Inlägg från: Svanboet |Visa alla inlägg
  • Svanboet

Trashigaste bröllopet

Vet inte om vi tagit upp det redan men i så fall blir det upprepning... "Ring i klockan så pussas vi"-klockor på borden. Hur trashigt är inte det!

• Svanboet

Klassar jag som snålt! Definitivt on the trash-list!

tallkrogen skrev 2009-07-16 17:28:05 följande:
    Att ha serverings personal men bara för att plocka undan så gästerna får skicka runt skålarna med mat själv. Det blir lite som hemma fast på fest...
  • Svanboet

Brukar det inte också vara till värdarna man osa:ar? Det trodde jag...

Lakritsbåten skrev 2009-07-17 06:53:21 följande:
    kan vara det och isf är de värdar men om det exvis är föräldrarna som betalar är de värdar. Värdar behöver inte ha någon praktisk funktion under festen(men de kan n-vis ha dubbla funktioner dvs även som toastmaster). Det är hursomhelst dem man ska tacka för festen. Jag tycker definitivt inte att det är trash - snarare det motsatta.
  • Svanboet

Det finns lite inblandning av lite av varje i den här tråden...

Trashigt: Osmakligt, opropertionerligt och löljeväckande beteende

Tacky: Ungefär samma sak...

I tidigare diskussion så kom vi nog framt ill att trashy är "botten" och tacky är liksom "over the top"... men det mesta klassar vi som trashy helt enkelt.

tågjäntan skrev 2009-07-16 23:14:27 följande:
    Hmmmm.... jag känner mig lite vilse här . Eller dum - vad betyder ordet trashigt? Jag tror jag hänger med ungefär på vad ni menar, men inte helt exakt säker.
  • Svanboet

Ungefär som alla trådar som innnehåller: Hjälp jag går vanligtvis endast i lågskor men nu ska jag gifta mig om en vecka och har köpt skor med 10cm klack - hur gör jag för att inte få ont i fötterna?

=> Hur tänkte man då?

Agnes Cecilia skrev 2009-07-20 08:14:59 följande:

Kom på en till: Brud eller tärnor som har högre klackar än de klarar att gå i.(Inte närheten av otrohet, men i alla fall)
  • Svanboet

Jag får faktiskt vara med på din sida där *duckar och tar skydd*

Egentligen är det väl inte övervikten i sig som inte är klädsamt så det kanske är fel att säga att överviktiga brudar är trashigt men överviktiga brudar som inte klär sig efter sin kroppsform för de har en helt annan bild i sinnet än den som syns i spegeln. Så kanske man ska beksriva det som "fel"-klädda brudar?

Blueberry pie skrev 2009-07-24 16:27:53 följande:

Nu åker jag garanterat på stryk men...Överviktiga brudar (nu pratar jag inte lite tjejer med former utan 100 kilos-brudar och uppåt) med små axelbandslösa klänningar så att hullet väller över alla kanter är nog det trashigaste jag kan tänka mig. Man får liksom anpassa sin klädsel efter sin figur.Trash the dress tycker jag också är super-trashigt. Ett konstlat "Åh vad vi är galna och härligt spontana"-otyg helt enkelt, när det i själva verket är superarrangerat. Och att slita och slänga en schysst kostym som maken kan ha i alla andra sammanhang, både på jobb och fest känns inte riktigt trendigt i dessa tider av ekonomisk kris och miljöförstöring.
  • Svanboet

Och jag tror att alla som hänger här har nämnt minst en sak från deras eget bröllop som de även klassas som trashigt eller på annat sätt tacky. Det handlar om självdistans och att veta var den personliga gränsen går.

TesshjärtaFred skrev 2009-08-02 17:39:33 följande:
    Att säga att allt annat än det man själv hade eller kommer att ha på sitt bröllop är trashigt.
  • Svanboet

Uppsnappat från annan tråd...

Att mata varandra med första tuggan tårta är tydligen trashigt så det skriker om det.

• Svanboet

Där kommer nog vi ha förbestämt att vi alltid svarar den andres sko så att säga... liksom jävlas tillbaka om vi "måste" genomföra detta.

Fjosok skrev 2009-08-07 10:23:45 följande:
    Att visa hur bra brudparet känner varandra genom att hålla upp skor känns rätt trashigt ...
  • Svanboet

And proud of it

4ever2 skrev 2009-08-10 18:29:26 följande:
    Är vi inte ganska trashiga som sitter och diskuterar, kritiserar och har åsikter om varandras bröllop på ett internetforum?
  • Svanboet

Har kanske naggat dem i kanten? eller kanske man ska kalla det för att putsa upp dem lite...
    "Repetition är kunskapens moder"

feministbrud skrev 2009-08-14 14:04:11 följande:
    Jag kom på en sak till: Förnya sina löften! Jag menar, har man brutit dem eller varför måste de förnyas?
  • Svanboet

Jag har kollat lite på en del bilder på sista tiden och kommit fram till att jag inte tycker det är speciellt smakfullt med de där klänninganra som har draperingar och rosor och grejor runt hela halva arslet så det ser ut som en hel j-la lastbilsflak. Nej, jag gillar nog inte A-linje heller för delen. Och för att inte tala om släp som dessutom hängs upp mest av kvällen.

• Svanboet

nope inte den direkt så, även om det kändes mest som en stor kjol

Snufflan skrev 2009-08-24 19:56:47 följande:
    Men inte kan det väll vara min lilla nätta klänning du tänker på hihi
  • Svanboet

Nu närmar vi oss men inte riktigt det jag menade heller.

Det jag främst vänder mig mot är alla de där draperade sakerna som har ett annat typ av tyg som svepar framsidan av klänningen och fästs i ryggslutet med en stor ros eller roset. DET är trash!

Helena 82 skrev 2009-08-28 07:41:19 följande:

Ha ha... du kan väl aldrig min lilla enkla kreation? www.landybridal.com/Product/Pro3295.html
  • Svanboet

Jag tror bestämt att det var mannen som designat klänningen alternativt att det var syrrans och de hade inte tid att få den omsydd

MarianneL skrev 2009-08-28 13:48:15 följande:
    som den här kanske :)img148.imageshack.us/i/bridejm6.jpg/%20boobs
  • Svanboet

Otroligt osmakligt!

SecretWedding skrev 2009-09-02 18:15:00 följande:
    Fantastiskt kul tråd. Jag var på ett bröllop där de hade festen i ett natturrum med fullt av uppstoppade äckliga fåglar precis överallt, vidrigt och det gjorde det hela tacky.
  • Svanboet

Har hänt har jag sett!

eli2009 skrev 2009-09-07 10:19:56 följande:
    haha, jag har faltist aldrigt hört någon önska sig båda, har du?Väldigt ovanligt låter det somRed Scarlet skrev 2009-09-07 09:57:03 följande:
  • Svanboet

Återupprepning efter att surfat lite på youtube..

* Spexig/överrraskning första dans - trashigt!
    * Fulla brudpar/brudar/gummar - trashigt!

Och så min favorit
    * Plasttallrikar och pappersdukar

Svar på tråden Trashigaste bröllopet