• SessanPrinsen

Vi som gifter oss den 18 juli 2009

Det är bara 12 dagar kvar =) Pirrar rejält... hoppas på att det inte kommer regna, eftersom vi ska ha utomhusvigsel =)

Fler än vi som ska gifta sig den 18 juli??? =)=) Hur känns det för er...vad sysselsätter ni er med de närmasta dagarna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-08 18:09
    Vi har nu varit gifta i tre veckor och har hunnit med vårt eget bröllop, våra vänners bröllop, bröllopsresa och så flyttar vi om två dagar =)

Har nu fått fotografens bilder och alla bilder från vänner och familj =) Vårt slottsbröllop har även uppmärksammats på blogg.se:s startsida, så gå gärna in på min blogg sessan82.blogg och titta gärna =)

Tusen kramar till alla nygifta brudar =)

• Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 juli 2009
  • Mimzan

Jag gifter mig också den 18 juli, hoppas inte heller på regn, men de får gärna vara svalt
    Just nu gör jag inte så mycket, en liten spel lista dj:n ska göras, fixa till några placeringskort till. Sen lite andra små grejjer
    Vad sysselsätter du dig själv med?

• SessanPrinsen

Vi har precis gjort klart fest-och vigselprogram. Gjorde bordsplaceringsplakatet iförrgårnatt! Nu är det låtlista till Dj och passfoton kvar faktiskt =)

Du får gärna följa min blogg sessan82.blogg.se där jag har skrivit om bröllopet och hela planeringen. Kolla i kategorin till vänster under "bröllop..."

• Hempling

Vi ska också gifta oss då! Nu börjar det verkligen kännas som att det närmar sig! Håller just nu på lite med festprogrammet och försöker få någon ordning på det. I helgen ska vi fixa bordsplacering, rumsindelning (gästerna ska sova över där) och skriva lite om alla gäster. Känns som att det blir intensivt nu i dagarna!

• AhjärtaP

Här har ni en till!!!
    Vi har lite kvar att göra faktiskt, men det ska nog gå bra. Fest & vigselprogrammet blir nog färdigt i helgen.
    Fattar knappt att det faktiskt äntligen är dags snart!!!

• M1985

Vi gifter oss också 18 Juli Det närmar sig med stormsteg! Vi har lite kvar på festprogrammet samt att vi ska handla en del nästa vecka...annars är det mesta klart

• Mimzan

Ja det börjar pirra runt i magen nu. Just är min blivande på sin svensexa, hoppas han överlever hehe

• SessanPrinsen

Tihi... en vecka kvar nu =)=)

Vi är faktiskt klara med allt. Förra veckan blev vi klara med både vigsel- oc festprogrammen. Hade inte sidenbandet av nån konstig anledning tagit slut mitt i allt, så hade vi fått de klara så mkt tidigare.

Toakorgarnas inköpslista blev klara i början på veckan och ja... nu gör vi faktiskt inte så mycket mera än att öva på brudvalsen =)

Tihi... åh vad jag längtar!

Sessan82.blogg.se

• AKraft

Åh, så härligt att vara klar med allt. Vi gifter oss oxå den 18 juli och jag styr som bara den. Min blivande fick åka till landet med vår lilla dotter så att jag får sitta och försöka bli klar med allt. Jag är sönderstressad... Och nu mitt i allt styr fick jag städdille, inte bra.
    Jag försöker njuta oxå, det är en fantastisk känsla att det är så nära. Ikväll tänkte jag skriva ett brev till min blivande man...reflektera lite över alla känslor, över vårt framtidia liv tillsammans...mmmm härligt:)

Full av förväntan

• Mia1972

Här är en till som gifter sig den 18 juli -09.
    Nu är det bara 1 vecka kvar och NU har jag börjat bli nervös.

Det som är kvar att fixa är mannens kläder (kostym som ska köpas) och skor till sonen.
    Sen ska vi åka och handla all läsk,snacks och grejerna till ostbrickorna. Men nästa vecka har vi semester så då får vi handla en massa.

Festhäftena tillverkar min toastmadame och dom får vi inte se förän i lokalen.Ska bli spännande

• Bichon

Här kommer ännu en som gifter sig 18.7.09. Jag har inte alls varit nervös hittills men nu har det faktiskt börjat pirra lite men jag ser så fram emot det! :)

Vi ska ännu fixa en bordsplaceringsskylt och sen handla det sista... Det mesta börjar vi ha under kontroll faktiskt. Inkommande vecka ska vi fixa på paviljongen, där bröllopsfesten ska hållas och så ska jag själv bli provsminkad och få mina naglar fixade. Ska bli sååå kul!! :)

• Mailskruttan

Vi ska oxå gifta oss kl. 17 den 18/7...Jag har väl inte nåt under kontroll, men inte så värst mycket utom kontroll heller eftersom middagen arrangeras av herrgården.... Känns som om det är fullständigt overkligt att vi ska gifta oss om 1 vecka!!
    Ska jag bli fru??? 30 år och fru under samma vår, börjar man bli gammal nu eller??

Har bara börjat fundera på barn-,fest- och vigselprogram så det måste göras under veckan. Inhandla bubbel å tilltugg till brudskålen utan för kyrkan. Vad ska man då välja??? Jag gillar söta saker, inte riktig champangne, men det kanske är då man ska dricka det om någongång??

Ska göra naglar på fredag och hår på onsdag, så man kanske blir lite piffigare för FYYY vad det är trist att spara ut håret så man får en fin vigselfrisyr, när man vill ha kort lugg och ingen jäkel klipper en...för att man ska vänta till efter vigseln. Men ska man gå tillbakaå klippa en gång till då eller???

Klänningen är inlämnad för ångning på kemtvätten och kommer på fredag...GOTT om tid till lördag!

Jo, just, piffiga underkläder ska införskaffas också, men MÅSTE man ha vita stay-ups när man har vita/ivory underkläder i övrigt?? Vem 17 är snygg när man bär vita strumpbyxor??? Ja ja...de ska bara av...ja vet!

Glöm inte brudar att provgå skorna och införskaffa party-feet samt Compeed-plåster för jag antar att ni inte heller har platta skor på er?? Jag gjorde märken i mattan hemma när jag käckt försökte gå snyggt med mina 9 cm dosor på.

Nervös?? Mja...jo, det antar jag, blev det när vi provgick i kyrkan i torsdags iaf. Men det kommer att vara 6 små änglar framför mig (3 pojkar, 1,2,3 år och 3 flickor 5,9,10 år) som kommer stjäla showen så jag kan lungt skutta efter bara. Ingen tittar ändå...

• Mia1972

Hej brudar!

Nu är det bar 2 dagar kvar till STORA dagen

Hur går det för er? E ni klara med allt?

Vi har handlat allt och i morgon får vi nycklarna till lokalen kl 12.Då ska vi börja direkt och det ska bli riktigt kul faktiskt.Hoppas det blir så fint som jag föreställt mig

Nervös? Nä inte så mycket som jag trodde jag skulle vara faktiskt.M2b däremot e nervis *hihihi*

• Mailskruttan

IDAG GIFTER VI OSSSSSSSS!!!! LYCKA TILL ALLA BRUDAR!
    Å finväder blidde det- precis som jag beställt!!!! 22-25 grader ev moln hela dagen.

Idag njuter vi!!!!

• Humlan66

LYCKA TILL IDAG ALLA BRUDAR
    Kom tillbaka sen och berätta om eran dag ocg visa biiiiilder hihi

• Mia1972

nu är vi gifta brudar!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mailskruttan

Ja! Alldeles nygift.... Och supertrött....Hade en toppendag med toppenväder!!!

Har precis fått ut allt truls ur håret, ris, toperingar mm mm. Halva mängden hårstrån finns kvar...men det var det värt!!

• Mia1972

Maken surade lite när han skulle hjälpa mig få ur alla hårnålar ur håret Han kunde inte fattar varför man behövde såååå många nålar

• SessanPrinsen

Fortfarande lyckorus =) Imorgon åker vi på smekmånad! Vart ska ni andra åka?

Vårt slottsbröllop var helt sagolikt. Precis tagit ur en sagobok! Oxfilen måste vara den godaste jag någonsin har ätit. Grymnt slott, fest hela natten =)

Åh... berättar mer när vi kommer hem! PUSS på er alla brudar!!!!

• AKraft

Gift och lycklig!

Tur med vädret, tur i kärlek och en enorm upplevelse!
    Ingenting kunde blivit bättre, inget skulle jag vilja ha annorlunda och minnena kommer finnas nära hela livet!
    Vi sparar resan till i vinter då jag fyller 30, det blir härlig semester i Sverige i sommar :)

Kram, kram

• AhjärtaP

Här är en till gift och lycklig!!

Vi hade hade en helt fantastiskt underbar dag!!!!

Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 juli 2009