• UBW

Sluta upp nu genast!

Har läst en del trådar här nu och de flesta verkar handla om vad som är fel/fult med ens kropp och hur man kan dölja det.
    Är det ingen som är nöjd med sin kropp, trots sina skavanker?
    Är själv ingen regelrätt skönhet men har det senaste året kommit till insikt att min kropp är min kropp och jag kan aldrig få någon annan.
    Är kort, kanske lite tjock i andras ögon, blek och blyg. Låter inte som en superkombo eller hur? Men det är ju jag, och jag skulle inte vilja byta. Har ju varit sådan i snart 28 år. Och min sambo/blivande make tycker om mig som jag är.

I den här tråden ska vi peppa varandra!

• Svar på tråden Sluta upp nu genast!
  • lillabruden

det är en intressant grej det där med självkänsla och självförtroende. Men man måste klura ut det inom sigsjälv.

Många visa säger ju att när dem hade utseendet hade dem inte självkänslan och när dem väl har självkänslan så har dem inte utseendet

• Birana

Jag gillar mitt utseende, förutom när jag har mens och massa finnar. Men jag accepterar inte utan jag är verkligen jättenöjd!

• Svanboet

Detta tycker jag är intresant fråga...

Jag är väl inte direkt kort men tung och av flera skäl försöker jag därför gå ner i vikt. Jag har en underbar blivande som älskar alla mina kurvor och hela mig som jag är men det är ivägen och det är inte hälsosamt att vara så stor som jag är. Är det då fel att inte vara nöjd och vilja ändra på mina vanor som gör att jag ser ut så här?

Jag lider av acne och jag upplevr ofta att det står i vägen för hur folk uppfattar mig både privat och inom mitt yrke. Är det då fel att vilja ändra det? Hjälp finns ju att få tag i om man vill.

Jag har mindre smickrande leende pga att jag sköter mina tänder för dåligt - är det då fel att vilja bli bättre på att sköta dem så de håller längre och är friska?

Jag håller helt och hållet med om att det finns för många som idag gör kirugiska ingrepp och på annat sätt sätt ändrar sitt utseende men jag tor att det är tidens anda - varför nöja sig med det vanliga när man "lätt" kan få det där extra?!

Jag vet att min kropp är min och jag kommer aldrig få en annan hur mycket jag ändrar och kroppen är förprogrammerad för vissa saker men jag förstår inte argumentet med att helt enkelt bara acceptera det som händer med kroppen. Allt har en orsak och att frånsäga sig ansvaret är inet moget sätt att förhålla sig till sin kropp och sitt beteende.

• aikidoaasa

Gillar den här tråden!
    Själv är jag nöjd med min kropp... visst kan den få lite mer färg men det fixar man genom att sola lite mer. Det är fint med färg.
    Sedan om man kan se till att fasta upp huden lite kring vissa kroppsdelar är inte heller något problem om man bara ser till att röra lite mer på sig.
    Det enda som jag gjort för att jag inte varit nöjd med det är att ta bort ett födelslemärke på hakan, men det mest för att den gjorde ont.
    Utöver dessa saker är jag helt nöjd och skulle INTE vilja ändra på något! Då skulle det inte vara jag som jag ser i spegeln och stackars m2b skulle bli helt förvirrad.

• shakynose

Jag tycker själv att jag är GORGEOUS!
    Men jag jobbar ganska hårt för det på gymmet och jag har gjort en operation. Men perfekt är jag verkligen inte!Jag tycker att det är självklart att man ska göra någonting åt det som hindrar en att vara sitt allra bästa jag! Men att kunna se sig i spegeln och vara nöjd vid en viss punkt är också viktigt.

• Bella Notte

"Om bara den vackraste fågeln sjöng skulle skogen vara tyst!"

• passionsblomman

"Skogen skulle vara mycket tyst om bara den fågel sjöng som sjunger bäst."har jag lärt mig det citatet, men vad hur kommer det in på det här med utseende tänkte du?

• Jojjo82

Jag är nog rätt nöjd med hur jag ser ut. Tränar rätt mycket för att hålla mig fast i kroppen, vilket jag tycker är viktigast för att jag ska känna mig fin. Man får bättre hållning och det gör ju mycket!

• Bella Notte

Då har vi lärt oss olika citat helt enkelt

Hur det kommer in i utseendediskussionen- jo, det jag vill säga är att man får "sjunga" hur man än ser ut- att alla har "rätt" till sitt utseende, att skogen blir mera livfull om alla tycker sig "få" sjunga oavsett utseende...ja, eller nå´t sånt
    Förstår du?

• passionsblomman

Tja sång har ju med läte att göra så det menas väl att alla får sjunga även om inte allas drill är ljuv som lärkans och att även kråkans krax och måsens skratt har sitt värde. Själva fågelns utseende är ju helt irrelevant för sången.

Poängen är väl hursomhelst att alla räknas vi oavsett fjäderdräkt eller röst, men framförallt att man inte behöver vara bäst på allt man gör, det räcker att göra det av pur livsglädje.
    Så jag knyter det mer till sådant man gör och att slippa presttionsångest, än till hur man ser ut.

fast det ligger kanske nära i viss mån.

Bella Notte skrev 2009-07-02 20:38:48 följande:

Då har vi lärt oss olika citat helt enkelt Hur det kommer in i utseendediskussionen- jo, det jag vill säga är att man får "sjunga" hur man än ser ut- att alla har "rätt" till sitt utseende, att skogen blir mera livfull om alla tycker sig "få" sjunga oavsett utseende...ja, eller nå´t sånt Förstår du?
  • Bella Notte
    passionsblomman skrev 2009-07-02 20:45:11 följande:
    Tja sång har ju med läte att göra så det menas väl att alla får sjunga även om inte allas drill är ljuv som lärkans och att även kråkans krax och måsens skratt har sitt värde. Själva fågelns utseende är ju helt irrelevant för sången.Poängen är väl hursomhelst att alla räknas vi oavsett fjäderdräkt eller röst, men framförallt att man inte behöver vara bäst på allt man gör, det räcker att göra det av pur livsglädje.Så jag knyter det mer till sådant man gör och att slippa presttionsångest, än till hur man ser ut.fast det ligger kanske nära i viss mån.Bella Notte skrev 2009-07-02 20:38:48 följande:
    Vi menar nog samma sak fast med olika ord...eller?
  • passionsblomman

Ja jag tror det.
    Fast jag koppade inte uttrycket till utseende utan prestation, så jag fattade inte först vad du menade.

Bella Notte skrev 2009-07-02 20:52:26 följande:

Vi menar nog samma sak fast med olika ord...eller?
  • Bella Notte
    passionsblomman skrev 2009-07-02 20:54:52 följande:
    Ja jag tror det. Fast jag koppade inte uttrycket till utseende utan prestation, så jag fattade inte först vad du menade.Bella Notte skrev 2009-07-02 20:52:26 följande:
    Fast det jag citerade hade ju helt klart med utseende att göra
    ...men det är för varmt för mig att hålla på med ordklyveri...
  • passionsblomman

Instämmer.

Bella Notte skrev 2009-07-02 20:56:55 följande:

Fast det jag citerade hade ju helt klart med utseende att göra ...men det är för varmt för mig att hålla på med ordklyveri...
  • Bella Notte
    passionsblomman skrev 2009-07-02 20:58:53 följande:
    Instämmer. Bella Notte skrev 2009-07-02 20:56:55 följande:
    Vad skönt
  • JustMeAndMyLove

Jag tror det är otroligt viktigt att vara nöjd med sin kropp men samtidigt kan det vara så skönt att hitta en grupp människor som vill träna/äta rätt tillsammans med än själv :) Det ger en lite pusch att vara fler än en!
    Jag är själv nöjd med min kropp! Men vill gärna lägga på mig ett par kilo för att kännas mig starkare/friskare!

Min syster led av anoreksi förr efter att ha kastat sig in i modellbranchen som alldeles för ung och med alldeles för dåligt självförtroende :( Finns inget som gör mig så rädd som människor med skev självbild... det var så skrämmande att se henne, smalare än någonsin klaga på sin vikt. *ryser*

Dessutom! Det finns INGET som är så vackert som en människa som älskar sig själv och sin kropp!

• chenda86

Otroligt bra initiativ!!

Behövs fler sånna här! Jag har halvnöjd med min kropp men anser att "Vafan! Han älskar mig för den jag är! Med eller utan skavanker!" Å framför allt, älskar jag min personlighet... å det är viktigare än utseendet, tycker jag!

Ha det gott alla brudar!

Svar på tråden Sluta upp nu genast!