• Romantiska lilla jag

Nu har det äntligen hänt! Jag ska gifta mig! =)

jag är så lycklig... :D

Min älskling friade så vackert... När jag kom hem från jobbet, svettig och trött, så hade han dukat upp en medeltidsmiddag i trädgården, med levande ljus och allt. Själv var han klädd i rustning (det här kan verka corny men inte för oss, medeltiden har betytt jättemycket för oss). Han drog sitt svärd och höll det framför sig samtidigt som han gick ner på knä, och frågade om jag ville gifta mig med honom. Jag blev så lycklig att jag knappt kunde andas! Det hela var så vackert!!!

Sen satt vi hela kvällen på uteplatsen och åt gudomliga revbensspjäll och drack vin. Hääääärligt!!! Sen igår var vi ute och beställde ringar tillsammans, de blir superfina. Har inte satt ett datum än... men troligtvis nästa sommar.

LYCKLIG!!!

• Svar på tråden Nu har det äntligen hänt! Jag ska gifta mig! =)
  • Jojjo82

Grattis!! Vilket roligt och personligt frieri Men, jag måste bara få undra; Fick han inte värmeslag i en rustning i denna hetta?

• 20090725

grattis!

skall ni ha medeltidstema, på ert bröllop oxå?

• Stifflers Stiffla

Grattis! Kul frieri

• fru okt

Grattis! Roligt att bli överraskad med ett frieri. Var han nervös

• SagansMamma

Åh gud så otroligt fint och mysigt med PERSONLIGT frier.. Tänk och få berätta det där för barnbarnen Fortsätt på ert tema och ha medeltidsbrööllop :)

• Romantiska lilla jag

Vi har tänkt att ha ett ganska enkelt och traditionellt bröllop, med mingelparty snarare än sittning till festen, men sen dra på stort och ha en extra "bröllopsfest" med medeltidstema, för alla våra medeltidspolare. Jag tror det blir toppen, för då får vi både det traditionella och det personliga. Jag ser så mycket fram emot att planera alltihop!

Jojjo82, jovisst är det varmt i rustning, men min kille är lite konstig av sig och vill helst ha 40 graders värme omkring sig. Så helt perfekt alltså! :P Och jo, jag tror han var jättenervös innan... Inte för att det märktes under själva kvällen, men jag tror att han gått och planerat och varit nervös länge innan dess... Trots alla mina lugnande ord hade han fått för sig att jag krävde att "typiskt" romantiskt frieri, när jag egentligen bara drömde om ett frieri som var personligt och betydde mycket för oss! Vilket är precis vad han lyckades med! :D

Kan ju nämna hur vi träffades, för 4,5 år sen ungefär... Jag började träna medeltida stridskonst och han var en av tränarna. Vi fastnade för varandra direkt och fortsatte öva trots att resten av gruppen började gå. Vi hade så kul att vi bara ville fortsätta! Jag minns precis vilken teknik vi tränade på: han högg mot mig med en dolk och jag blockerade, och brottade ner honom på golvet. =) Om och om igen! :P Hihi... såna minnen...

Gudars vad jag älskar honom!

• X50S

Jag vet inget om er budget eller var ni finns. Men kanske ett bröllop på Gotland under medeltidsveckan skulle vara något för er. Vet att det är några som gift sig på det viset tidigare. Själv går mitt bröllop av stapeln på ön den veckan, men det blir inte något medeltida med det alls då vigseln sker på en motorbana. :)

• Energy

Grattis och vilket underbart frieri! :´-)

• Florens09

Grattis!! Så fint frieri! Förstår precis vad du menar att du ville ha det personligt snarare än traditionellt romantiskt. Också just förlovat mig, men skötte frieriet själv. Nåja, nästan, bangade av nervositet på mållinjen så han fick plocka ringen ur handen på mig och fria själv, haha.:)

Svar på tråden Nu har det äntligen hänt! Jag ska gifta mig! =)