• roodeberg

Morgongåva till mannen

Nu alla blivande brudar, behöver jag er hjälp! Vad ska jag ge min blivande man i morgongåva? För jag vill ge honom någonting. Klocka kan jag inte ge, för han har redan sin absoluta favorit samt en ?fin-klocka? som jag inte tänker konkurrera med. Manschettknappar är ingenting han använder frekvent, så det går bort. Finns där något kvar att komma på?

Jag har tre veckor på mig och jag är inte magiskt rik heller, så det måste finnas någon hejd på kostnaderna. Vad säger ni?

• Svar på tråden Morgongåva till mannen
  • 20090725

haha... barnen står undrande varför jag sitter i soffan å asgarvar när jag pricis har hållt ett långt föredrag hur viktigt det e att de borstar tänderna noga, då mellan tösen hade 8 hål sist hon va hos tandläkaren...

blev lite arga miner från både mig å barnen, å nu sitter jag å garvar i soffan, de tycker att jag e helt knäpp...

• LaElle

Min man fick 12 paket i morgongåva, ett för varje månad det första året.
    Flaska vin. Biobiljetter. 5-kamp på Gröna Lund. Sagobok (ja, vi brukar läsa högt för varandra! ). Dvd. Nån strandleksak... minnns ej vad?!
    Tanken bakom det hela var iaf att det skulle vara någonting som vi tillsammans skulle kunna använda/göra på "vårt" datum varje månad det första året.
    Minns inte vad alla paket innehöll... men i det 12:e var det iaf en hotellövernattning på samma ställe som vi spenderade bröllopsnatten på.
    Sen fick han även gratisgrejer som "jag fixar en picknick-korg när du vill" och på frukost på sängen vid önskat tillfälle...
    Så varierande kostnader men allt lika uppskattat!

• roodeberg

Kan man trycka en t-shirt med texten ?min vackra fru? och så en pil till höger/vänster? Lite kul kanske, eller är det bara för corny?

• drömland

Det är corny och kul... om jag skulle göra något sådan skulle jag köpa en mer seriös present också, eller göra en själv...

• lillsmulan

Jag kommer köpa några fina viner som vinner på lagring. Som vi kan öppna och fira med på våra bröllopsdagar. Vi har haft det som stående bröllopspresent till andra som gift sig, det har varit väldigt uppskattat och min blivande har alltid sagt att han skulle vilja få det i bröllopspresent.

• Kotten1981

Secret Box är ju kanonfint, det tänker jag ge. Annars kan jag också rekommendera liveit.se, min sambo fick en Ferarrikörning där...kostade cirka 1500 kr. Värt varenda penny om man har en kille som gillar snabba bilar. ;) Ett personligt fotoalbum, med bilder från er tid ihop? Typ scrapbook, med kanske någon låttext, foton, urklipp...?

• fru okt

många bra förslag som kommit, alla verkar vara så påhittiga..

Lite tråkigt kasnke, men slipsnål eller finare metallskrin (börs) som man kan ha sedlar och bankkort (vet ej vad det heter?!?) som man kan gravera in ngt på....

Vinte lät spännande tyckte jag undra om jag inte stjäl det tipset

• Mrs Baom

Skicka iväg honom på ölprovning eller whiskyprovning, det brukar vara en omtyckt gåva:)

• roodeberg

Än så länge leder SecretBox och ölprovning

• drömland

Jag som tyckte mitt förslag om en bok var så bra... tänk att skriva nu, sen på varje bröllopsdag.. om 50 år har ni mycket att läsa tillsammans...

• roodeberg

Drömland - det var ett bra förslag! Jag tror bara inte att just min älskling skulle ägna den så mycket tid som jag har lagt ner bara.

• havsvindar

Gillade idéen med 12 presenter en för varje månad eller det med vinet.

Svar på tråden Morgongåva till mannen