggvärksmedusin och ler saligt. På hemvägen halvsover jag, ler, och tänker på allt jag fått se o uppleva denna dag i Ullared. Helt fuckin sanslöst galet! Men visst ska jag åka ner igen före jul. För det kan ju tänkas att det fortfarande finns några saker som har potensiell julklappsstatus kvar på GEKÅS hyllor.

    Nu mina goa tantvänner är jag frukosthungrig och behagligt mystrött. Men leve shoppingen, hurra, hurra, o hurra!

    Ha en bra dag!

  • Im yours

    Blomman: Min fot jämrade sig lagom mycket. Men såklart hade jag funderat ut bra skor, smort in den m salva, hade bandage, ätit smärtstillande, hållit mig varm och skyddat den med specialköpta sockor Dessutom lät jag ingen köra över den
    Framför allt gick jag lite långsammare än somliga andra.

    För en kaxig tant är förberedelse A och O!!!!!

    Usch vad jobbigt då båda blir sjuka, styrkekramar skickas bums till alla berörda.

  • Im yours

    Hej!

    Vad fanken är det som pågår här, håller världen på att bli galen eller?????????

    Jösses Amalia!!!!

    Hit med rom, cola, choklad ...............

    Blomman du har mail!!

    Nu blev jag trött på riktigt!!!!





    Kramar till alla! / Liz

  • Im yours

    Didis; Jag hamnade på loppis idag, o kärade ner mig i en tavla. Den kostade bara 80 kr, m jag kunde absolut inte lämna stället utan den.

  • Im yours

    Villemoa; Vad tråkigt att höra vännen, finns inga ord då sånt händer. Jättemånga kramar till er båda ♥

  • Im yours

    Villamo; Jag tar gärna en bit paj, tackar som bjuder. Jag har tänkt på er jättemycket, ni har tur som har varandra. ♥Lycka till nästa gång vännen♥ Om du går in på profil så kan du se hur man gör allehanda symboler.

    Alfs; Välkommen till BT.s härliga tanter. En för alla, alla för en. Här kommer du att trivas.

    Sonja; Jag har jobbat m sk. bokstavsdiagnoser rätt mycket. Jag måste berömma personalen på Katjas dagis, det är ganska ovanligt att en uppföljning kommer till stånd på ett vad som tycks vara, ett tidigt skede. Du vet, det behöver inte vara så mycket som behövs göras. Men bättre att mota Olle i grind.

    Dfk; Usch vilken ruggig upplevelse, sånt sätter verkligen spår. Härligt att ni är lycklig familj.

    Thinker, och Fjällbruttan; Ärkeas borde ruskas om ordentligt, så hjärncellerna hamnar på rätt plats. Så jädra omoget, o orättvist att låta skiten gå ut över barnen

    Blomman; Har inte hunnit göra något åt filen jag skickade ännu.

    Mulle; Håller tummarna för att ert bostadsprojekt går i hamn snart.

    Troll1: Kul att du tittar fram ibland. Ha det bra söta du!

    Kramar till alla som hänger i tråden. / Tant Liz

  • Im yours

    Hahaha, Jag och Brad Pitt har ihop det, och fröken Jolin är galen av svartsjuka på lilla mig. Dessutom hade vi en pratstund ang alla parets småbarn. Han tyckte att det var jobbigt, samt att Angelina var en riktig bitch. Alltså detta är vad jag drömt inatt

    Blomman; Hoppas du får igång elementen.

  • Im yours

    Godmorgon på er!

    Jag har tvättstugan i denna arla morgonstund

    Hmmmm, nu kanske jag vågar mig på orkidévågen jag oxå. Har inte en endaste växt hemma, tittade på gamla foton från 80-talet för lite sen och insåg att jag bodde i en djungel på den tiden

    Aleta; Jäsiken vilken cool tant du är, kan se hur du rattar omkring och gräver diken.

    Cantaton; Låter som en oerhört vacker begravning, o minnesstund. Föresten, du är verkligen ett levande bevis på järnvilja. Jag skulle aldrig fixa att leva på enbart flytande föda. Inte ens om det flödade champagne ur kranen.

    Fjällbruttan; Jag håller med er, åttlingar känns aningens mycket

    Passion; Härligt att ni skålat in det nya boeendet!!!!!

    Kramar / Tant Liz.

  • Im yours

    Hej svejs!

    Sitter, o morrar ang telefonlureriet. Har som tur är inte blivit drabbad. Till mig ringer det en del jobbiga telefonförsäljare, har lärt mig nummren, och svarar inte. Mmmmm jag borde oxå nixa mitt nummer ........ omedelbart.

    Jag behöver verkligen en ny mobil, o sällar mig till lyckligt ovetande teknik- anhängare. Jag blir galen då jag får värsta instruktionsboken i min hand. Till slut brukar jag sitta o sura, medan det fortf ryker ur öronen

    Grattis Solde, vad kul!! Vill oxå veta när, o hejja på. Jag gillar frågesporter, o har drillat mina barn att läsa frågor ur tidningar för mig För att inte tala om alla familjaspel med det temat vi köpt, och spelat. Så hejja Solde!!

    Sonja, o Fjällbruttan; Vinter redan? ........ Inser att jag bott här nere väldigt länge.

    Igår presenterade jag mitt 1.a treatment på seminarium, det gick super. Nu är det bara att vässa till vändpunkter m.m. Och nu har det verkligen klickat för mig; Jag ska göra film! Jag ska göra film! Det är konstigt egentligen; Men tills nu har allt kännts lite overkligt, lite för bra. Nu nu laddar jag om.

    Ha en bra dag!

  • Im yours

    Haha, tack snälla, Men beträffande Herr Bergmans livsverk har jag en drygt 1 mil kvar.

    Men det är en enorm känsla att kunna styra, och ställa med personerna i ett manus. Nästan magiskt, och flickor jag lovar att på något sätt dela mina ev framgångar med er♥

    Hmmmm ........ familjeliv. Fortsätt att skjuta skarpt Mulle!!

    Nu ska jag glo på tv en stund, har gått värsta promenaden: Nu vill båda fötterna VILA

    Kramar till dig Cantaton, bra att du håller dig stilla.

Svar på tråden Tantvarning 5