Inlägg från: tomlinn |Visa alla inlägg
  • tomlinn

Borgerlig vigsel - hur "dryga ut" vigselceremonin?

för min bror läste vigselförättaren texten om "att ni ska vara som strängar på ett instrument - ljuda tillsammans men inte vara samma sträng", jag tror att den är av en mellanöstnisk poet och jag tror att jag har hört den på ytterligare en vigsel så er vigselförrättare kanske känner till den? jag tycker att den är väldigt fin.

På en annan vigsel berättade vigselförättaren om bröllopstraditioner i norden förr och nu på ett fint och högtidligt sätt som gav känslan av att brudparet ingick i ett sammanhang som pågått länge.

vår vigselförättare, som är en vän vars vigslar vi har varit på flera gånger, brukar prata med brudparet innan och om de vill berätta lite om deras kärlek, typ "NN tycker att MM är bra på att visa att hon älskar honom, hon får honom alltid att känna sig sedd och visar att hon stöttar honom. MM älskar att NN...whatever" osv.

på vår vigsel kommer min svärmor att läsa en dikt och min syster och en av mina vänner kommer att sjunga. kanske petar vi in ytterligare något om vi tycker att det behövs.

Svar på tråden Borgerlig vigsel - hur "dryga ut" vigselceremonin?