• SnartFruLS

Jag har försökt "släppa" detta i flera månader nu..

men jag kan inte hjälpa att jag känner mig så ledsen... besviken.

En kompis till mig som jag känt i 1 ½ år ska gifta sig till hösten... Vi har kommit varandra väldigt nära och blev genast mycket goda vänner.

I våras satt jag o skrev ner alla jag ville bjuda på MITT bröllop... hon och hennes sambo var givna gäster...

Jag fick ett mail av henne, där hon skrev att de skulle gifta sig och så, familjen släkt och "gamla" vänner... jag var inte bjuden.

Jag blev jätteledsen Men jag har inte sagt nått, jag menar det finns inget att säga. Man bjuder den man vill, så är det ju.

Varje gång hon skriver till mig, tex på fb så skriver hon vännen, älskade vännen, fina vännen, pussar, etc.

Jag kan inte hjälpa, känns inte alls som jag är hennes vän

Säg aqtt jag är larvig så jag släpper det här nu....

• Svar på tråden Jag har försökt "släppa" detta i flera månader nu..
  • nennesjuttioåtta

larvig vet jag inte. Men däremot vet du ju säkert själv hur svårt det är att dra gränsen för vilka man bjuder. Helst vill man ju bjuda hela världen!!!! Men deras budget/lokal/max antal gäster/whatever kanske inte tillåter det och hon kanske har jättedåligt samvetet över att inte kunna bjuda dig men det går helt enkelt inte att squeeeza in.

Jag förstår dock att du känner dig lite ratad. Men låt inte det här förstöra er vänskap!

• RhjärtaJ

Hon menar säkert inte att ni är sämre vänner för det, det är svårt att skriva gästlistan så är det bara. Man vill bjuda fler än man kan!

• Vid havet

Jag kan absolut förstå din känsla - men samtidigt vet ju de flesta här att man måste dra gränsen någonstans. Om man inte har obegränsat med pengar och plats.

Vi har ett litet bröllop och har tex valt att bara bjuda de vänner vi båda umgås med. Inte heller har vi bjudit kusiner och fastrar. Det finns de som jag gärna haft där, men då hade vårt bröllop blivit 3 gånger så stort - för då hade gränserna för vilka vi skulle bjudit blivit mycket vidare.

Jag hade nog också kännt så om en av mina bästa vänner skulle gifta sig, ha fest och jag inte blev bjuden. Har du pratat med henne om hur deras bröllop ser ut? Då kanske du förstår hennes val? Det är en stor skillnad om man har en jättefest och ALLA är bjudna utom jag eller om man väljer att ha ett litet bröllop eller kanske prioriterar familj och släkt.

• tomlinn

ok: du är larvig. släpp det.

eller njae, det är ju faktiskt inte ett dugg roligt att upptäcka att någon inte tycker att man står varandra så nära som man själv tycker och tror att man gör.

jag vet att det är skitsvårt, men kanske kan du ta ett djupt andetag och antingen som svar på mailet eller över en fika försöka formulera att du är glad att hon ska gifta sig yadayada MEN att du blev lite ledsen över att inte bli bjuden. då kanske det visar sig att "släkt och gamla vänner" verkligen innefattar släkt och hennes två bästa vänner sedan dagis eller nåt, och att hon som sagt har haft jätteångest att dra gränsen.

• SnartFruLS

Grejen jag förstår fullt ut att man inte kan bjuda alla. Men jag trodde vi var nära vänner, jag trodde att om man ska dra gränsen nånstans så skulle jag (precis som hon) vara bjuden.. jag hade inte förväntat mig något annat.. men "tjii" fick jag.

Vi bor inte i samma stad längre. Hon har flyttat och var här i våran stad för två veckor sedan.. hon skrev i ett mail att det skulle bli så kul att få träffa mig... men hon hörde inte ens av sig när hon var här.....

Jag förstår inte

Sen smatidigt skriver hon en massa snälla saker i min facebook och min blogg.

• Vid havet

Det här låter som något annat än att det bara handlar om "bara" gästlistan till bröllopet - jag förstår att du känner dig bortvald/glömd. Låter som hon beter sig märkligt...

Inte alls larvigt

SnartFruLS skrev 2009-07-07 09:02:56 följande:
    Grejen jag förstår fullt ut att man inte kan bjuda alla. Men jag trodde vi var nära vänner, jag trodde att om man ska dra gränsen nånstans så skulle jag (precis som hon) vara bjuden.. jag hade inte förväntat mig något annat.. men "tjii" fick jag.Vi bor inte i samma stad längre. Hon har flyttat och var här i våran stad för två veckor sedan.. hon skrev i ett mail att det skulle bli så kul att få träffa mig... men hon hörde inte ens av sig när hon var här..... Jag förstår inte Sen smatidigt skriver hon en massa snälla saker i min facebook och min blogg.
  • MimmiMama

Inget är larvigt i detta för du känner så här och det är bara så.
    Sedan kanske du inte ska fastna i den här känslan för det gynnar vare sig dig eller er relation.

Min bästa väninna gifte sig hemligt och jag kände mig snuvad på att jag inte fick komma eller åtminstone veta om det. Men jag vet att jag är en viktig vän för henne trots att hon valde ett litet bröllop med bara närmaste familjen.

Säg som du känner till henne så att du kan få den responsen som du verkar behöva. Jag tror du behöver få en bekräftelse på att du är en viktig vän TROTS att du inte blev bjuden på bröllopet.

• Jemima

Jag vet inte hur väl du känner hennes blivande, men det kan ju vara en orsak också. Jag har en del vänner som jag i princip bara träffar utan min nuvarande man (genom föreningar etc som bara jag är engagerad i) och som jag tycker väldigt mycket om, men på bröllopet bjöd vi de närmaste vännerna som vi umgås med bägge två och fick välja bort de som bara var kompis med den ena, om du förstår hur jag menar.

Å andra sidan finns det folk som använder stora och fina ord utan att mena så mycket med det. Du kanske kan försöka se till hur din vän är mot dig i andra sammanhang? Skulle hon finnas där utan att tveka om du bad om hjälp? osv osv.

vet inte om det här hjälpte men det var lite tankar från mig iaf

• SnartFruLS

Vi lärde känna varandra genom våran blivanden. hennes sambo och min sambo känner varandra sen innan då båda spelar fotboll... fast de bott långt ifrån varann så har de hörts av ibland och så.. när vi sen hamnade i samma stad började jag & tjejen att umgås... och b´vi blev nära vänner, trodde åtminstone jag... Men nu vet jag inte längre..... Jag tror att hon hör till en av dem som använder stora ord, men inte menar så mcyekt med dom.. tyvärr. Jag har insett det nu.. Jag är inte själv sånn coh skulle aldrig kalla nån för finaste vännen etc om jag inte tyckte det.... och skulle jag tycka att någon var det vore den personen en given gäst på mitt bröllop.... Jag har smält detta nu, alltihopa. Hon kommenterar alltid mina inlägg osv och jag svarar artigt tillbaka. Men en vän till mig, är hon inte.. inte längre.... en bekant, javisst en kompis okey, men en vän. nej.

• Maggan Haggan

När man inte har obegränsat med pengar så, kan man inte bjuda alla man skulle vilja.

Jag har ganska stor familj, många syskon som har hunnit skaffa familj. Detta gör att jag bjuder min familj i första hand sedna har jag bara råd att bjuda tre vänner till och det blir då de vänner jag haft hela min uppväxt. Flera nära vänner som jag träffat senare i livet kan jag helt enkelt inte bjuda.

Så detta kan ju vara en orsak till varför du inte blev bjuden. Det kostar att ha bröllop och man måste hålla det lite mindra.

Ta inte åt dej. Har du gift dej själv? I så fall kanske du förstår att man inte kan bjuda alla man vill.

Svar på tråden Jag har försökt "släppa" detta i flera månader nu..