• förstagångsbrud

Hur lång tid innan ni fick fotografens bilder?

Hur lång tid tog det innan ni fick fotografens bilder?

Här har det dröjt en bit över två månader och jag börjar undra om det blir några bilder öht. Svarar inte på mail eller telefonsamtal förrän man är otrevlig, och så skriver människan på sin blogg att det är tråkigt ena dagen, sen helt plötsligt dyker där upp bilder från ett bröllop jag vet var efter vårt. Är riktigt irriterad!

Och inte kan man göra nåt heller. Eller?

• Svar på tråden Hur lång tid innan ni fick fotografens bilder?
  • Robina67

vi fick ett smakprov efter 2 veckor, sen beställde vi papperskopia på de vi ville ha, och de kom efter ca 1,5 månad

• Hemlig2009

Vi ska beställa exakt antal tackkort idag. Har också fått jaga vår fotograf lite vilket känns jättetrist. Gifte oss 23 maj så vi är inne på 7:e veckan efter bröllopet. Tog 4 veckor innan vi ens fick se bilderna (oredigerade).

Hade ytterligare en fotograf som tog bilder på förberedelser och middag, dessa fick vi veckan efter och hon tog också TTD (Trash the dress) med oss den 9/6, dessa bilder har vi fått för länge sedan.

• camilla 32

1-2 veckor brukar jag leverera bilderna på. Fast då jobbar jag dag och natt med dem nästan
    Över 4 veckor tycker jag är alldeles för lång tid.

• MorKe

Instämmer med Camilla32, fyra veckor låter länge. Jag brukar försöka få upp fotonen på en hemsida inom en vecka. Då får man jobba med hårt som sagt, men redigeringen är riktigt rolig med!

Om brudparet endast vill ha jpg-foton så bränner jag dessa på en DVD-skiva och skickar inom en vecka med. Albumet som ingår tar lite tid att trycka, så det brukar ta 2-3 veckor innan kunden har det i handen.

Dock kan det självklart bero på om brudparet efterfrågat något speciellt eller det finns någon annan omständighet kring leveransen.

• puppis

Vi fick våra bilder på drygt två veckor och de var redigerade och klara, cirka 600 bilder i färg och svartvitt.

• Rogerstös

Det tog ungefär två månader för oss att få våra bilder, och det tycker inte jag är så långt tid. Vi hade en hobbyfotograf (med företag) som dessutom gick i gymnasiet. Så jag tycker inte det är så konstigt,. sen så kom vi billigt undan också.
    Och jag blev jättenöjd med mina bilder.

Hade vi dock haft en yrkesfotograf så hade jag inte kunnat tänkta mig att vänta så länge. Dom ska ju ändå ha samma arbetsvecka som vi andra arbetare,.

• valkyriana

1 dryg månad ungefär. Då fick vi alla bilder på papperskopior. (redigerade)

• Hjartafró

Tycker att två, tre veckor är acceptabel tid för digitala bilder, något längre för papperskopior, men INTE två månader...

• Carmilla79

Förutsätter inte snabbare leveranstider också lite att paret faktiskt väljer ut bilder ganska snabbt. Jag känner till folk som efter bröllopet så trötta efter bröllopet att även om de älskade att se själva påseendebilderna ganska snart efter, så tog det dem kanske upp till två månader innan de hade orkat/lyckats/hunnit välja ut de bilder som de ville ha fixade för album/fullt redigerade.

• förstagångsbrud

Nu har det snart gått en vecka efter att hon skrev att bilderna beräknades vara klara, och det har inte gått att nå henne via mail, telefon eller sms på hela veckan. Jag blir så himla trött på det här...

Är det någon som varit med om nåt liknande tidigare? Det verkar som att hon har gått upp i rök och känslan att vi inte kommer få bilderna öht blir större och större.

GÅr det att göra något? Stämma henne?? Jag vill ju ha mina bilder!!!

Svar på tråden Hur lång tid innan ni fick fotografens bilder?